8دلیل برای اثبات اینکه «فرش پاتریس یه تخته اش کمه»!!

معرفی و بررسی پرفروش‌ترین فرش های پاتریس

0
فرش پاتریس یکی از برندهای خوشنام در بازار فرش ایران و جهان است. هرچند این برند در چند سال گذشته شهرت بیشتری یافته است؛ اما سابقه تاریخی کارخانه تولید فرش پاتریس به دهه 60 برمی‌گردد.روزگاری فرش ستاره طلایی دلیجان به همت حاج علی قاسمی، یکی از دو یا سه برند مشهور فرش ماشینی در ایران بود. بعد از مرگ این کارآفرین محترم، فرش دلیجان برای آنکه بتواند قوی و به‌روزتر در بازار حاضر شود، تغییر نام داد. این تغییر نام اگرچه سابقه درخشان فرش ستاره طلایی دلیجان را از یاد می‌برد؛ اما باید اذعان کرد فرش ماشینی پاتریس، آن‌چنان باکیفیت ظاهر شده است که دیگر نیاز به یادآوری دهه طلایی گذشته ندارد.
شاید برای شما جالب باشد

در این مقاله، همچون گذشته که برندهای خوشنام فرش ایرانی را معرفی کرده‌ایم، قرار است برند فرش ماشینی پاتریس را به شما معرفی کنیم و بگوییم که چرا فرش ستاره طلایی دلیجان سابق (پاتریس امروز) یکی از بهترین برندهای فرش ماشینی است.

عوامل مؤثر در انتخاب فرش ماشینی

یکی از سؤال‌های پرتکرار در فرش آنلاین، پرسش درباره انتخاب یک برند خوب است. مثلاً بارها پرسیده شده است که “فرش پاتریس خوبه؟” یا فلان برند، خریدش عاقلانه است؟ و ما بنا به وظیفه هر بار، چند فاکتور را بازگو می‌کنیم تا خریدار با آگاهی کامل، فرش ماشینی را خرید کند. این عوامل عبارتند از:

  • فرش را برای کدام قسمت خانه می‌خواهید. طبیعی است فرشی که در اتاق کودک پهن می‌شود، متفاوت از فرشی است که در اتاق پذیرایی استفاده می‌شود.
  • چیدمان خانه‌تان چگونه است؟ چیدمان مینیمال، فرشی متفاوت از چیدمان سنتی می‌خواهد.
  • فرش چند شانه می‌خواهید؟ یکی از بحث‌های مهم در خرید فرش ماشینی تعداد شانه فرش است. هرچه تعداد شانه بیشتر است فرش ریزبافت‌تر و به سبک فرش دستبافت میل می‌کند.
  • هزینه خرید شما چه میزان است؟

هرچند کارشناسان فرش آنلاین در اکثر مواقع از بردن نام‌ یک برند اجتناب می‌کنند؛ اما گاهی برند آنقدر باکیفیت است که ناچار می‌شوند به نام برند اشاره کنند. مانند فرش پاتریس، که برای اثبات برتری کیفیت آن، کارشناسان فرش آنلاین هشت دلیل را عنوان می‌کنند.

 چرا فرش پاتریس یک‌ تخته‌اش کمه؟!

شاید شعار تبلیغاتی “یک‌تخته‌اش کَمه” یک مزاح ساده تلقی شود؛ اما در عمل باید اذعان کرد برای هر خانه‌ای وجود یک محصول پاتریس کم است؛ چرا؟

ما هشت دلیل مهم را انتخاب کرده‌ایم و به شما با همین دلایل ساده ثابت می‌کنیم که فرش پاتریس یک‌تختش کمه!

1- تکنولوژی تولید الیاف در کارخانه پاتریس

برای تولید یک فرش ماشینی برتر نیاز است که کارخانه‌ها از محصولاتی استفاده کنند که دارای کیفیت برتر است. برای همین بسیاری از کارخانه‌های بزرگ، واحد مقدمات فرش ماشینی را در کنار کارخانه تولید فرش ایجاد می‌کنند. منظور از مقدمات، خط تولید الیاف فرش ماشینی است. در حال حاضر کارخانه فرش پاتریس دارای دو واحد مجزای ریسندگی است.

