خلاقیت در سرگرمی کودکان

0

یادش بخیر بچگی ما دهه شصتی ها واسه خودش عالمی بود! ساعتها با یه تیله و چند تا گردو سرگرم میشدیم. یه توپ پلاستیکی کافی بود تا ۱۰ تا بچه رو سرگرم وسطی کنه و حساب زمان و همه چی از دست آدم در بره….دهه های بعد از ما به نوعی میشه گفت وفور نعمت اسباب بازی بود، اما شرط میبندم به اندازه ای که ما توی آفتاب داغ با هفت سنگ و وسطی و تیله و گردو و.. سرگرم شد یم و کیف کردیم اونا…

اما حالا….

عصر دهه ۹۰ ها رسیده، بچه هایی که اینقدر اسباب بازی های جورواجور دم دستشونه که تقریبا نه از چیزی تعجب میکنن نه خوشحال میشن! بشقاب پرنده رو هوا ببینن تازه شاد میشن که کارتون هایی دیدن واقعیت! حالا مقایسه کن با ما که کلی زل میزدیم به هواپیمای مسافربری تا از تیر رس رد بشه تازه بماند که بعضی ها میرفتن تو کف خط سفید بعدش!! 

اگه یه دهه ۵۰ و ۶۰ یا حتی ۷۰ هستی که میخوای دلبند دهه نودی رو خوشحال کنی، باید بگم کمی خلاقیت داشته باشید. ساخت اسباب بازی با ۴ تا تیکه کارتن اصلا سخت نیست ولی قطعا اونقدر کوچولوتون رو خوشحال می کنه که ممکن یک ساعت بوستون کنه که چه مامان یا بابای خوبی داره! لطفش به اینه بشینید کنارش یک قیچی مناسب سنش بدید دستش و با هم بسازید…هم فال و هم تماشا..نه زمانبر هست نه پر هزینه فقط کمی صبر می خواد و حوصله تا ۱ وسیله با ارزش که ساخت خودتون دو تا هست رو بهش هدیه بدید…و ببینید که چه ذوقی کرده از دیدنش…اگه بالای ۹ سال باشه که چه بهتر با کمی خلاقیت ساعتها سرگرم میشه، فقط به راهنمایی شما احتیاج داره…آموزش ساخت انواعی از فوتبال دستی و..رو براتون تو این پست آوردم..قطعا به دردتون میخوره..اگرررر…بخواید و دوست داشته باشید یکی دو ساعت را با خنده و شادی کنار فرزندتون بگذرونید. 

کاردستی در خانه

ببین به راحتی و با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن چه وسیله سرگرم کننده ای برای چند کودک و یا حتی کودک و بزرگسال درست شده است.

کاردستی در خانه

همانطور که در شکل هم میبینید این فوتبال دستی خاص و جال توجه با تعداد چوب ساده، تعدادی گیره لباس و یک کارتن درست شده است. اگر بخواهید به صورت خانوادگی بازی کنید بهتر است از یک کارتن بزرگتر استفاده کنید و زمین را به رنگ سبز و سفید طراحی و گیره ها را هم رنگ کنید.

کاردستی در خانه

یک بازی مفرح و گروهی با تعدادی لیوان کاغذی، تعدای نی رنگی، یک تیله، چسب مایع و یک کارتن!

کاردستی در خانه

یک فوتبال دستی دیگر که به جای گیره از آدمکهای کاغذی رنگ شده استفاده کرده است.

کاردستی در خانه

ساخت این وسیله سرگرمی گروهی نیاز به اندکی خلاقیت دارد و حوصله

کاردستی در خانه

برای ساخت این اسباب بازی سرگرم کننده تمامی آنچه نیاز دارید، تعدادی رول دستمال توالت، چسب رنگی، چسب مایع و یک کارتن خالی می باشد.

کاردستی در خانه

شاید برای شما جالب باشد

چنین وسیله ای می تواند کودکان را ساعتها به خود مشغول دارد، در حالی که ساخت آن ممکن است فقط یک ساعت طول بکشد! تعدادی رول دستمال توالت و مقداری رنگ همین!

کاردستی در خانه

اگر دوست دارید ساعاتی را با کودک خود صرف کنید، تا هر دو لذت ببرید و در عین حال خلاقیت او نیز شکوفا شود، دست به کار شوید. چه چیزی بهتر از این پارکینگ زیبا.

کاردستی در خانه

یک خانه کارتنی زیبا و خاص!

کاردستی در خانه

اگر فرزندتان تعداد زیادی ماشینهای کوچک و متنوع دارد، این وسیله ساده که با استفاده از رول دستمال توالت درست شده میتواند نقش یک ناجی را ایفا نماید.

اگر به دنبال ایده های بیشتر و کار با رنگ هستید این مطلب رو پیشنهاد می کنم: خلاقیت و دکوراسیون اتاق کودک

 کاردستی در خانه

وسیله ای بسیار ساده و سرگرم کننده، همانطور که می بینید این عروسکهای کاغذی با برشهای طولی ایجاد شده در سقف کارتن به حرکت در می آیند.

کاردستی در خانه

نمونه ای دیگر از اسباب بازی بالا

کاردستی در خانه

یک نمونه از بازیهای کامپیوتری که به راحتی بااستفاده از یک کارتن و تعدادی کاغذ برای دیواره ها به صورت عملی ساخته شده است.

 کاردستی در خانه

براستی که این وسیله سرگرم کننده حتی بزرگسالان را هم میتواند به خود مشغول و شاد نماید.

منبع: دکوراسیون فرش آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.