پرفروش ‎ترین فرش های ماشینی 1401+ بررسی 15 طرح و کلکسیون جذاب

0
فرش ماشینی در حال حاضر به بخش جدا‎نشدنی خانه بسیاری از ما ایرانی‌ها تبدیل شده است. با توجه به سرعت بالای تولید و همین طور ارزان‌تر بودن مواد اولیه، فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت هم قیمت مناسب‌تری دارد. و هم تنوع بالاتری از طرح، جنس و شانه را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. افرای که می‌خواهند به‌روز و مدرن باشند، هر ساله سعی می‌کنند با تغییر دکوراسیون منزل، فضای زندگی خود را هم زمان با سال نو متحول کنند، و در این میان فرش یکی از مهم‌ترین اولویت‌‎ها برای تغییر است.

اگر از طرفداران فرش‌‎های محبوب و پر‌فروش هستید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید؛ چرا که در این جا قصد داریم جدیدترین فرش‌های پرفروش سال ۱۴۰۱ و جزییات آنها نظیر شانه، تراکم، جنس، نخ، برند، قیمت و.. را به شما معرفی نماییم. فرش‌های پرفروش بهار سال ۱۴۰۱ به قدری تنوع طرح و رنگ دارد، که ممکن است شما را در وهله اول دچار سردرگمی نماید. اما ما سعی می‌کنیم با توضیحات کافی، تا حد امکان انتخاب را برای شما ساده نماییم.

شاید برای شما جالب باشد

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مهم‌‎ترین معیار‎های انتخاب این فرش‌ها توسط کارشناسان فرش آنلاین چه بوده است! پس با ما همراه باشید..

معیارهای انتخاب پرفروش‌ترین فرش‌های 1401

– فروش بالای فرش:

آنچه مسلم است فرش‌های‌ ماشینی پرفروش تنها و صرفا به دلیل ظاهر و زیبایی خود مورد استقبال خریداران قرار نگرفته‌اند. این فرش‌ها‌ در درجه اول و به صورت پیش‌فرض، کیفیت مناسبی داشته‌اند. در واقع، وقتی که فرشی در بازار به فروش بیشتری دست می‌یابد، به این معناست که کیفیت و الیاف آن هم مورد پسند خریداران بوده است. بنابراین اگر می‌خواهید از بین پر فروش‌ترین فرش‌های بازار، خرید داشته باشید، نگران کیفیت آنها نباشید، چرا که معمولا فرش‌های خوب و بادوام به این جایگاه دست پیدا کرده اند.

نکته دومی که در رابطه با این فرش‎ها قابل توجه است، رعایت تنوع در طرح، رنگ و نقشه می‌باشد که گزینه‌های زیادی را پیش روی خریدار قرار می دهد. در اصل، فرش‌های‌ ماشینی طرح‌های‌ متنوعی دارند که همه ساله به تعداد آنها اضافه می‌شود. بعضی از طرح‌ها‌ در شانه و تراکم مختلف، از 320 تا 1500 شانه بافته می‌شوند و بعضی دیگر نیز تنها در یک یا دو دسته بافته شده و قابل خریداری هستند. هر چند غالب طرح و سایزها را می‌توان به صورت سفارشی نیز درخواست نمود.

– تنوع در شانه و تراکم فرش:

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین موضوع در رابطه با خرید فرش ماشینی در ایران، تراکم بافت آن است. منظور از تراکم بافت، تعداد گره‌های رنگ بافته شده در زمینه‌ی فرش است. هر فرشی دارای دو نوع تراکم طولی و عرض می‌باشد که در مجموع به آن «تراکم بافت »گفته می‌شود.

«تراکم طولی» شبیه «تراکم عرضی» است با این تفاوت که آن را در نصف فرش محاسبه می‌نمایند و سپس در 3 ضرب می‌کنند. بنابراین زمانی که گفته می‌شود فرشی دارای تراکم ۳۶۰۰ است به این معناست که باید در یک متر از طول آن ۱۸۰۰ گره وجود داشته باشد. در مجموع می‌توان گفت هرچه تراکم یک فرش بالاتر باشد، ارزش بیشتری دارد و بالطبع، قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

فرش‌های۱۵۰۰ شانه نسبت به سایر انواع فرش ماشینی قیمت بالاتری دارند و فرش‌های ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه به ترتیب در رده‌های بعدی از نظر قیمت قرار دارند.

