مهم‌ترین ترندهای موکت در سال 2023 (1402)

طرح‌ها و ترندهای موکت پرطرفدار در سال 2023

موکت تا دو سه دهه پیش عموماً یکی از کف‌پوش‌های ساده و بدون تنوع در ایران بود؛ تاحدی‌که اگر کسی از ترندهای موکت در یک سال سخن می‌گفت، تعجب همه را برمی‌انگیخت. در آن سال‌ها موکت به کف‌پوش‌های نازک و عموماً زبری! گفته می‌شد که زیر فرش یا در راه‌پله یا نهایتاً در فضاهای خالی ساختمان پهن می‌شد و رنگ‌های محدودی نیز داشت. (البته برای افرادی که توان خرید موکت خارجی داشتند، اوضاع تا حدی متفاوت بود!)

اما دنیای موکت نیز در سالیان اخیر همپای پیشرفت در همۀ لوازم دکوراسیون منزل، تغییرات عمده‌ای به خود دیده است. مدل‌های زیادی نظیر موکت تافتینگ (که خود شامل موکت لوپ، موکت کات و مدل ترکیبی می‌شود)، موکت کبریتی، موکت چمن مصنوعی، موکت نمدی، موکت تشریفات و … نمونه‌هایی از این دنیای پرتنوع هستند.

شاید برای شما جالب باشد

هر سال در دنیای موکت نیز مانند سایر حوزه‌های دکوراسیون، رنگ‌ها و طرح‌های جدید یا حتی قدیمی، ترند یا به‌اصطلاح مد می‌شود. ترند شدن یک رنگ یا مدل به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا نمی‌خواهیم به آن بپردازیم. ما در این مقاله سعی می‌کنیم  با گوشه‌چشمی به سایت‌های مطرح دکوراسیون در دنیا، ترندهای موکت در سال 2023 را بررسی کنیم و از رنگ‌ها و مدل‌های پرطرف‌دار این کف‌پوش مدرن بنویسیم. لطفاً با ما همراه باشید و در انتها نیز حتماً ما را از نظرات ارزشمند خود بهره‌مند سازید.

ترند 1: استفاده از رنگ‌های گرم و خنثی (رنگ‌های زمینی)

اولین مورد از ترندهای موکت که در سال 2023 بسیار شاهد آن خواهیم بود، استفاده از ترکیب‌های رنگی‌ای است که به‌اصطلاح به آن رنگ‌های زمینی گفته می‌شود. رنگ‌های زمینی به طیف رنگ‌های تیره و خنثی موجود در طبیعت نظیر طیف‌های خاکستری، قهوه‌ای، بژ و طیف‌های تیره و کدر سبز و قرمز گفته می‌شود.

در سال‌های اخیر استفاده از موکت‌های خاکستری و بژ نظیر سالیان قبل رواج داشته و هر سال ترکیب‌های جدیدی به این رنگ‌ها اضافه می‌شود. پیش‌بینی می‌شود رنگ‌های قرمز مایل به قهوه‌ای (شبیه به رنگ سفال) و اُخرایی (زرد مایل به قهوه‌ای) از محبوب‌ترین ترندهای موکت امسال باشد. استفاده از موکت‌هایی با این رنگ‌ها به خانه شما گرما و راحتی می‌بخشد و به شما احساس امنیت و آرامش می‌دهد.

در فرش آنلاین ترکیب‌های متفاوتی از این رنگ‌ها در موکت‌ها موجود است که برای بررسی می‌توانید این کلکسیون را مشاهده نمایید.

موکت ظریف مصور طرح مونترال ماشی کد 3926

ترند موکت

پالاز موکت طرح یاسمن 4264

ترندهای موکت

پالاز موکت طرح صنوبر 5199

موکت های پرطرفدار

ترند 2: استفاده از موکت‌هایی با الیاف طبیعی و گیاهی 

موکت‌های طراحی شده از مواد و الیاف طبیعی و گیاهی اخیراً موردتوجه بسیاری قرار گرفته‌اند و جزء ترندهای موکت در سال‌های اخیر محسوب می‌شوند. طرح‌هایی از موادی مانند سیزال، بامبو، seagrass و جوت نه‌تنها جنس محکمی دارند، بلکه هنگام راه‌رفتن روی آن احساسی طبیعی و لطیف را منتقل می‌کنند. برای تهیه هرکدام از این موکت‌ها از الیاف طبیعی خاصی استفاده می‌شود. به طور مثال الیاف طبیعی سیزال از گیاهی به نام آگاو به دست می‌آیند. موکت‌هایی که از این الیاف ساخته می‌شوند، علاوه بر اینکه به‌مرورزمان زبر نمی‌شوند، به‌خاطر ظاهر منحصربه‌فردشان، حس خوب ارتباط با طبیعت را به فرد منتقل می‌کنند.

