همه چیز درباره فرش ابریشم ماشینی+ معرفی بهترین برندها

نکات مهم در خرید فرش ابریشم ماشینی

0
یکی از محبوب‌ترین انواع فرش‌، فرش ابریشم ماشینی است. قطعاً همه ما می‌دانیم ابریشم چیست و تا چه حد باارزش و نفیس است؛ اما آیا فرش ابریشم ماشینی نیز همان‌قدر باکیفیت و ارزشمند است؟ ما در ادامه نوشته به‌طور مفصل درباره فرش ابریشم ماشینی و اهمیت آن صحبت می‌کنیم. همچنین از ویژگی های فرش ابریشم ماشینی می‌گوییم و مزایا و معایب آن را بر می‌شماریم. در انتها نیز بهترین برندهای فرش ابریشم ماشینی را معرفی می‌کنیم و از پرفروش‌ترین محصولات آنها در این حوزه سخن می‌گوییم. پس اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک برای خرید فرش اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن، این نوشته را بخوانید تا با چشم باز و اطلاعات کامل وارد عمل شوید.
شاید برای شما جالب باشد

تعریف فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم خالص همان طور که از نامش هم مشخص است، از جمله فرش‌های گران‌قیمت و لوکس بازار است. این نوع فرش از نظر قدمت تاریخی مربوط به زمان صفویه است؛ در آن زمان تجارت ابریشم از طریق راه‌های ارتباطی که از ایران عبور می‌کرد، بسیار پررونق بود. به همین دلیل تولید، خرید و فروش قالی‌های ابریشم دستباف در دوران صفویه بسیار محبوب و درآمدزا بود.

امروزه نیز این کالای با ارزش در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. اما به طور کلی فرش ابریشمی در مقایسه با فرش‌های غیر ابریشمی، بافت ریزتر، درخشندگی بیشتر و کرک‌های صیقلی، نخ خاب به‌کاررفته بهتر و کیفیت رنگ بالاتری دارد. همین موضوع در زیبایی و مجلل‌بودن منزل تأثیر به‌سزایی می‌گذارد.

فرش‌های ابریسم ماشینی عموماً از جنس نخ‌های پلی استر و پلی اوژن و ابریشم مصنوعی یا ویسکوز تشکیل شده و یکی از دلایل نرمی و نازکی این فرش‌ها، استفاده از این نوع الیاف می‌باشد.

ابریشم مصنوعی یا ویسکوز بخاطر بازسازی فیبر سلولوز در ترکیبات خویش، از ایجاد حساسیت در افراد حساس جلوگیری می‌کند ولی طول عمر کمتری نسبت به الیاف آکریلیک دارد. قیمت فرش‌های ابریشم مصنوعی نسبت به فرش‌هایی با الیاف صد درصد آکریلیک (به علت استفاده از ویسکوز)، پایین‌تر می‌باشد.  به همین خاطر افرادی که قصد استفاده کوتاه مدت یا نمایشی از فرش را دارند می‌توانند با قیمتی به مراتب پایین‌تر این نوع از فرش را تهیه کنند.

فرش ابریشم ماشینی

انواع فرش ماشینی ابریشمی

فرش ماشینی ابریشمی که امروزه در بازار وجود دارد، با توجه به میزان ابریشمی که در بافت آن به‌کار گرفته شده است، به چند بخش کلی دسته‌بندی می‌شود. در ادامه به معرفی انواع فرش ابریشم ماشینی می‌پردازیم.

 فرش تمام ابریشم

فرش تمام ابریشم نوع اول فرش‌های ابریشمی است که پرز، چله و حتی نخ خابی از جنس ابریشم دارد و همان‌طور که از نامش مشخص است، کاملاً از ابریشم بافته می‌شود. این نوع فرش ابریشم ماشینی بسیار نفیس و زیباست و برای بخشیدن جلوه‌ای خاص و باشکوه در منزل، محیط کار یا هر مکانی که مدنظر دارید، بهترین گزینه به حساب می‌آید.