در این میان فرش‌های‌ 700 شانه یکی از محبوب‌ترین‌ها هستند. چرا که استحکام، دوام و ماندگاری بالایی داشته و برای خانه‌های‌ دارای فرزند هم بسیار مناسب‌تر هستند. از فرش 700 شانه می‎توان در کلیه بخش‎های منزل اعم از پذیرایی، اتاق خواب، هال و … استفاده نمود.

– قیمت فرش:

قیمت فرش ماشینی مرتب به صورت روزانه و سالانه در حال تغییر است و به عوامل گوناگونی هم بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

مهم‎ترین عامل در قیمت‌گذاری و همین طور مرغوبیت فرش، شانه و تراکم است. هر چقدر که فرش، شانه و تراکم بالاتری داشته باشد بالطبع، از نخ تار و پود بیشتری برخوردار بوده و همین طور هر چقدر که شانه و تراکم آن پایین‌تر باشد، از نخ و الیاف کمتری برای بافت استفاده شده است. بنابراین هر چه میزان الیاف و مواد اولیه در بافت فرش افزایش یابد، به دلیل کاربرد الیاف بیشتر و همچنین استفاده از دستگاه‌های پیشرفته‌تر جهت بافت فشرده‌تر الیاف، قیمت فرش نیز افزایش می یابد.

عامل بعدی تعیین کننده قیمت، نوع و جنس الیاف مورد استفاده در بافت فرش می‎باشد. نخ اکریلیک هیت‌ست برای بافت انواع فرش ماشینی در بین تمام نخ‌ها و الیاف مورد استفاده، بهترین بوده و فرش‌هایی که با این نخ بافته می‌شوند، اولا نرم و لطیف تر بوده و ثانیا دوام و طول عمر بالاتری دارند، طبیعتا فرش هایی که با این نخ بافته می‌شوند، قیمت بالاتری هم دارند.

– زیبایی طرح و نقشه فرش:

اگر چه زیبایی کاملا سلیقه‌ای بوده و انتخاب یک فرش قطعا به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد. افراد غالبا در خرید فرش به سلیقه عمومی و مد روز هم دارند، نشانه‌های زیادی از این همراهی با مد در بحث خرید فرش وجود دارد. به طور مثال در سال‌های گذشته فرش‌های رنگ روشن بسیار محبوب بود، با ورود فرش‌هایی با رنگ تیره و گردویی به بازار، سلیقه عمومی نیز به سمت خرید این نوع از فرش متمایل شد. در حال حاضر فرش هایی با رنگ‌هایی در طیف طوسی ، فیلی و با نقشه هایی سنتی- کهنه نما و خلوت، خریدار و طرفدار بیشتری دارند.

 

جدیدترین انواع فرش لاکچری 1401

پرفروش‎‎ترین مدل های فرش

بعد از ذکر دلایل انتخاب 15 فرش زیر به عنوان پرفروش‌ترین فرش‌های 1401 در فرش آنلاین، نوبت به رونمایی از این مدل‌های فرش می‌رسد. قابل ذکر است که همه این فرش‌ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب‌ترین قیمت نیز می‌باشند. شما عزیزان می‌توانید با مطالعه هر مورد، اطلاعات بیشتری در رابطه با محصول انتخابی خود کسب کنید.

1-فرش ماشینی ساوین کد 4002:

یک فرش گبه‌مانند با طرحی بسیار دلنشین و تولید برند محبوب ساوین. این محصول 320 شانه و بسیار باکیفیت است. فرش زیبایی که مشاهده می‎کنید با الیاف «پلی پروپیلن هیت ست» تولید شده و از قابلیت تمیز شوندگی خوبی برخوردار است. قیمت سایز 6 متری این محصول تنها 1840 هزار تومان است. این محصول پرفروش و درجه یک، قیمتی بسیار به صرفه داشته و آن را به فرشی ارزنده برای همگان با هر بودجه ای تبدیل می‎کند. برای خرید فرش ساوین کد 4002 روی عکس کلیک کنید.