  • واحد ذوب‌ریسی: یکی از مواردی که در مورد فرش ماشینی باید بدانید، استفاده از الیاف مصنوعی است. اگر برای تولید فرش دستبافت از نخ پشم استفاده می‌شود، در فرش ماشینی این نخ، جای خود را به الیاف اکریلیک می‌دهد. الیاف مصنوعی از گرانول یا چیپس‌های پلی‌پروپیلن تولید می‌شود. واحد ذوب‌ریسی در واقع تولید الیاف مصنوعی برای بافت گلیم فرش‌های پاتریس، فرش‌های مدرن و کفپوش ماشین است.
  • واحد ریسندگی الیاف بلند: در صنعت نساجی ما دو نوع ریسندگی داریم. ریسندگی الیاف کوتاه که برای تولید نخ از پنبه استفاده می‌شود و ریسندگی الیاف بلند که برای تولید نخ از الیاف پشم استفاده می‌شود. در این میان بعضی از الیاف مصنوعی مثل پلی‌پروپیلن (bcf) یا اکریلیک در واحدهای ریسندگی الیاف بلند تولید می‌شود.

تولید الیاف به‌خصوص اکریلیک هیت‌ست و نخ هایبالک از شاهکارهای واحد ریسندگی پاتریس است. در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا نخ هیت‌ست در یک فرش دلیل کیفیت بالای آن است.

فرش ماشینی پاتریس
واحد نخ ریسی کارخانه پاتریس

2- نخ مورداستفاده در فرش ماشینی پاتریس

اشاره شد که فرش ماشینی پاتریس، دارای واحد تولید نخ است. اما این دلیل نمی‌شود این کارخانه از نخ‌های باکیفیت روز دنیا استفاده نکند. شرکت «درالون آلمان»، تولیدکننده باکیفیت‌ترین نخ اکریلیک در جهان است. از خصوصیت این نخ‌ها تولید الیافی یکنواخت و هیت‌ست شده است. استفاده از نخ درالون در فرش ماشینی پاتریس امری همیشگی بوده و به همین جهت است که زیردست فرش پاتریس یکنواخت بوده و شما در زمان دست‌کشیدن روی فرش احساس زبری نمی‌کنید.

3- طول عمر بالای فرش‌های پاتریس

طول عمر بالای فرش ماشینی پاتریس، باعث می‌شود؛ کارشناسان فرش آنلاین، ناخودآگاه پاتریس را به همه پیشنهاد بدهند.

یکی از عواملی که موجب استحکام فرش ماشینی می‌شود، استفاده از نخ تاروپود محکم در فرش ماشینی است. اگر به پشت فرش ماشینی نگاه کنید خانه‌های شطرنجی را مشاهده می‌کنید که توسط الیاف رنگی پر شده‌اند. ضلع‌های این مربع شامل نخ تاروپود است و داخل مربع نخ خاب است. در واقع نگهدارنده نخ خاب (اکریلیک)، نخ تاروپود است. هرچه این نخ‌ها از استحکام بیشتری برخوردار باشد، دوام فرش نیز در درازمدت بیشتر می‌شود.

یکی از موارد دیگر که در زمان خرید فرش ماشینی با آن مواجه هستید اصطلاح تراکم فرش است. تراکم در واقع به تعداد گره در طول فرش گفته می‌شود. مثلاً اگر گفته می‌شود فرش 1200 شانه پاتریس یعنی در یک مترمربع عرضی فرش، 1200  گره وجود دارد و اگر بیان شده است فرش پاتریس با تراکم 1000، یعنی در یک متر طولی، 1000 گره بافته شده است.

حال اگر فرض کنیم یک فرش 700 شانه با تراکم 1000 داریم، تعداد گره در یک مترمربع از فرش، 700.000 خواهد بود. هفتصد هزار گره در یک مترمربع! حال می‌توان درک کرد که مقاومت یک فرش چه میزان باید باشد که این تعداد گره در یک متر مربع آن جمع ‌شود. برای همین نیاز است از نخ‌های تاروپود قوی استفاده کرد.