فرش گل ابریشم

فرش گل ابریشم به دلیل بافت‌های زیبا و بی‌نظیرش معروف است. بافت‌هایی نظیر گل، پرندگان و… که بسیار جذاب و چشم‌نواز هستند و جلوه‌ای زیبا به فرش ابریشم ماشینی می‌بخشند. در فرش‌های گل ابریشم معمولاً چند نقش‌ محدود دور حاشیه آن هم از ابریشم بافته می‌شود و باقی قسمت‌های فرش از الیافی دیگر مانند پلی استر، اکریلیک و… می‌باشد. ناگفته نماند که در فرش‌های گل ابریشم، چله معمولاً از ابریشم است.

فرش ابریشم ماشینی

فرش کف ابریشم

فرش کف ابریشم یکی دیگر از انواع فرش‌های ابریشم ماشینی است. از آنجایی که فقط در زمینه یا به اصطلاح «کف فرش» از ابریشم استفاده می‌شود، شناخت این نوع فرش از دیگر فرش‌های ماشینی اندکی دشوار است. درواقع برای تشخیص این فرش از دیگر فرش‌های غیر ابریشمی که در کف از الیافی نظیر پلی استر استفاده می‌کنند، باید سراغ کف ابریشمی آن بروید.

فرش ابریشم ماشینی

ویژگی های فرش های ابریشمی

از قدیم‌الایام هر جنس مرغوب و لطیفی را به ابریشم تشبیه می‌کنند. بنابراین می‌توان حدس زد که یک فرش ابریشمی تا حد زیبا و پرجلوه است. فرقی هم ندارد که الیاف ابریشم از نوع طبیعی باشد یا مصنوعی. هرچه نباشد، ابریشم است و به علت جلوه‌ای که از نظر ظاهری دارد، با سایر الیاف حتی بهترین پشم یا کرک نیز قابل مقایسه نیست. حتی اگر بگوییم که ابریشم یک الیاف جادویی است، اغراق نکرده‌ایم.

این الیاف به طور باورنکردنی نازک و فوق‌العاده قوی است. یعنی در عین نرمی، به طور استثنایی بادوام است و به همین دلیل هنوز که هنوز است، به عنوان یکی از معروف‌ترین کالاها در حوزه تجارت جهانی شناخته می‌شود. همین ویژگی‌ها سبب شده است که ابریشم همچنان به‌عنوان یکی از چندین الیاف تجملی اصلی به‌شمار برود و انواع طبیعی آن با قیمت‌های بسیار بالایی خرید و فروش شود.

با این حال نمی‌توان از زیبایی و دلفریبی ابریشم مصنوعی نیز که در فرش ماشینی به کار می‌رود، چشم‌پوشی کرد. فرش ماشینی که از ابریشم مصنوعی بافته می‌شود، همانند ابریشم طبیعی براق و درخشنده است و رنگ نخ‌ها بسیار جذابیت دارد. همچنین سایه روشنی که از زوایای مختلف بر سطح فرش و در کنار الیاف خودنمایی می‌کند، جلوه بسیار خاص و زیبایی به دکوراسیون می‌بخشد. با این تفاوت که دیگر نیازی به هزینه‌های بسیار زیاد برای تهیه فرش ابریشم طبیعی نیست و می‌توان با قیمتی اقتصادی‌تر فرشی به همان زیبایی خرید.

ابریشم مانند هر الیاف و کالایی دارای مزایا و معایبی است که هنگام انتخاب باید به آن دقت کرد. در ادامه به ویژگی های فرش ابریشم ماشینی و مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

مزایای فرش ابریشم ماشینی

1.ضد پرز و حساسیت

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ایرادات انواع فرش‌های ماشینی، پرزدهی و به دنبال آن، ایجاد حساسیت در کودکان، بیماران تنفسی و بیماران پوستی است. اما فرش ابریشم ماشینی به هیچ وجه پرز نمی‌دهد و حتی به‌نوعی ضدحساسیت است.