فرش ساوین کد 4002

2- فرش ماشینی ساوین طرح کوکب لاکی:

فرشی بسیار زیبا با طرحی برازنده جهت دکوراسیون‌های مدرن و یا حتی سنتی. جنس نخ خاب طرح کوکب، « پلی پروپیلن هیت‌ست فریز» بوده و ارتفاع نخ خاب آن 10 میلی‌متر است. الیاف پلی پروپیلن هیت‌ست به کار رفته در بافت محصول باعث می‎شود که پرزدهی نداشته باشد. این محصول 320 شانه بوده و با تراکم 960 و قیمت یک میلیون و 840 هزار تومان برای سایز 6 متری یکی از بهترین محصولات ارائه شده در این محدوده قیمتی می‌باشد. در کنار این فرش به هر نوع دکوراسیونی می‌توانید فکر کنید!

فرش ساوین طرح کوکب

3- فرش زمرد مشهد طرح 14009:

زیبایی این فرش افشان و سلطنتی زمرد مشهد، می‎تواند خاص ترین دکوراسیون های کلاسیک و یا حتی مدرن را به شما هدیه دهد. این فرش 700 شانه با تراکم 2100 و جنس نخ خاب اکریلیک هیت‌ست، یک فرش تمام و کمال است! قیمت سایز 12 متری این محصول در حدود 10 میلیون تومان است که برای این طرح و کیفیت، خوب و مناسب به نظر می‌رسد.

فرش مشهد

4- فرش نگین مشهد طرح 2598 فیلی:

این فرش جذاب که، با لچک، ترنج و حاشیه تزئین شده، بهترین گزینه برای دکوراسیون‌های سنتی و حتی مدرن به حساب می‌آید. این محصول در سه رنگ فیلی، سرمه ای و آبی و به‌صورت 700 شانه با تراکم 2550 و الیاف اکریلیک هیت‌ست، یکی از محبوب‎ترین و پرفروش‎ترین فرش‎های موجود در فرش آنلاین است. سایز 12 متری این فرش با قیمت 10 میلیون و 941 هزار تومان موجود و قابل سفارش است.

این محصول خوب و درجه یک نگین مشهد در کنار زیبایی‌های بصری و جلوه لوکس خود، مزایای دیگری نیز دارد که از آن جمله می‎توان به نرمی و لطافت بی‌نظیر، سبکی و امکان جابجایی آسان، ضد لک و آلودگی و مقاومت بالا در مقابل نفود گرد و غبار اشاره نمود.

فرش نگین مشهد

5- فرش نگین مشهد طرح 1218 نقره ای:

رنگ نقره‌ای و متفاوت این فرش به راحتی می‌تواند یک دکوراسیون مدرن و امروزی را به شما هدیه دهد. این فرش باکیفیت نه تنها شانه و تراکم بالایی دارد (1200 شانه با تراکم 3600) بلکه جنس نخ خاب آن نیز اکریلیک هیت‌ست است که بهترین نخ در تولید فرش ماشینی می‌باشد. با توجه به این نکات، قیمت سایز 12 متری این فرش 14 میلیون و 554 هزار تومان است.

از خصوصیات این محصول نگین مشهد می‎توان به نرمی و لطاف بی‌نظیر، سبکی و امکان جابجایی آسان، ضد لک و آلودگی، ضد حساسیت و عدم پرزدهی آن اشاره نمود.

فرش نگین مشهد طرح 1218

6- فرش کلاریس طرح ابر و باد، کد 100407 آبرنگی:

طرح زمینه این محصول به قدری متفاوت و زیباست که بیشتر به اثری آبستره از غروب زیبای خورشید شباهت دارد. این محصول درجه یک فرش آنلاین، 700 شانه بوده و تراکم آن 2550 است. به علاوه، جنس نخ خاب پلی‌استر و ارتفاع نخ خاب 7 میلی‌متری این فرش، گواه کیفیت و دوام آن است. با در نظر گرفتن همگی این نکات و خصوصیات، قیمت سایز 12 متری آن 8 میلیون و 313 هزار تومان است که مناسب به نظر می‌رسد.

از عمده نکات محوبیت و فروش بالای این محصول قابلیت ست کردن و امروزی بودن آن است، به طوری که در کنار این محصول، می‌توانید به راحتی از انواع مبلمان و اکسسوری به رنگ‌های روشنی مانند طوسی روشن، آبی روشن، سبز و سفید، کرم، صدفی، لیمویی، و همچنین رنگ‎های تیره‌تری چون قرمز، قهوه ای، سرخابی و … استفاده و یک دکوراسیون خاص و بسیار دلنشین ایجاد نمایید.

