ساخت فرش و پادری با کمترین هزینه در خانه

0

هنر عبارت است از خلاقیت و پشتکار

گاهی فکری…ایده ای در مورد دکوراسیون خونه به ذهنمون میرسه.  هر چقدر میگردیم نا امیدتر میشیم چون در واقع اون کالا، فرش یا هر چیز دیگه صرفا تو ذهنمون بوده و معادل بیرونی براش پیدا نمیکنیم. هر چقدر هم که بتونیم و بخوایم هزینه کنیم، نمونه ای ازش نمیبینیم. اینجاست که باید گفت، اگر ایده ای دارید چرا اون رو عملی نمیکنید؟ اینطوری هم در هزینه ها صرفه جویی میشه و هم صاحب وسیله ای میشید که خودتون اون رو ساختید و این خیلی ارزشمند.

ساخت فرش و پادری در خانه نه تنها یک سرگرمی خوب هست بلکه میتونه هزینه ها رو هم کاهش بده. مثلا خود من مدتها دنبال یک پادری برای جلوی در حموم و یک قالیچه کوچک رنگی برا جلو تخت بودم. بالا بودن قیمتها که جای خود داره، اون چیزی که مد نظرم بود رو اصلا ندیدم. برای همین تصمیم گرفتم دست به کار بشم و خودم بسازم! به همین سادگی. شاید شما هم ایده ای دارید که دوست دارید عملی کنید، اما نمیدونید که از کجا باید شروع کرد. قبل از هر چیز سعی کنید در مورد اون وسیله یا کاری که میخواهید انجام بدید تحقیق کنید. با این حجم وسیع اطلاعات و همینطور سرعت بالای پخش اطلاعات، قطعا نمونه مشابهی از اون رو به هر شکل پیدا خواهید کرد. حتی اگه نتونید پیدا کنید، مسلما راهکار یا ایده ای برای پیاده سازی اون پیدا میکنید.

شاید برای شما جالب باشد

برای آموزش ساخت فرش و پادری در خانه چند مدل براتون گذاشتم، که بسیار ساده ایجاد شده و کم هزینه هستند. و البته که چندان زمان بر نیستند.

اگر میخواهید پادری آماده داشته باشید، مدلهای متنوع پادری ساده و شگی و پرز بلند را در فروشگاه فرش آنلاین بخش پادری دنبال کنید.

ساخت فرش و پادری مدل اول

برای درست کردن این پادری و یا قالیچه کوچک اونچه که نیاز دارید یک توری پلاستیکی هست که به راحتی قابل تهیه می باشد. مقداری نخ که میتونه هر چیزی باشه که شما در خونه دارید و بلا استفاده هست، اعم از کاموا(که میتونید اون رو به صورت زنجیر بافت در بیارید و درشت تر کنید)، نخ کنفی، تیشرت و پیراهن کهنه(به صورت نواری برش داده و مثل کلاف کاموا جمع کنید) یا هر چیز دیگه.

ساخت قالیچه با کنف
طبق اونچه که در شکل میبینید نخ، کاموا یا…..رو به اندازه ای حدود ۱۰ سانت برش زده و از لابلای مربع های توری عبور بدید.
ساخت پادری
طبق اونچه که مشاهده می کنید بعد از عبور دادن کنف و یا پارچه با استفاده از یک نخ نازک اون رو سرجاش محکم کنید به طوری که به مرور زمان باز نشه.
ساخت قالیچه و یا پادری با کمترین هزینه و با دست.
به همین شکل کار رو ادامه بدید و کل مربعهای توری رو با پارچه و یا نخ بپوشانید.
ساخت قالیچه و پادری با هنر دست.
در این تصویر مراحل پایانی کار رو می بینید. مشاهده می کنید که یک قالیچه زیبا داره شکل می گیره.
ساخت فرش و پادری با هنر دست.
این هم نتیجه کار که یک فرش نرم و کاملا کاربردی هست!

ساخت فرش و پادری مدل دوم

دار بافت قالیچه
برای ساخت این قالیچه فوق العاده به مقدار ی نخ محکم، میخ و دو تکه چوب نیاز دارید تا به عنوان دار از اون استفاده کنید. همه اینها رو به شکلی که در شکل می بینید سر جای خودشون قرار بدید و محکم کنید.
دار قالیچه
به شکلی که در تصویر می بینید پارچه رو از لابلای نخهای محکم شده روی دار عبور بدید. اگه مایل هستید که تک رنگ باشه نخ رو به همون شکلی که برش دادید استفاده کنید و اگه دوست دارید نخ دو رنگ باشه، کافیه دو رنگ متمایل رو به هم تاب بدید و بعد استفاده کنید.
ساخت قالیچه با تکه پارچه های بلا استفاده.
در اینجا مراحل پایانی کار رو مشاهده میکنید.
ساخت فرش و پادری در خانه.
در نهایت، این هم یک قالیچه زیبا و کاربردی و کم هزینه.
روش های بافت قالیچه و پادری
روش بافت این قالیچه و پادری زیبا بسیار ساده هست. به نخ یا پارچه های درشت بافت  )میتوانید این نخ را از پیراهن و تیشرتهای بلا استفاده در خانه تهیه کنید( نیاز دارید و یک توری پلاستیک و یک میل ساده! نهایتا تصویر کاملا گویای روش انجام کار هست.

منبع: ترجمه و تلخیص دکوراسیون فرش آنلاین.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.