عدم پرزدهی فرش ابریشم ماشینی به دلیل نخ پلی استری است که هنگام بافت در فرش به کار می‌رود. به همین دلیل بهترین گزینه برای افرادی است که پوست حساسی دارند یا از بیماری‌های پوستی و تنفسی خاصی رنج می‌برند. همچنین از آنجایی که پرز ندارد، جلا و درخشندگی آن نیز بیشتر می‌شود.

2.تنوع بالا در رنگ و طرح

یکی دیگر از مزایای فرش ابریشم ماشینی ، تنوع بالای آن در رنگ‌هاست. رنگ‌های زیبا و جذابی مانند سبز، آبی، قرمز و… که جلوه خاصی به دکوراسیون می‌بخشد و با روح‌بخشیدن به فضا، محیط مدنظر شما را گرم و جذاب می‌کند.

فرش ابریشم ماشینی

3.قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای فرش ابریشم ماشینی، قیمت بسیار مناسب آن نسبت به فرش ابریشمی دستبافت و همچنین فرش اکریلیک است. به این ترتیب اقشار مختلف جامعه با سطح درآمد مختلف می‌توانند طرح‌های گوناگون فرش ابریشم ماشینی را برای محیط زندگی خود برگزینند.

4.شباهت بسیار زیاد به فرش ابریشمی دستبافت

از آنجایی که فرش ابریشم ماشینی بسیار براق است و ظرافت خاصی در بافت آن به‌کار رفته است، شباهت زیادی به فرش ابریشمی دستبافت دارد. همین موضوع سبب شده است که تعداد زیادی از افراد مجذوب این مدل از فرش‌های ابریشمی شوند و بتوانند با هزینه‌ای کمتر، فرش مدنظر خود را بخرند.

5.جلوه‌ی خاص دکوراسیون در منزل

یکی دیگر از مزایای فرش ابریشم ماشینی، طرح‌های متنوع و گوناگون آن است. به این صورت که می‌توان برای دکورکردن قسمتی از خانه با سبکی متفاوت استفاده کرد. همچنین اگر تازه‌عروسی قصد دارد رنگ فرش را با رنگ خاصی از مبلمان ست کند، بهترین گزینه، فرش ابریشم ماشینی است. چراکه رنگ‌های گوناگونی در بافت آن به کار رفته است و در کنار براقی و جلوه خاصش، نمایی منحصربه‌فرد برای منزل رقم می‌زند.

معایب فرش ابریشمی ماشینی

1.دشواری شست‌وشو

از آنجایی که فرش ابریشم ماشینی نازک و ظریف است، باید هنگام شست و شوی آن دقت زیادی داشت. زیرا ممکن است در شست‌وشوهای متعدد، استحکام خود را از دست دهد. به همین دلیل سعی کنید برای محل‌های پررفت‌‍وآمد که نیاز به شست‌وشوی زیادی دارند مانند جلوی درب ورودی، آشپزخانه، اتاق کودک و… از فرش ابریشم ماشینی استفاده نکنید. برای شست‌وشوی این فرش‌ها ترجیحا به قالیشویی‌هایی مراجعه کنید که پروتکل شست‌وشوی فرش‌های ابریشمی را اجرا می‌کنند.

2.مقاومت کم در مقابل حرارت و فشار

باید این موضوع را در نظر داشته باشید که در اکثر فرش های ماشینی ابریشمی، از نخ پلی استر هم استفاده می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود که این فرش و سایر هم‌نوعان آن مقاوت کمی در برابر حرارت و فشار داشته باشند.

در واقع زمانی که نخ پلی استر در برابر حرارت غیر مستقیم شدید مانند اتو، قابلمه یا کتری داغ قرار می‌گیرد، دفرمه شده و حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. به این حالت اصطلاحاً سوختگی الیاف می‌گویند. همچنین ضخامت کم و نازکی الیاف نیز باعث شکنندگی و مقاوت کم در برابر فشار، سایش و… می‌شود. به همین دلیل حواستان باشد که اشیا سنگین و نوک‌تیز مانند پایه‌های مبل و تخت را روی فرش ابریشمی ماشینی قرار ندهید.