فرش کلاریس

7- فرش ماشینی شاهکار شفق تبریز کد 19220:

این فرش 500 شانه، بسیار باکیفیت و درجه یک بوده و به همان نسبت هم قیمت بسیار مناسبی دارد. تراکم محصول 1000 بوده و جنس نخ خاب آن نیز اکریلیک به همراه ابریشم مصنوعی است. ارتفاع نخ خاب وسوسه‌برانگیز 11 میلی متری و همین‌طور رنگ مد روز و زیبای فرش، یکی از دلایل محبوبیت و فروش بالای آن است. چرا که در حال حاضر سلیقه عمومی به سمت فرش‎های وینتیج و تا حد امکان رنگ‌های محدودتر رفته است. قیمت 6 متری این محصول خوب شاهکار شفق تبریز 3 میلیون 629 هزار تومان می باشد که به نسبت کیفیت بالای تولید ، خوب و مقرون به صرفه می باشد.

فرش شاهکار شفق تبریز

8- فرش ماشینی شاهکار شفق تبریز کد 19208:

یک ترکیب جالب توجه و بسیار زیبا از رنگ‎های سیاه و سفید که همچون تابلویی مدرن و آبستره بر هر کفی خواهد درخشید و جلوه گری خواهد نمود. این محصول 500 شانه با تراکم 1000 و جنس نخ خاب اکریلیک و ابریشم مصنوعی، یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین فرش‎های سال‏های اخیر فرش آنلاین است. از عمده مزایای این محصول می توان به، با ارتفاع نخ خاب 11 میلی‌متری، تنوع در سایز، قیمت مناسب، کارایی بالا و همین طور استفاده از الیاف اکریلیک در بافت اشاره نمود که آن را خاص و متفاوت کرده است. قیمت 6 متری این محصول خوب شاهکار شفق تبریز 3 میلیون 629 هزار تومان می باشد.

فرش ماشینی شاهکار شفق تبریز

9- فرش ماشینی عرش طرح ماندگار رنگ قهوه ای:

اگر می‌خواهید در دکوراسیون داخلی خانه، کمی جسورانه‌تر عمل کنید و نقش‌ونگار بیشتری به آن ببخشید، انتخاب این فرش می‌تواند راهی برای اعمال خلاقیت شما باشد. هنگام ورود به خانه، مواجهه با چنین فرش پرنقش ‌و نگاری قطعا احساس خوبی در افراد ایجاد می‌کند. هم چنین با این فرش می‌توانید طراوت بیشتری به محیط‌های خنثی ببخشید. این محصول در در سه رنگ قهوه‌ای، مشکی و کرم به صورت 500 شانه با تراکم 1500 و جنس نخ خاب پلی استر (ابریشم مصنوعی) موجود و قابل سفارش است. قیمت سایز 6 متری این فرش 3 میلیون و 433 هزار تومان است که می‎توانید به سادگی با کلیک بر روی عکس به صفحه خرید آن منتقل شوید.

فرش ماندگار رنگ قهوه ای

10- فرش ماشینی عرش طرح بیژن رنگ فندقی آبی:

یک فرش بسیار زیبا و طرحی میانه که نه فرش سنتی محسوب می‎شود و نه به طور کامل از طرح‌های سنتی فاصله گرفته و مدرن به حساب می‎آید. جنس الیاف به کار رفته در بافت این فرش پلی استر است که از مهم‎ترین خصوصیات آن قابلیت تمیز شدن راحت‎تر و سبکتر بودن فرش به نسبت انواع کلاسیک می‌باشد. این محصول به صورت 500 شانه با تراکم 1500، در سه رنگ فندقی قرمز، فندقی آبی و مشکی بنفش با قیمت 3 میلیون و 433 هزار تومان برای سایز 6 متری در فرش آنلاین به عنوان اولین وب سایت فروش فرش کشور عرضه شده است.

