تلفیق سنت و مدرنیته

0

فرش آنلاین در رسانه ها

آنچه در این مطلب میخوانید مصاحبه خانم خسروی و آقای نصیری با مجله دنیای لوازم خانگی می باشد که در شماره ۲ این نشریه چاپ شده است….

آرزو خسروی خانمی است که در کنار همسرش برای اولین بار در کشور تار و پود قالی و اینترنت را در هم تنیده و دنیای سنتی فرش ایرانی را با تجارت الکترونیک آشنا کرده است. وی مدرک دکتری مدیریت کسب و کار و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دارد و سالهای طولانی در سازمان ملل مشغول به فعالیت بوده است. او و همسرش محمد نصیری با وجود داشتن موقعیت شغلی مناسب، کار و حرفه خود را رها کردند و دل به دریای ناشناخته کسب و کار اینترنتی زدند و به سراغ یکی از سنتی ترین و سخت ترین کالاهای ایرانی یعنی فرش رفتند و تحول بزرگی در بازار سنتی این کالا رقم زدند. این زوج استارت آپی به خوبی دریافته بودند که رویکرد خرید و فروش سنتی در جهان رو به منسوخ شدن است و در دنیای پر ترافیک و شلوغ امروزی نسل جوان نیازمند بازاری جدید و متفاوت خواهد بود، از این رو پایه گذار اولین وب سایت فروش آنلاین فرش در کشور شدند و با موفقیت خود همه را شگفت زده کرده و نشان دادند که انتخاب درستی داشته اند. خانم خسروی در دفتر کارش ما را به گرمی پذیرا شد و با روی باز به تمام پرسش های ما پاسخ داد. در ادامه می توانید گپ دوستانه ای که با بنیان گذار تجارت الکترونیک فرش در ایران داشته ایم را بخوانید.

از شروع کار برایمان بگویید؟ ایده فروش اینترنتی فرش چه زمانی به ذهنتان رسید؟

اگر چه ایده فروش آنلاین و اینترنتی فرش در مهر سال ۸۹ به ذهن من و همسرم رسید، اما حدود ۶ ماه طول کشید تا این ایده عملی شود چون می خواستیم تا طرح پخته شود. طی این مدت ما به مطالعه، بررسی و تحلیل ایده پرداختیم تا نقاط ضعف آن را پوشش داده و نقاط قوت آن را پر رنگتر کنیم. اواخر سال ۸۹ سایت راه اندازی شد و الان فرش آنلاین هفت ساله شده است.

فرش آنلاین در رسانه ها

چرا فرش؟ چرا بازاری سخت و سنتی را انتخاب کردید؟

می خواستیم برای خودمان کار کنیم. کاری مستقل و بدون وابستگی. تجربه بین المللی من، آشنایی با تجارت الکترونیک و حقوق بین الملل و تجربه همسرم در زمینه آی تی و بازار فرش می توانست مکمل خوبی برای موفقیت مان باشد. بنابراین در فضای وب جستجو کردیم تا وارد حوزه کسب و کار آنلاین شویم. آن زمان هنوز کسب و کارهای اینترنتی نوپا بوده و مانند الان شناخته شده نبودند. در آن زمان تنها چند سایت در زمینه فروش اینترنتی در کشور فعالیت داشتند که هیچ کدام فرش عرضه نمی کردند. ما می خواستیم کالایی بفروشیم که هویت ایرانی داشته باشد….

برای خواندن ادامه این مطلب میتوانید به شماره ۲ ماهنامه تخصصی دنیای لوازم خانگی مربوط به شهریور و مهر ۱۳۹۶ مراجعه فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.