روش‌های شست‌وشوی فرش ابریشم ماشینی

شستن و نگهداری از فرش ابریشم ماشینی بسیار مهم است و مراحل مختلفی دارد. مراحل شستن فرش ابریشم مصنوعی در منزل به دو صورت انجام می‌شود؛ 1. لکه گیری 2. شست‌وشوی کامل

1.لکه گیری فرش ابریشم ماشینی

برای لکه گیری فرش ابریشم ماشینی باید مقداری وایتکس و حدود 5 برابر آب درون یک ظرف بریزید. سپس کمی پودر لباسشویی به این محلول اضافه کنید. سپس یک اسفنج یا ابر یا پارچه پنبه‌ای را درون محلولی که تهیه کرده‌اید، غوطه‌ور کنید. بعد از غوطه‌ورکردن پارچه یا اسفنج درون مایع، سعی کنید در جهت خواب فرش لکه‌گیری را انجام دهید. فراموش نکنید که برای لکه‌گیری فرش‌های ابریشم مصنوعی از حرکات رفت و برگشتی استفاده نکنید.

بنابراین فرآیند لکه‌گیری را به این صورت انجام دهید که با هر بار کشیدن اسفنج یا پارچه روی فرش در جهت خواب آن، دست خود را از روی فرش برداشته و از نقطه ابتدایی مجددا این کار را تکرار کنید. همچنین دقت داشته باشید که نباید فشار بیش از حد بر روی فرش ایجاد کنید یا حرکات تند و سریع  بر روی فرش انجام بدهید. انجام این کارها به فرش آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

2.  شست‌وشوی کامل فرش ابریشم ماشینی

هنگام شست‌وشوی کامل فرش ابریشم ماشینی باید دقت بیشتری به خرج دهید. چراکه آسیب‌دیدن فرش در این حالت بسیار شایع‌تر از حالت لکه‌گیری است. توجه داشته باشید که در شست‌وشوی کامل به هیچ عنوان نباید سراغ موادی که در لکه‌گیری استفاده می‌شود، بروید. در این حالت یک شامپو فرش کافی است.

به این صورت که شامپو فرش را با آب رقیق می‌کنید و یک پارچه پنبه‌ای یا اسفنجی آغشته به شامپو فرش را فقط در جهت خواب روی فرش ابریشم ماشینی می‌کشید. در این حالت نیز نباید از حرکات رفت و برگشتی استفاده کنید. فقط هر بار که به جهت خواب فرش اسفنج یا پارچه پنبه‌ای را روی فرش می‌کشید، باید دست خود را از روی فرش بلند کرده و دوباره از همان نقطه حرکات را شروع کنید. یکی از نکات مهم هنگام شست‌وشوی کامل فرش ماشینی ابریشمی این است که به هیچ عنوان از آب داغ برای شست‌وشو استفاده نکنید. تنها دماهای تاییدشده برای شست‌وشوی فرش ابریشمی ماشینی، آب سرد یا ولرم است.

شستشوی فرش ابریشم ماشینی

اصول نگهداری از فرش ابریشم ماشینی

نگهداری از فرش ابریشم ماشینی اصول خاصی دارد که در صورت رعایت آن‌ها، عمر کالا بیشتر می‌شود. به عنوان مثال بهتر است برای پهن‌کردن فرش ابریشم ماشینی یک محل صاف مانند پارکت و سرامیک را انتخاب کنید. همچنین بهتر است این مکان خشک و تمیز باشد. تا جایی که ممکن است، فرش ماشینی ابریشمی را روی سطوح خاکی، گچی یا آهکی پهن نکنید. چراکه این سطوح خاصیت قلیایی دارند و باعث از بین‌رفتن بافت فرش ابریشم و تجزیه آن می‌شوند.