فرش عرش

11- فرش ماشینی عرش طرح بهراد آبی:

فرشی با طرحی مدرن و بدون ترنج میانی. گل‌های قرمز برجسته در این نقش به زیبایی در زمینه تیره هویدا شده و جلوه‌ زیبایی به منزل شما خواهد بخشید. این فرش 500 شانه 7 رنگ، در تراکم 1500 با نخ پلی‌ استر به صورت گل برجسته بافته می‌شود. تاروپود پلی‌ استر این فرش، باعث ماندگاری و مقاومت بالای فرش شده است. طرح بهراد در رنگ‌های آبی، بنفش و قرمز موجود بوده و سایز 6 متری آن با قیمتی معادل 3 میلیون و 433 هزار تومان عرضه می‌گردد.

فرش ماشینی عرش

12- فرش ماشینی شاهکار صفویه کلکسیون بلوچ:

کلکسیون بلوچ فرش ماشینی شاهکار صفویه یکی از پرفروش‎ترین و پر‌طرفدارترین کلکسیون‌های فرش موجود در فرش آنلاین است. فرش‎های این کلکسیون از هر نظر تمام و کمال بوده و از یک فرش دستباف هیچ چیزی کم ندارد. جلوه‌گری این فرش بر یک کف پوش رنگ روشن چند برابر خواهد بود. محصولات این کلکسیون 500 شانه با تراکم 1500 هستند و جنس نخ خاب آنها، اکریلیک هیت‌ست می باشد. از دیگر نکات مثبت این طرح‌ها می‌توان به ارتفاع نخ خاب 10 میلی متری اشاره نمود. سایز 12 متری فرش‎های کلکسیون بلوچ تنها 8 میلیون و 873 هزار تومان قیمت گذاری شده است که با توجه به کیفیت محصول بسیار مناسب به نظر می‌رسد. برای ورود به صفحه خرید فرش ماشینی شاهکار صفویه، کلکسیون بلوچ، روی عکس کلیک کنید.

فرش شاهکار صفویه

13- فرش ماشینی برند آرمانی کلکسیون باسیل:

اگر خاص پسند هستید یا در انتخاب مشکل دارید، فرش‌های معرفی شده در کلکسیون باسیل برند آرمانی را به شما پیشنهاد می‎کنیم. چرا که در کنار آن از هر نوع اکسسوری و هر نوع چیدمانی که استفاده کنید نتیجه خوبی عایدتان خواهد شد.

نخ اکریلیک استفاده شده در بافت فرش، محصولی دستباف گونه، نرم و لطیف و در عین حال بدون پرزدهی و حساسیت را برای شما به ارمغان می آورد. سایز 12 متری این فرش در صورت نیاز به صورت سفارشی بافته شده و با قیمتی در حدود 10 میلیون تومان در اختیار شما قرار می‎گیرد. از همه مهم تر نرمی و لطافت این فرش به مرور زمان از بین نمی رود چرا که الیاف اکریلیک، سریع دچار خواب نمی‌شوند. به علاوه محصولات کلکسیون باسیل، 700 شانه با تراکم 2550 هستند که درجه یک و معقول است.

اقبال به رنگ‌های طیف خاکستری کلکسیون باسیل بخاطر قابلیت ست بی قید و شرط این طیف رنگی با دکوراسیون منزل، خاصیت فضای ملایم و آرامش بخش آنها و همچنین چرک تاب بودنشان ایجاد شده است.

فرش ماشینی آرمانی

14- فرش ماشینی برند آرمانی کلکسیون حسنا:

محصولات با کیفیت کلکسیون حسنا برند آرمانی که با سبکی وینتیج اما کاملاْ امروزی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. شما می‌توانید به راحتی در تمامی انواع سبک‌های دکوراسیونی اعم از مدرن و امروزی گرفته تا سبک های کلاسیک و نیز وینتیج، از این کلکسیون استفاده نموده و قطعا نتیجه خوب و عالی بگیرید.

این فرش‎های زیبا و درجه یک که در دسته بندی کلکسیون حسنا برند آرمانی قرار گرفته اند. 420 شانه بوده، تراکمی معادل 1600 و ارتفاع نخ خاب 8 میلی‌متری دارند و با استفاده از الیاف اکریلیک تولید شده‌اند.