موکت‌هایی با الیاف طبیعی استایل ظریفی به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد و باعث می‌شود احساس نزدیکی بیشتری به طبیعت داشته باشید. فقط برای استفاده از این موکت‌ها یک نکته را در نظر داشته باشید که برخی از آنها به آب و رطوبت حساس هستند و ممکن است بافت طبیعی‌شان در اثر مجاورت با رطوبت از بین برود. همچنین برخی از این موکت‌ها به‌خاطر رنگ طبیعی گیاه، به‌راحتی هر نوع لکه‌ای را نمایش می‌دهند و به‌اصطلاح چرک‌تاب نیستند.

ترند 3: استفاده از موکت با رنگ‌های تند در دکوراسیون

در سال‌های اخیر بین طراحان داخلی گرایش زیادی به استفاده از رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت پاییزی نظیر تم‌های قرمز و نارنجی و در کل رنگ‌های شارپ، در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و رنگ‌آمیزی دیوار و کف‌پوش و… به وجود آمده است. یکی از اجزای مهم در تکمیل این دکوراسیون جذاب و باطراوت، موکت‌هایی با رنگ‌های شاد و پرانرژی است.

بنابراین از مهم‌ترین ترندهای موکت در سال 2023 استفاده از همین موکت‌ها خواهد بود. برای داشتن دکوراسیونی درجه یک و متمایز، بهتر است یک پالت رنگی از تم‌های قوی تا ضعیفِ رنگ‌های پرانرژی مثل قرمز، زرشکی، عنابی، سرخابی و… برای خود در نظر بگیرید و باتوجه‌به این پالت، رنگ دیوار، کف‌پوش، موکت و… را مشخص کنید.

یک مزیت اضافه برای این ترکیب‌های رنگی، تعیین سرخابی (viva magenta) به‌عنوان رنگ سال 2023 توسط مؤسسه پنتون است.

پالاز موکت طرح کات 8811B

موکت های پرفروش

موکت ظریف مصور طرح رویال قرمز 5181

موکت های محبوب

موکت ظریف مصور طرح مونترال اناری کد 3983

موکت های پرفروش امسال

موکت طرح خزان کد 5551

موکت های پرطرفدار 1401

موکت ظریف مصور کد 7081 طرح رها قرمز مشکی

پرفروش ترین موکت

ترند4: استفاده از موکت راه‌راه در دکوراسیون

با اطمینان می‌توان گفت که یکی از ترندهای موکت در سال 2023 موکت‌های راه‌راه است. این نوع از موکت‌ها دست شما را برای استفاده از سایر رنگ‌ها و طرح‌های اجزای دکوراسیون باز می‌گذارد.

استفاده از موکت‌های راه‌راه خصوصاً در راه‌پله‌ها افزایش پیدا کرده است؛ چرا که به بخشی از خانه که عموماً نادیده گرفته می‌شود، جذابیت و روح می‌بخشد؛ بنابراین برای امسال، خانه خود را راه‌راه کنید!

موکت ظریف مصور زربافت طرح اروند یاسی

موکت راه راه

موکت ظریف مصور طرح ترانه نقره‌ای کد 7841

موکت راه راه پرفروش

موکت ظریف مصور طرح هامون اسپرت نقره‌ای کد 7942

ترند موکت راه راه

ترند 5: استفاده از موکت‌های تیره در دکوراسیون

اگر می‌خواهید مقداری راز و رمز و بار دراماتیک به خانه خودتان اضافه کنید، استفاده از رنگ‌های تیره و ترکیب آن با رنگ‌های متضاد را فراموش نکنید.

اگر اتاقی در خانه یا آپارتمان خود دارید که رنگ‌های تیره‌ای در چیدمان آن به‌کاررفته است، اضافه‌کردن یک موکت تیره آن را شیک‌تر می‌کند. البته موکت‌های تیره صرفاً با پالت رنگ‌های تیره و سرد هماهنگ و ست نمی‌شود، چرا که می‌توانید آن را با رنگ‌های خنثی چیدمان خود نیز ست کنید.

برای استفاده موکت تیره در دکوراسیون‌هایی با رنگ روشن یا خنثی، بهتر است که از وسایل مکملی نظیر کوسن، صندلی، آباژور، ظروف تزیینی یا… با رنگ خنثی یا تیره استفاده کنید که تونالیته رنگی چیدمان شما حفظ شود؛ بنابراین همان‌طور که گفته شد یکی دیگر از ترندهای موکت در سال 2023 استفاده از موکت‌های تیره در چیدمان منزل خواهد بود.

در زیر برخی از موکت‌های تیره فرش آنلاین را ملاحظه می‌فرمایید.