سعی کنید فرش ابریشمی خود را در محلی با رفت و آمد زیاد پهن نکنید. این عمل طول عمر قالی را کم می‌کند و باعث ساییدگی آن می‌شود. پهن‌نکردن فرش در برابر نور مستقیم خورشید و چرخاندن فرش هر چند وقت یک‌بار از دیگر اصولی است که باید برای نگهداری از فرش ابریشم ماشینی به کار رود.

اگر قصد تمیزکردن فرش ابریشم ماشینی را دارید، می‌توانید این عمل را بدون جاروبرقی انجام دهید. به این صورت که فرش را بلرزانید و با ضربه‌های آرام، خاک آن را جدا و پاک کنید. با این حال اگر قصد استفاده از جاروبرقی را دارید، باید توجه داشته باشید که از جاروبرقی برس‌دار برای تمیزکردن ریشه‌ها استفاده نکنید. چراکه ممکن است ریشه درون برس جارو گیر کند و آسیب ببینند. علاوه بر این هنگام تمیزکردن فرش ابریشم در خانه، آن را در جهت خواب جارو بزنید تا پرزهایش مرتب شود.

برندهای برتر فرش ابریشم گونه‌ی فرش آنلاین

در حال حاضر برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع فرش ابریشم ماشینی فعالیت می‌کنند. مسلماً انتخاب از میان طرح‌ها و برندهای مختلف که بهترین، زیباترین و باکیفیت‌ترین فرش های ابریشم ماشینی را تولید می‌کنند، بسیار سخت و دشوار است. به همین منظور فرش آنلاین کلکسیونی از بهترین‌ها را جمع‌آوری کرده است تا شما با خیالی آسوده با فرش مدنظر خود آشنا شوید و برای خریدش اقدام کنید.

برندهایی نظیر عرش، شاهکار شفق تبریز، برنتین، آرمانی، برلیان ، مهیار دلیجان، ساوین و چندین و چند برند مطرح دیگر که همه از بهترین‌های حوزه نساجی و قالی‌بافی هستند. در ادامه به طور مفصل به معرفی پرفروش‌ترین و بهترین برندهای فرش ابریشم ماشینی  می‌پردازیم.

پرفروش ترین و بهترین فرش‌های ابریشم ماشینی فرش آنلاین

 

فرش ماشینی برند عرش

یکی از برندهای مطرح در حوزه فرش با بیش از 10 سال سابقه، فرش عرش است. این برند با تولید انواع فرش ماشینی ابریشمی و به‌کارگیری تکنیک‌های منحصربه‌فرد آمیخته با خلاقیت، توانسته فرش‌های ابریشم‌گونه را با نقشی برجسته، سبک، ظریف و زیبا تولید کند. بنابراین با انتخاب یک فرش ابریشم ماشینی عرش می‌توانید درخشندگی چشم‌نوازی به دکوراسیون منزلتان ببخشید.

الیاف ابریشم مصنوعی که در کنار نقش‌های برجسته فرش‌ها به کار می‌رود، باعث ایجاد سایه روشن‌های زیبایی در فرش می‌شود که با قرارگیری در شرایط نوری مختلف، تصاویری رویاگونه خلق می‌کند. شما می‌توانید فرش ابریشم‌ گونه عرش را با ابعاد مختلف در قالب‌های مستطیل، مربع، دایره و کناره و با عرض شانه 500 و 700 در فرش آنلاین انتخاب نمایید.

ازجمله دلایلی که فرش عرش را به یکی از برندهای پرطرفدار در زمینه فرش‌های ابریشم ماشینی تبدیل کرده است، طرح‌ و نقشه‌های آن است که از تاریخ اصیل فرش ایرانی گرفته شده است. به همین دلیل برای تمام سبک‌های چیدمان و دکوراسیون، از مدرن گرفته تا سنتی و کلاسیک بسیار مناسب است. تنوع ابعاد، عدم پرزدهی فرش، سهولت در جابه‌جایی، دوام بالا و قیمت مناسب از دیگر مزایای فرش ابریشم ماشینی عرش است.

