میخواهید موکت بخرید؟ قبلش این مطلب را بخوانید

0

موکت از جمله پوشش های کف پر کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی است که از گذشته به سبب آسایش و راحتی که در فضای زندگی ایجاد می‌کند، مورد توجه مصرف کنندگان بوده است. بسیاری از طراحان و معماران بزرگ، موکت را به سبب گوناگونی در طرح، رنگ و مدل به عنوان اولین گزینه در پوشش فضاهای مسکونی، اداری و هتلی به کار می‌برند. با توجه به گستردگی فضاها و  محیط هایی که می توانیم از موکت در آنها استفاده کنیم، انتخاب موکتی که نیازهای ما را به شکل موثر و راضی کننده ای برطرف کند، دارای اهمیت است. شاید شما در زمان خرید فقط به طرح و شکل موکت و همین طور هماهنگی آن با رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی توجه نمایید. اما باید بدانید که موکت کف پوشی است که قرار است شبانه روز آن را زیر پای خود احساس کنید! پس بهتر است جدای از شکل ظاهری به سایر نکات مهم خرید این محصول نیز توجه داشته باشید. با ما همراه باشید تا خرید بهتری تجربه کنید….

موکت به فرانسوی moquette یک نوع کف‌پوش است. این محصول از مواداکریلیک و پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از آنها ساخته می‌شود. از موکت می‌توان هم به عنوان یک پوشش استفاده نمود و هم به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی. موکت به عنوان پوشش کف اتاق و راه‌رو در ساختمان، اتومبیل، هواپیما، قطار و سایر وسائل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید برای شما جالب باشد

از مزایای اصلی موکت این است که جزء کفپوش‌های گرم به شمار می‌آید و برای ماه‌های سرد بهترین انتخاب برای پوشش کف اتاق‌ها است. امروزه با وجود تنوع زیاد طرح و رنگ موکت در بازار، پیدا کردن موکتی که سازگار با سلیقه و نوع زندگی شما باشد کار سختی نیست. با این حال، باز هم نکاتی وجود دارند که آگاه بودن از آنها باعث می‌شود خریدی هوشمندانه و باکیفیت‌تر داشته باشید. ما به شما کمک می‌کنیم انتخاب صحیحی داشته باشید و پول و وقت خود را بیهوده به هدر ندهید. به این منظور، هنگام خرید و نصب موکت، موارد زیر را در نظر داشته باشید مکان نصب موکت را در نظر بگیرید برای مثال موکت‌های بافت فشرده و در اصطلاح بافت لوپ برای پوشش مکان‌های پررفت و آمد مناسب‌ترین گزینه هستند؛ در حالی که موکت‌های بافت کات را نمی‌توان در این مکان‌ها استفاده کرد زیرا به راحتی کوبیده می‌شوند.

ایجاد درز در محل اتصال موکت‌ها به یکدیگر

عرض موکت‌های موجود در بازار عموما ۲ تا ۳ و گاهی ۴ ‌متر است. در این صورت پس از اتصال موکت‌ها به یکدیگر در هنگام نصب، ناگزیر درزهایی در محل اتصال ایجاد می‌شود. میزان پدیدار بودن درز بین موکت‌های نصب شده به نوع، بافت و رنگ موکت بستگی دارد. برای مثال پس از نصب موکت‌های بافت فشرده، میزان پدیداری درزهایی که ایجاد می‌شود بیشتر از دیگر انواع موکت‌ها است.

خواب پرزهای همه موکت‌ها باید به یک سمت باشد. هنگام نصب موکت‌ها در کنار یکدیگر حتما به سمت خواب پرزها دقت کنید.

در صورتی که تمایل دارید مستقیما به صفحه فروش برید اینجا و یا بر روی عکسها کلیک کنید تا به مجموعه بزرگ پالاز موکت و ظریف مصور متصل بشید.

دختر خوابیده روی موکت

کیفیت برابر است با ماندگاری

موکت‌های با کیفیت دارای تراکم و فشردگی بیشتری هستند و ساختار محکم‌تری دارند و به همین دلیل دارای ماندگاری و دوام بیشتری نیز هستند. از سوی دیگر، جابه‌جایی و تعویض موکت‌های باکیفیت‌تر در هنگام تعویض دکوراسیون بسیار آسان‌تر است.