فرش پاتریس با استفاده از نخ‌های چندلا شده و محکم پنبه پلی‌استر، دوام فرش را تضمین می‌کند.

4- خاصیت ارتجاعی پاتریس

اشاره شد که اگر فرش از لحاظ ساختمانی دارای کیفیت قابل قبولی نباشد، بعد از مدتی ظاهر خود را از دست می‌دهد و فاصله بین گره‌ها بیشتر می‌شود.

استفاده از الیاف اکریلیک باعث می‌شود فرش دارای ارتجاع بیشتر شود. یکی از مواردی که باعث می‌شود فرش 700 شانه پاتریس، برای آشپزخانه یا اتاق‌خواب توصیه شود، ضخامت بالای این مدلها است. معمولاً فرش‌های 700 شانه، به دلیل استفاده از نخ خاب کمتر در یک مترمربع، دارای گره‌هایی با طول 10 میلی‌متر است که همین امر موجب می‌شود فرش در طولانی‌مدت خاصیت ارتجاعی خود را از دست ندهد.

نخ درالون به دلیل هیت‌ست شدن، دارای خاصیت ارتجاعی بسیار بالایی است و پاتریس به همین خاطر به دیگران توصیه می‌شود.

5- فرش کارخانه‌ای پاتریس، سازگار برای زندگی

یکی از دلایلی که بعضی از افراد برای خرید فرش ماشینی دچار تردید هستند، پرزدهی این محصول است. اصولاً فرش‌های ماشینی به دلیل وجود اکریلیک دارای پرزدهی هستند. این پرزدهی تا یک هفته اول بسیار آزاردهنده است. به‌خصوص اگر فردی به پرز حساسیت داشته باشد.

اما فرش ماشینی پاتریس از الیاف اکریلیک هیت‌ست شده استفاده می‌کند. یک‌لحظه ترمز!!!  قبول داریم که مدام اکریلیک هیت‌ست شده را تکرار می‌کنیم؛ اما باور کنید بسیاری از شرکت‌های تولیدی به دلیل افزایش هزینه تمام‌شده و بالارفتن قیمت نهایی، حاضر نیستند از اکریلیک هیت‌ست شده استفاده کنند.

اکریلیک هیت‌ست شده در واقع یک نوع نخ اکریلیک است که در زمان تولید به‌وسیله فرایند حرارتی، تاب نخ ثابت می‌شود.

به‌طورکلی تمام فرش‌ها پرز می‌دهند. اما برای اینکه الیاف پرز ندهد باید در زمان تولید، الیاف آهار داده شوند که این آهار برای نخ اکریلیک همان هیت‌ست است.اجازه بدهید مثالی بزنیم. همه ما یکبار نخ، سوزن کرده‌ایم. فرایند نخ سوزن کردن نیز یکسان است. نخ را مرطوب کرده، تاب‌داده و از روزنه سوزن، نخ را عبور می‌دهیم. در واقع شما با مرطوب و تاباندن نخ، چند رشته شدن نوک الیاف را کم می‌کنید. فرش ماشینی پاتریس نیز با رطوبت‌دهی و گرما دادن از چند رشته شدن الیاف و پرزدهی بیشتر جلوگیری می‌کند. به همین آسانی!

فرش ماشینی پاتریس
کارخانه پاتریس

6- طراحی‌های انحصاری فرش پاتریس

یکی از نکات برتری کیفی فرش پاتریس طرح‌های اختصاصی این محصول است. کمتر برندی در بازار چنین گنجینه متنوعی درون خود جای‌داده است. یک گنجینه چهارده‌گانه که توسط بهترین اساتید طراحی شده است.