برخی از پرفروش‌ترین طرح‌های ابریشمی فرش عرش در فرش آنلاین موارد زیر هستند:

  • طرح برین در رنگ‌های قهوه‌ای آبی، فندقی قرمز و مشکی بنفش

فرش ابریشم ماشینی

  • طرح بیژن در رنگ‌های فندقی آبی، فندقی قرمز و مشکی بنفش

فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی

  • طرح هریس در رنگ‌های گلبهی، کرم، سرمه‌ای و آبی

فرش ابریشم ماشینی

  • طرح ماندگار در سایزهای مربع، گرد، کناره و استاندارد در رنگ‌های کرم،مشکی و قهوه‌ای

فرش ابریشم ماشینی

 

فرش ماشینی برند آرمانی با کلکسیون های حسنا و باسیل

فرش آرمانی یکی دیگر از محبوب‌ترین برندهای مطرح در زمینه تولید انواع فرش ابریشم ماشینی در کالکشن و طرح‌های مختلف است. در واقع زمانی که شما برای خرید فرش ماشینی ابریشمی به بازار مراجعه کنید، محال است که با یکی از کلکسیون‌های بسیار زیبا و متفاوت «راکس»، «سمرقند»، «حسنا» و «باسیل» از این برند مواجه نشوید.

طرح و نقش‌های این سه مجموعه ترکیب جسورانه‌ای از هنر کلاسیک و سنتی ایرانی است که با هنر مدرن ترکیب شده است و می‌تواند به‌راحتی طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش دهد. به همین دلیل است که می‌توانید برای هر نوع دکوراسیون، از کلاسیک و سنتی گرفته تا مدرن و مینیمال از کالکشن فرش آرمانی استفاده کنید.

با انتخاب این فرش می‌توانید فضایی دلپذیر و روح‌بخش برای محل زندگی خود بیافرینید. شما می‌توانید برای آسودگی و راحتی خود در خرید هر سه کلکسیون برندهای آرمانی، سری به وب سایت فرش آنلاین بزنید.

برخی از پرفروش‌ترین طرح‌های کلکسیون‌های حسنا و باسیل فرش آرمانی به شرح زیر هستند:

  • فرش ماشینی آرمانی کلکسیون حسنا کد 2022 طوسی

فرش ابریشم ماشینی

  • فرش ماشینی آرمانی کلکسیون حسنا کد 2011 طوسی

فرش ابریشم ماشینی

  • فرش ماشینی آرمانی کلکسیون باسیل کد 7124 ذغالی

فرش ابریشم ماشینی

  • فرش ماشینی آرمانی کلکسیون باسیل کد 7105 ذغالی نسکافه ای

فرش ابریشم ماشینی

فرش ماشینی برند برلیان

شرکت فرش برلیان کاشان بیش از 25 سال سابقه فعالیت در تولید انواع فرش های ماشینی باکیفیت دارد. این برند در حال حاضر کلکسیونی از طرح و نقش انواع فرش‌های 500شانه، 700 شانه و 1200 شانه را در دست تولید دارد و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است.

از آنجایی که شرکت برلیان از الیاف اکرلیک هیت‌ست، پروپیلن هیت ست فریز، پلی استر و جنس خاص و ویژه اکرلیک بامبو در تولید نخ خواب فرش‌های خود استفاده می‌کند، جلوه‌ای باشکوه و خاص به محصولاتش می‌بخشد که به نوعی امضای این برند هم محسوب می‌شود.