پالاز موکت طرح یاسمن 5764

ترند موکت طوسی

پالاز موکت طرح پونه 7952

ترند موکت نوک مدادی

پالاز موکت طرح پامچال 9871

موکت ذغالی

پالاز موکت طرح کات 9811B

موکت تیره پرفروش

پالاز موکت طرح شبنم 9875

موکت طوسی پرفروش

ترند 6: استفاده از روش چیدمان بلوک رنگی(Color Blocking)

سبک  Color Blocking هنر استفاده از دو یا چند رنگ ساده و متضاد و ایجاد ترکیبی جذاب و همخوان از آنها است. این سبک در طراحی لباس، صنعت مد و همچنین طراحی داخلی، طرف‌داران زیادی دارد.

یکی از ترندهای موکت در سال 2023 نیز دقیقاً استفاده از موکت به‌عنوان یک بلوک رنگی جذاب و ترکیب با سایر بلوک‌های رنگی است. استفاده از این روش و سبک، بسته به هر دکوراسیون و فردی طبعاً متفاوت است و مواردی نظیر نقشه خانه، نورگیر بودن یا نبودن پذیرایی و اتاق‌ها، نوع مبلمان و رنگ دیوارها و… در طراحی این سبک مؤثر است.

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های طراحان داخلی برای خرید موکت در این سبک چیدمان، خرید موکت‌هایی با رنگ‌های پاستلی است. رنگ‌های پاستلی مجموعه‌ای از رنگ‌ها نظیر بنفش روشن، نعنایی روشن، کاراملی روشن، صورتی روشن، آبی روشن، هلویی، موزی و… را در بر می‌گیرد. این رنگ‌ها روشن هستند و تماشای آنها حس آرامش را به فرد منتقل می‌کند.

برای استفاده از رنگ‌های پاستلی در دکوراسیون بهتر است که آنها را با رنگ‌های خنثی نظیر خاکستری، طوسی کم‌رنگ، کرمی، مشکی و… تلفیق کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

ما در فرش آنلاین مجموعه‌ای از بهترین موکت‌ها با رنگ‌های نزدیک به طیف رنگ‌های پاستلی فراهم کرده‌ایم که به برخی از آنها در زیر اشاره می‌کنیم.

موکت ظریف مصور طرح هراز گلبهی کد 5370

موکت پاستلی صورتی

پالاز موکت طرح یاسمن 3164

موکت پاستلی بنفش

موکت ظریف مصور طرح رویال 5151

موکت پاستلی سبز

موکت طرح یاس کد 8465

موکت پاستلی

پالاز موکت طرح کات 6411B

موکت پاستلی سبزآبی

ترند 7: استفاده از موکت طرح شطرنجی در دکوراسیون

استفاده از الگوهای شطرنجی (نه لزوماً با رنگ‌آمیزی سیاه‌وسفید) در طراحی داخلی در سال‌های اخیر موردتوجه قرار گرفته است. این طرح در حال حاضر جزء ترندهای موکت در سال 2023 نیز محسوب می‌شود.

مزیت طرح شطرنجی موکت این است که شما می‌توانید از آن هم در دکوراسیون‌های مینیمالیستی استفاده کنید و هم در دکوراسیون‌های پرتراکم و شلوغ‌تر. همچنین این طرح به‌راحتی می‌تواند با رنگ‌های مختلف نیز مورداستفاده قرار بگیرد. در زیر نمونه‌هایی از طرح‌های طیف شطرنجی فرش آنلاین را مشاهده می‌فرمایید.

موکت طرح نیلوفر 5409

موکت طرح شطرنج

پالاز موکت طرح کد 5109

موکت شطرنجی

پالاز موکت طرح ساج 5910

موکت شطرنجی تیره

جمع‌بندی

همان‌طور که ملاحظه شد، ترندهای موکت برای سال 2023 متنوع و بعضاً متفاوت هستند؛ اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند. همه این طرح‌ها و ترندهای موکت به دکوراسیون منزل شما ابعادی مدرن، جذاب و متفاوت می‌بخشند و آن را از یکنواختی و کسالت بیرون می‌آورند.

موکت‌ها از ترند رنگ‌های پرجنب‌وجوش و شاد تا رنگ‌های دراماتیک یا زمینی‌شان، گستره وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند تا متناسب با دکوراسیون و نوع منزل خود آنها را انتخاب نمایید. فرش آنلاین نیز همچون همیشه سعی داشته متناسب با ترندهای سال در حوزه‌های مختلف، موجودی‌های خود را تکمیل کند تا همراهان عزیز بتوانند گستره مناسبی از کالاها را برای انتخاب داشته باشند.

 

با نگاهی به مقاله:

?What are the carpet trends 2023

 

deavita.net

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.