خرید موکت دست دوم

1

خرید موکت دست دوم

موکت  بخشی از دکوراسیون و یک پوشش کفی است که همیشه در دسترس است، فایده های زیادی دارد، گران نیست، خیلی راحت قابل استفاده است و اکثر اوقات به دکوراسیون و محل مورد استفاده اش زیبایی بخشیده  و از پیچیدن صدا در فضا جلوگیری می کند. اما این محصول نیز مانند همه ی لوازم خانگی دیگر عمری دارد و به مرور زمان کهنه می شود. ممکن است ما در یک خانه اجاره ای زندگی کنیم و نخواهیم برای موکت زیاد هزینه کنیم و یا موکت پوشش فرعی خانه به حساب بیاید، در این صورت اولین و بهترین گزینه ممکن برای کم کردن هزینه خرید یک موکت دست دوم خوب می باشد. امروز به شما می آموزیم که چگونه یک موکت دست دوم بخرید.

۱)قبل از هر چیز اهدف خود را از خرید مشخص کنید. اینکه چه سایزی می خواهید؟ کدام رنگ؟ چه مقدار هزینه میکنید و …

موکت های استفاده شده یا به اصطلاح  موکت دست دوم می توانند برای هدف های خاصی تهیه شوند. هدف شما بر مقدار موکتی که می خرید، شرایطی که میتوانید برای  خرید موکت دست دوم بپذیرید و همینطور به جایی که باید از آنجا خرید کنید تاثیر می گذارد.

  • موکت دست دوم سایز کوچک میتواند وسیله ای راحت برای جا به جایی مبلمان سنگین باشد، و یا وسیله ای کم هزینه برای زیر انداز بازی کودک در بیرون از منزل یا زیراندازی برای پیک نیک و ….،آنها را می توانید به عنوان عایقی برای جلوگیری از پخش شدن نا خواسته ی صدا ها در یک استودیوی ضبط خانگی استفاده کنید. همه ی این پروژه ها یک موکت کوچک نیاز دارند که از لحاظ شرایط می تواند خیلی هم ضعیف باشند.
  • پروژه های بزرگ تر به متراژ بیشتر و بزرگ تری از موکت نیاز دارند. مثل موکت هایی که به منظور پوشاندن زمین به کار می روند می توانند دست دوم نیز باشند، البته به شرطی که حداقل های تمیزی و زیبایی را داشته باشند.
  • بزرگترین پروژه ای که می توانید با خرید موکت دست دوم انجام دهید، بازیافت نایلون به کار رفته در آن هاست. اگر به این کار علاقه دارید سری به ساختمان های بزرگ تجاری بزنید که قصد تعوض موکت هایشان را دارند.

۲)بودجه ی خود را تخمین بزنید.

بودجه ی شما قطعا در خریدتان تاثیر خواهد داشت، شما باید طبق اندازه ی موکت و شرایطی که می خواهید داشته باشد بودجه ی خود را تخمین بزنید.

شاید برای شما جالب باشد
  • برای پروژه های کوچک و مقیاس های کم ممکن است موکت مورد نیازتان را خیلی ارزان و یا حتی به رایگان تهیه کنید. اما برای پروژه های بزرگی مانند بازیافت موکت، هزینه ی موکت و حمل و نقل را باید بپردازید.
  • برای تخمین زدن حدود قیمت می توانید نرخ موکت نو را پیدا کنید و در نظر داشته باشید که برای دست دوم باید قیمت خیلی پایین تری داشته باشد.

۳)جستجو برای خرید موکت دست دوم مناسب

  • برای مقیاس های کوچک کافیست در اینترنت برای سایت های “دست دوم فروشی” یا “لوازم بازیافتی” جستجو کنید تا سایت و کالای مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • برای مقیاس های بزرگتر می توانید به انبار ساختمان های بزرگ و هتل ها و همینطور مغازه های سمساری یا تعمیرات فرش و قالیشویی ها مراجعه کنید تا با قیمت پایین کالای خود را تهیه کنید.

۴)خرید موکت مورد نیاز و حمل آن.

وقتی موکت دست دوم مورد نیاز خود را پیدا کردید، برای اندازه های کوچک می توانید با ماشین شخصی به محل مراجعه کنید و برای اندازه های بزرگ ممکن است لازم شود وانت یا کامیون کرایه کنید.

با ما همراه باشید….

منبع: ترجمه و تلخیص دکوراسیون فرش آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. GamanTazeen می گوید

    سلام بسیار عالی

نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.