برخی از پرفروش‌ترین طرح‌های فرش برلیان به این شرح هستند:

فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی

فرش ماشینی برند مهیار دلیجان

یکی دیگر از برندهای نام‌آشنا در حوزه فرش ماشینی ایران، شرکت فرش مهیار دلیجان است که فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرد و رفته‌رفته به سمت بازار فرش ماشینی رفت. استفاده از انواع ماشین‌آلات ریسندگی مدرن با همراهی متخصصان و طراحان حرفه‌ای در حوزه فرش و نساجی ازجمله عواملی است که سبب شده است فرش مهیار دلیجان به جایگاه بسیار مناسبی در بازار فرش دست پیدا کند.

نقش‌های به‌کاررفته در فرش‌های مهیار دلیجان، پیوندی شورانگیز از طرح‌های تاریخی فرش ایرانی و هنر مدرن روز است که در کلکسیون‌های ماوی، بلوچ، دنیز و… به بازار عرضه می‌شود. نمود این زیبایی را می‌توان به‌خوبی در «کلکسیون زیلو» مشاهده کرد.

این کلکسیون که برگرفته از طرح‌های سنتی و بومی-محلی ایرانی است، مجموعه‌ای چشم‌نواز و بسیار زیبا را در معرض انتخاب دوستداران طرح‌های متفاوت فرش قرار می‌دهد. طرح‌های خلاقانه و زیبا، تنوع ابعاد، عرض شانه و تراکم مناسب این کلکسیون، هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد و امکان استفاده در چیدمان‌ها و دکوراسیون متفاوت را خواهد داد.

برخی از پرفروش‌ترین طرح‌های این کلکسیون به این شرح هستند:

فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی

فرش ماشینی کلاریس

فرش کلاریس جدیدترین تکنولوژی تولید فرش ماشینی است که شرکت فرش محتشم آن را ایجاد کرده است. تفاوت فرش کلاریس با سایر فرش‌های ماشینی در بدون رنگ بودن نخی است که فرش با آن بافته می‌شود.

در تکنولوژی کلاریس، فرش با نخ‌هایی سفید و بی‌رنگ بافته می‌شود و سپس طرح‌های سفارش مشتری یا هر طرح دلخواه روی آن چاپ می‌شود. تفاوت این فرش با سایر فرش‌های ماشینی در این است که در سایر فرش‌ها، نخ فرش رنگ‌آمیزی می‌شود و هنگام بافت، طی مراحلی با سایر نخ‌های رنگی ترکیب می‌شود.

در واقع تکنولوژی کلاریس به نوعی شبیه به پرینتر سه بعدی است که طرح دلخواه روی فرشی سفید را چاپ می‌کند. تفاوت این نوع چاپ روی فرش با سایر روش‌های چاپ فرش این است که در فرش‌های کلاریس تا انتهای نخ خاب فرش، رنگ می‌شود و به همین خاطر پشت فرش نیز رنگ دارد و مثل سایر تابلو فرش‌های چاپی، سفید نیست. نفوذ عمیق رنگ در نخ خاب فرش باعث ثبات رنگ آن در دراز مدت می‌شود.

در زیر برخی از فرش‌های پرفروش کلاریس را ملاحظه می‌فرمایید:

فرش ماشینی کلاریس کلکسیون مدرن کد 100450 طوسی

فرش ابریشم ماشینی

فرش ماشینی کلاریس کلکسیون چهل تیکه کد 100513

فرش ابریشم ماشینی

فرش ماشینی کلاریس کلکسیون گبه کد 100308

فرش ابریشم ماشینی

 

سخن آخر

در این نوشته به بررسی کامل فرش ابریشم ماشینی پرداختیم و با ریز و درشت ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن آشنا شدیم. همچنین چند نمونه از برندهای مطرح و فعال در حوزه فرش ماشینی ابریشمی را معرفی کردیم تا خرید را برای شما راحت‌تر و شیرین‌تر سازیم. چگونه؟ کافی است سری به وب سایت فرش آنلاین بزنید تا تمام برندهای ذکرشده با بهترین قیمت و سریع‌ترین زمان در آماده‌سازی و ارسال را مشاهده کنید. فرش آنلاین راهنمای شما برای داشتن منزلی رویایی و خواستنی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.