  • فرش کودک پاتریس: گلیم‌ فرش پاتریس کودکان، ساده‌ترین فرش این گنجینه است. ارتفاع نخ خاب در فرش کودکان 12 میلی‌متر است و با الیاف الفین فریزۀ هیت‌ست شده بافته شده است. احساس نرمی و بدون پرز بودن فرش کودک پاتریس ویژگی ممتاز محصولات این کارخانه است.
  • فرش فانتزی سوپرلوپ شگی: شگی یک واژه ترکی یونانی است که به معنای ژولیده و درهم‌تنیده است. فرش‌های شگی ابتدا در ترکیه بافته شد و ازآنجاکه موردتوجه خانواده‌های ایرانی قرار گرفت با همین نام در کشور نیز بافته شد. فرش پاتریس یکی از تولیدکنندگان به نام فرش شگی در ایران است.
  • فرش گلیم: یکی دیگر از محصولات خاص این شرکت، گلیم فرش پاتریس است. این محصول که به‌صورت فرش مدرن یا سنتی بافته می‌شود، اکثراً در 400 شانه، تراکم 1500 و در 8 رنگ تولید می‌شود. فرش‌گلیم متالیک‌دار و کودک نمونه‌ای از پرفروش‌ترین فرش های پاتریس است.
  • فرش کهنه‌نما: یکی دیگر از طرح‌های پرطرف‌دار فرش ماشینی، فرش کهنه‌نماست. این طرح همان‌طور که از نامش پیداست یک طرح مدرن فرش ماشینی است که بیننده را به خطا انداخته و گمان می‌کند فرش قدیمی و رنگ‌رفته است.

7- کنترل کیفیت قالی ماشینی پاتریس

در کمتر کارخانه‌ فرش ماشینی واحد کنترل کیفیت به شکل مستقل وجود دارد. اما برند پاتریس به دلیل ضمانت کیفی به مشتریان و همچنین حضور در بازارهای خارجی، خود را متعهد می‌داند که در همه خطوط فرش ماشینی از روند کار، کنترل کیفیت به عمل آورد.

وجود دستگاه‌های آزمایشگاهی مثل استحکام سنج و کشش نخ پرز باعث می‌شود هیچ فرشی بدون رعایت نکات استاندارد از کارخانه خارج نشود. همچنین دستگاه اوستر نخ یکی دیگر از وسایل آزمایشگاهی فرش پاتریس است. اوستر یکنواختی، تغییر ظرافت و وجود نپ را کنترل می‌کند. وجود نپ باعث عدم ثبات رنگی در فرش ماشینی می‌شود. توجه داشته باشید که رنگرزی الیاف در خود کارخانه پاتریس انجام می‌شود؛ پس اگر عیبی در رنگ نیز باشد کنترل کیفیت فرش پاتریس آن را حذف می‌کند.

8- پاتریس، فرشی برای تمام بخش‌های منزل

اگر با کارشناسان فرش آنلاین مشورت کنید، از اتاق کودک تا راهروی ورودی منزل شما، از یک نمونه فرش پاتریس رونمایی خواهند کرد. این بخاطر یکی دیگر از مزایای پاتریس است که در پوشش کفپوش‌های تمام فضای منزل جامعیت دارد. پاتریس تمام نیازهای شما برای پوشاندن کف منزلتان را پوشش می‌دهد. با این ترکیب پیشنهادی کارشناسان فرش آنلاین برای کلیه بخش‌های منزلتان که از بهترین و پرفروش‌ترین فرش‌ های پاتریس انتخاب شده است، این بخش را به پایان می‌بریم.

پیشنهاد پاتریسیِ کارشناس فرش آنلاین برای منزل شما

آشپزخانه: طرح گلاب رنگ عنابی یا سرمه‌ای (طرح گلاب از نقشه‌های مشهور و بسیار محبوب فرش پاتریس است که رنگ عنابی یا سرمه‌ای آن علاوه بر زیبایی، چرکتاب نیز هست)

اتاق نشیمن: فرش 700 شانه پاتریس طرح دلارام

پذیرایی: فرش ماشینی 1500 شانه پاتریس طرح الماس رنگ آبی کاربنی، کرم یا طوسی

اتاق کودک: طرح باغ حیوانات

اتاق‌خواب: طرح باغستان (یکی از مشهورترین نقشه‌های فرش پاتریس)

پرفروش‌ترین فرش‌ های پاتریس در فرش آنلاین

تلاش کردیم ثابت کنیم فرش پاتریس نمونه یک محصول ایرانی ایده‌آل برای زندگی ساده و دلنشین است. در حسن‌ختام بحث نیز نگاهی می‌اندازیم به پرفروش‌ترین فرش های پاتریس که مشتریان خوش سلیقه فرش آنلاین آنها را بارها در سبد خرید خود گنجانده‌اند.