خرید موکت براساس ابعاد فضای مورد نظر

در صورتی که فضای زندگی یا محل کار شما کوچک است و می خواهید بزرگتر دیده شود، چه بسا موکت هایی که پرزهای کمتر و رنگ روشن تری دارند برای شما مناسب تر خواهند بود. چرا که رنگ روشن اولین خاصیتش بزرگتر نشان دادن فضا می باشد. در برابر آنچه گفته شد، در صورتی که فضای زندگی شما بزرگ است، و می خواهید صمیمت فضا را بدون توجه و نگرانی از احتمال کوچک تر نشان داده شدن فضا، افزایش دهید. از موکت های پرز بلند استفاده کنید، و هر رنگی که با فضای زندگی شما ست بود انتخاب کنید. بدون توجه به رنگ تیره یا روشن آن..

پالاز موکت

 

مهمترین مزایای موکت نسبت به فرش

شاید مهمترین مزیت موکت نسبت به فرش الگو و طرح پذیر بودن آن باشد. این یعنی چه؟ فرش ها معمولا اندازه ثابت و مشخص دارند و شما نمی توانید فرش را در ابعاد غیر معمول یا شکل غیر معقول سفارش دهید. در حالی که موکت به صورت رولی بوده و در هر ابعاد و هر شکلی که مد نظر شما باشد و برای فضای زندگیتان مناسب باشد، قابل برش و سفارش است.

فرق اصلی موکت و فرش که یکی از مزایای موکت در برابر فرش نیز محسوب می شود، امکان پوشاندن کل فضای موجود با موکت است. به شکلی که شما حتی می توانید فضای نزدیک مبلمان یا نقاط دفرمه فضا را نیز با موکت پوشش دهید.

تفاوت دیگر فرش و موکت نوع مواد اولیه مورد استفاده در تولید این محصولات می باشد. در موکت های مرغوب ، با زیرسازی خوب یک سطح عایق رطوبت ایجاد می کنند که باعث می شود مقاومت کف پوش در برابر رطوبت افزایش یابد.

اهمیت رنگ موکت

همان‌طور که می‌دانید، رنگ از موارد اصلی دکوراسیون هر اتاق به حساب می‌آید و از آنجایی که موکت بخش زیادی از یک اتاق را پوشش می‌دهد، بنابراین هنگام انتخاب موکت اصول مربوط به رنگ مناسب را باید در نظر گرفت و رعایت کرد. نکته مهمی که در مورد رنگ موکت وجود دارد، این است که رنگ موکت زمانی که پس از خریداری به خانه آورده می‌شود، روشن‌تر از زمانی است که همان موکت در مغازه بوده است. همیشه رنگی که در مغازه می‌بینید تیره‌تر از رنگی است که در خانه خواهید دید. این یک نوع خطای دید طبیعی است و شما هنگام انتخاب رنگ موکت باید آن را در نظر بگیرید. نکته دیگر این‌که باید دقت کنید رنگ موکت چگونه در مقیاس یک اتاق خودنمایی می‌کند و چه تاثیری بر فضای کل اتاق دارد. برای مثال، موکت‌هایی با رنگ روشن، فضای اتاق را بازتر می‌کند و موکت‌های تیره باعث می‌شود دیوارها نزدیک‌تر به هم به نظر برسند و یک نوع احساس صمیمیت را در محیط القا می‌کنند. رنگ‌های خنثی بهترین گزینه برای رنگ موکت هستند زیرا رنگ‌های خنثی به راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود و اگر رنگ موکت اتاق خنثی باشد راحت‌تر می‌توانید از طیف‌های رنگی متنوع برای رنگ دیگر وسایل استفاده کنید؛ انتخاب یک موکت با کیفیت با یک رنگ خنثی بهترین انتخاب در هنگام خرید موکت است، زیرا هم ماندگاری زیادی دارد هم به راحتی با انواع دکوراسیون و چیدمان هماهنگ می‌شود.

موکت مناسب اتاق کودک

اثر شرایط آب و هوایی در انتخاب موکت

توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اگر در شرایط آب و هوایی مرطوب و شرجی زندگی می کنید، مانند مناطق شمالی ایران. بهتر است از انواع موکت های الیاف طبیعی به دلیل احتمال بالای کپک زدن و نمور شدن استفاده نکنید. برای اینگونه فضاها، موکت های الیاف مصنوعی مانند انواع پلی پروپیلن ، پلی استر و..انتخاب های بهتری هستند. یا اگر در مکان های با آلودگی فراوان زندگی می کنید، موکت های کبریتی با قیمت نسبتا پایین تری که دارند ، همین طور سبک بودن و قابلیت جابجایی راحت تر گزینه های اول انتخاب باید باشند.