مزیت فرش‌های این کلکسیون این است که به مرور زمان پرزهای فرش دچار خاب نشده و پرزدهی هم ندارند. بنابراین شما می‌توانید تا سال‌های متمادی بدون هیچ افت کیفیتی از این فرش‌های زیبا استفاده نمایید. قیمت سایز 6 متری تولیدات این کلکسیون فرش زیبا 3 میلیون و 784 هزار تومان می‌باشد. برای خرید کافیست بر روی عکس ها کلیک نمایید.

فرش برند آرمانی

15- فرش ماشینی کلاریس طرح 100501:

 اگر به دنبال خاص‌ترین و متفاوت‌ترین انوع دکوراسیون هستید، کلکسیون فرش ماشینی چهل تکه کلاریس را به شما پیشنهاد می‎کنیم. رنگ‌های تیره‌روشن زمینه فرش به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و ترکیب جالب توجهی به ‎وجود آورده است. فرش‎های کلکسیون چهل تیکه کلاریس در رنگ‌های قرمز، بنفش و سبز به صورت 700 شانه با تراکم 2550 و جنس نخ خاب پلی استر تولید و عرضه شده است. ارتفاع نخ خاب محصولات 7 میلی متری بوده و قیمت سایز 12 متری آن در حدود 8 میلیون و 313 هزار تومان می‎باشد که مقرون به صرفه و مناسب است.

این نوع فرش به خوبی بر روی انواع کف‎پوش‌های رنگ روشن و تیره اعم از انواع پارکت و لمینیت و… جلوه‌گری خواهد نمود. نوع ترکیب دکوراسیون کاملا به خواست و نظر و سلیقه خود شما بستگی دارد. اما پیشنهاد ما استفاده از ترکیبات رنگی خنثی و ملایم و تا حدودی روشن می‎باشد. تا حداکثر هماهنگی و هارمونی مد نظر شما ایجاد شود. اگر به فضاهای مدرن و خاص علاقه دارید یا سعی دارید کمی از دکوراسیون‌های همیشگی فاصله بگیرید، چه چیزی بهتر از این فرش کلاژ زیبا که حاصل دست هنرمندان ایرانی است، می‌تواند این مهم را تامین نماید.

فرش ماشینی کلاریس

در نهایت می رسیم به خرید فرش مناسب

هر ساله بیش از هزاران طرح و نقشه فرش جدید روانه بازار شده و این تنوع بالا نه تنها کمک شایانی به طراحان دکوراسیون داخلی کرده بلکه هر فرد خوش سلیقه‌ای را هم راضی نموده است.

از مهم‎ترین نکات برای خرید فرش مناسب در نظر گرفتن نوع استفاده از فرش و همچنین مکان پهن کردن آن فرش است. فرشی که در سالن پذیرایی قرار است استفاده شود، قطعا شاهد رفت و آمد بیشتری بوده. و بنابراین بهتر است به کیفیت و همین طور دوام و طول عمر آن دقت شود. این موضوع در رابطه با فرش آشپزخانه هم صادق می‎باشد. بنابراین توجه به نوع کار‎کرد فرش یکی از مهم‎ترین عوامل در انتخاب فرش مناسب خواهد بود. اگر به رنگ‌های روشن علاقه دارید می‎توانید در نقاط با رفت و آمد کمتر از آن استفاده کنید.

همچنین حین خرید باید به سبک و نوع زندگی خود هم توجه کافی داشته باشید. ما به کسانی که فرزندان کوچک دارند یا از حیوان خانگی نگهداری می‌کنند. توصیه می‎کنیم تا جایی که امکان دارد از فرش‎های شلوغ و تیره تر استفاده کنند. تا هم دیرتر کثیف شود و هم لکه ها را به سادگی در معرض دید همگان قرار ندهد. در نظر داشته باشید که فرش‌های تک رنگ تیره، مثل آبی نفتی، مشکی یا قهوه‌ای مایل به شکلاتی، لکه‌های روشن و یا دوده‌ها را کاملا نشان می‎دهند. و فرش‌هایی که دارای رنگ‌های روشن هستند، مثل سفید یا کرم گرد و خاک و جای پا را در معرض دید قرار می‌دهند.

در صورتی که  فضای کوچکی در منزل دارید و می‌خواهید بزرگ‌تر دیده شود. توصیه می‎شود از فرش‌های ماشینی که دارای رنگ‌های روشن هستند، استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.