ساخت عروسک در خانه با کمترین هزینه

0

ساخت عروسک در خانه، مخصوصا برای کسانی که وقت آزادتری دارند میتونه هم ساعات خوش و پر خاطره ای رو رقم بزنه، در هزینه ها صرفه جویی کنه و در نهایت باعث باروری خلاقیت فرزند شما نیز خواهد شد

شاید تولد فرزندتون یا برادرزاده و خواهر زاده تون نزدیک هست و نمی دونید چکار کنید؟ چی بخرید تا خوشحال بشه؟ اصلا با چی بیشتر ذوق میکنه؟

شاید برای شما جالب باشد

میتونید به اولین اسباب بازی فروشی برید و یک ماشین یا یک عروسک انتخاب کنید و بخرید. یا اینکه هزینه ای صرف نکنید، کلی تو مغازه ها وقت هدر ندید و بجاش خودتون دست بکار بشید و عروسک دست کنید، درست همون رنگی که عزیزتون دوست داره.

ساخت عروسک میتونه ایده ای باشه که هم شما رو برای ساعتی سرگرم کنه و هم نتیجه ش عزیران شما رو خوشحال کنه. بعضی از مدلهای عروسک کاموایی هستن و بافت اونها کمی زمان بر هست. منتها من در ا ینجا براتون آموزش ساخت عروسک هایی رو آوردم(۲ مدل) که درست کردنشون بیشتر از یکی دو ساعت وقت نمیخواد و نتیجه ش هم جالب و زیباست.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

عروسک اول

یک عروسک بسیار زیبا که با کمترین هزینه و زمان قابل درست کردن هست، تمام چیزی که بهش نیاز دارید مقداری کاموا، طرح حیوانی که مد نظرتان هست، یک قیچی و یک تکه مقوا می باشد. عکس را روی مقوا بیندازید و با قیچی مقوا را برش بزنید به این ترتیب پایه عروسک آماده هست. حالا با کاموا به رنگهای متفاوت دور مقوا بپیچید تا به حجم دلخواه برسید. برای محکم و ثابت شدن کار میتوانید در دورهای آخر پیچیدن کاموا از چسب چوب استفاده کنید یا اگر فرزند شما بزرگتر است و کار را خراب نمی کند، یک گره در انتهای کار کافیست.

برای درست کردن یال اسب یا شیر و…میتوانید کاموا را در اندازه های ۷ سانتی و در رنگهای متفاوت از زیر نخهایی که گردن را پوشانده اند عبور داده و گره بزنید.

ساخت عروسک ساخت عروسک

عروسک دوم

ساخت عروسک میمونی، که در تصویر می بینید بسیار ساده هست. به یک جفت جوراب احتیاج داریم، مقداری پنبه برای پر کردن و حجم دادن، کی جفت چشم و نخ همرنگ و سوزن برای دوختن بدن عروسک. تصویر دوم کاملا نحوه برش زدن جوراب و ایجاد فرمها رو توضیح داده(خطهای سیاهی که می بینید خط برش هست). کافیه مثل تصویر عمل کنید، به این ترتیب که یک لنگه رو تا پاشنه طبق تصویر برش بزنید، بدوزید و پر کنید تا بدن و سر و پای عروسک درست بشه. لنگه دوم جوراب رو از روی خطوط سیاهی که می بینید برش بزنید. طولانی ترین خط سیاهی که می بینید برای دم عروسک هست، دو خط سیاه که تا پاشنه اومدن،دستهای عروسک رو ایجاد می کنند. و قسمت پوشاننده انگشتان هم برای پوزه عروسک هست که بعد از پر کردن با پنبه به قسمت سر عروسک دوخته میشه.

اگر به درست کردن کار دستی علاقه دارید از دست ندهید: ۲۰ کاردستی با لامپ سوخته، حبابی و یا پرمصرف

ساخت عروسک

ساخت عروسک

ساخت عروسک

اگر مرتب کردن خانه برایتان دشوار شده این قفسه بندی ها شاید به دردتان خورد!  ۲۰ قفسه بندی چوبی زیبا و کاربردی

ساخت عروسک

با ما همراه باشید…

منبع: ترجمه و تلخیص دکوراسیون فرش آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.