  • کلکسیون عشایر به‌خصوص طرح گلاب در رنگ‌های متفاوت که نقشه بی‌نظیری دارد. این فرش در 400 شانه و تراکم 1500 بافته می‌شود. الیاف فرش پلی‌پروپیلن بوده که هیت‌ست شده است.
فرش پاتریس طرح گلاب
فرش پاتریس طرح گلاب در سه رنگ عنابی، سرمه ای و کرم

 

  • کلکسیون 1500: شاید بتوان ادعا کرد که فرش‌‌ 1500 شانه پاتریس از ظریف‌ترین فرش‌های جهان است. طرح فرش سی‌گل فیلی یکی از پرطرف‌دارترین فرش‌های 1500 شانه در فرش آنلاین است. این فرش با الیاف اکریلیک بافته شده است که طول الیاف آن 5 میلی‌متر است؛ یعنی زیر پای شما تنها 5 ‌میلی‌متر بلندتر از کف زمین است.این سبک از فرش برای محلی نظیر پذیرایی که کسی روی زمین نمی‌نشیند، مناسب است.
فرش 1500 شانه پاتریس
فرش 1500 شانه پاتریس طرح سی گل

 

  • کلکسیون 1050 شانه: شاید خاص‌ترین کلکسیون فرش ماشینی پاتریس، کلکسیون 1050 یا 1000 شانه آن باشد. این فرش‌ها از 700 شانه تراکم بیشتری داشته؛ اما هم‌راستای قیمت فرش 700 شانه پاتریس است. طرح سرو سرمه‌ای و طرح آوا فیلی از پرفروش‌ترین فرش های پاتریس 1000 شانه هستند. رنگ سرمه‌ای حس آرامش و شکوه را در محیط خانه تداعی می‌کند.
فرش 1200 شانه پاتریس
فرش 1000 و 1200 شانه پاتریس به ترتیب طرح های آوا و سرو

 

  • کلکسیون 700 شانه: فرش 700 شانه پاتریس جزء پرفروش‌ترین فرش‌های ایران است که حتماً یک‌تخته‌اش کم است! این سبک فرش نه‌تنها در کارخانه پاتریس بلکه در تمام شرکت‌های تولید فرش به‌عنوان محصول اول شناخته می‌شود. فرش 700 شانه از لحاظ تراکم، جزء فرش‌های پرتراکم حساب می‌شود اما قیمت اقتصادی دارد. در پاتریس، طرح دلارام شکلاتی، که به دلیل نوع خاص رنگ آن (شکلاتی) فضای خانه را گرم و صمیمی می‌کند، جزء پرفروش‌‌ترین فرش های پاتریس 700 شانه است.
فرش 700 شانه پاتریس
فرش 700 شانه پاتریس طرح دلارام
  • کلکسیون کودک: نمی‌توان اتاق کودکان را بدون فرش کودک تصور کرد. طراحی روان‌شناسانه، استفاده از رنگ شاد و مهم‌تر از همه بهره‌گیری از الیاف بدون حساسیت توسط برند پاتریس، سبب آرامش و آسایش کودک در اتاق خود می‌شود. فرش‌های کودک طرح تدی و درخت آرزو دو نمونه بارز طراحی روان‌شناختی فرش کودک است.
  • فرش کودک پاتریس
    طرح درخت آرزو و طرح تدی رنگ سبز

کلام پایانی

خرید اینترنتی فرش پاتریس از فرش آنلاین به‌واسطه نمایندگی این مرکز از پاتریس دارای مزایای زیر است.

  • فرش فیک و تقلبی به مشتری داده نمی‌شود.
  • خرید طی 3 تا 5 روزکاری برای مشتری ارسال می‌شود.
  • قیمت‌ها مطابق با قیمت کارخانه بوده و برای مشتری تخفیف در نظر گرفته می‌شود.
  • هزینه فرش درب منزل پرداخت می‌شود.
  • امکان مرجوعی فرش بعد از بازدید وجود دارد.

عکس محصولات جدید فرش پاتریس

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.