در صورت استفاده از موکت در مناطق پرتردد و شلوغ، رنگ های تیره تر و انواع متراکم تر می توانند به یاری شما بیایند.

ضمانت پس از فروش را در نظر بگیرید

مساله ضمانت پس از فروش یکی از مواردی است که هنگام خرید موکت نباید آن را نادیده گرفت. محصولات مختلف  پالاز موکت و ظریف مصور که از جمله برندهای معتبر داخلی هستند،  دارای ضمانت فروش و گارانتی‌های گوناگون هستند که شما را در مورد مشکلات احتمالی که ممکن است پس از خرید موکت با آن مواجه شوید حمایت می‌کنند. هرچه کیفیت موکت افزایش یابد، حمایت‌های ضمانت پس از فروش آن نیز افزایش می‌یابد.

موکت پرز بلند و تافتینگ

تراکم بافت موکت

یکی از مهم ترین ویژگی های یک موکت خوب تراکم آن است. تراکم در اصل همان تعداد گره ها در متر مربع از محصول است. بافت اکثریت موکت های موجود در بازار به صورت گره می باشد البته به جز موکت های نمدی. هر چه تعداد گره به کار رفته در بافت موکت در یک ابعاد مشخص بیشتر باشد، کیفیت موکت بالاتر است. موکت های با تراکم کم، دوام بالایی ندارند و خیلی زود دچار فرسودگی می شوند. در هر فضایی می توان یکی از این موکت ها را پهن کرد، و به جرات یک کف پوش همه کاره است. محصولات با تراکم زیاد در برابر استفاده فراوان و رفت و آمد ، دوام و مقاومت بالایی دارند و به این ترتیب خیلی دیرتر دچار فرسودگی و ساییدگی می شوند.

نرم و راحت بودن

در زمان خرید موکت بهتر است نرم و راحت بودن آن را حتما کنترل کنید. چرا که یکی از مهمترین نکات مربوط به خرید یک موکت خوب است، چرا که احساس سختی و زبری موکت زیر پا قطعا احساس خوشایندی نیست و به همان نسبت راه رفتن بر روی یک موکت نرم ، با بافت خوب احساس خوبی را نصیب شما می نماید.

فرش آنلاین با افتخار بهترین انواع موکت های پرز بلند و تافتینگ را با مناسب ترین قیمت و از برندهای معتبر در دسترس همگان قرار داده است. اگر به یک موکت خوب احتیاج دارید با ما تماس بگیرید.

موکت زیبای پالاز

نسبت به زیرسازی موکت توجه داشته باشید

یکی از مواردی که باید به آن توجه شود و بسیار مهم است، قسمت پشت موکت است که چون دیده نمی‌شود زیاد هم مورد توجه خریداران قرار نمی‌گیرد؛ در صورتی که از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرسازی موکت قسمتی از موکت است که بین موکت و زمین قرار دارد و تفاوت اصلی یک موکت معمولی و یک موکت عالی در این قسمت مشخص می‌شود. زیرسازی خوب در یک موکت باعث می‌شود جلوه موکت تا مدت زیادی حفظ شود و هرچه زیرسازی موکت بهتر و باکیفیت‌تر باشد، آن موکت راحت‌تر و نرم‌تر خواهد بود و در برابر فرسودگی مقاوم‌تر است.

مزایای استفاده از موکت در دکوراسیون

موکت یک کف پوش گرم به حساب می آید. و بنابراین می تواند به عنوان یک عایق عالی در ماه های سرد سال به کمکتان بیاید.

موکت برخلاف سایر انواع کف پوش دارای محدوده بسیار بزرگی از طرح و رنگ و جنس است. به طوری که می توانید برای هر دکوراسیونی بسته به رنگ و کارکردی که نیاز دارید یک موکت خوب پیدا کنید.

برای خانواده هایی که فرزند نوپا و کوچک دارند، کف پوشی بهتر از موکت وجود ندارد!

موکت می تواند به عنوان یک عایق صوتی خوب نیز عمل نماید.

قابلیت نگهداری ساده و همین طور دوام بالا از دیگر مزایای این کف پوش فوق العاده است.

این کف پوش می تواند فضاهای بزرگ را پرتر نشان دهد و همین طور فضا را جذاب و گرمتر نماید.

موکت به جرات یکی از معدود کف پوش هایی است که به راحتی با انواع سبک های دکوراسیونی قابل ست کردن می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.