موکت خارجی متری ۱۵۰ هزار تومان

12

۱۵۰ هزار تومان بدهید یک متر موکت فرنگی بخرید

شاید برای خیلی ها تفاوتی نداشته باشد، زندگی کردن روی یک تخته فرش ساده ماشینی یا زندگی در اتاقی با موکت های ساده و ارزان قیمت اما در این نقطه از شهر آدمهایی با فرهنگ ها و خواسته های عجیب به سراغ مغازه داران و فروشندگانی می آیند که برای کفپوش و موکت خانه های مجللشان قیمت هایی نجومی می دهند و البته مشتریان خاص خود را هم دارند. اینجا خیابان سهرودی شمالی است بورس موکت، کاغذ دیواری و انواع کفپوش.

موکت نمدی

مغازه های خیابان سهرودی حد فاصل پل سید خندان تا میدان پالیزی همگی به این صنف اختصاص دارند و خیلی از تهرانی هایی که خانه نو می خرند وسایل مورد نیاز برای تزئیات داخلی منزلشان از موکت و کفپوش گرفته تا کاغذ دیواری و فرش ماشینی را از مغازه های این خیابان تهیه می کنند.

حتما ببینید: انواع مختلف موکت و مزایای آن

در همان ابتدای کار یکی از لوکس ترین و بزرگترین مغازه ها را برای تهیه گزارش انتخاب می کنم. همزمان با من یک زوج جوان هم خودروی لوکس و آخرین مدلشان را مقابل در مغازه پارک می کنند و برای خرید داخل فروشگاه می شوند. فروشنده که گویی بر اساس سر و وضع مشتریان آنان را برای خرید راهنمایی می کند در پاسخ به درخواست خانم جوان که برای سه اتاق خواب منزلش موکت می خواهد، آنان را به انتهای مغازه هدایت و محصولات خاص و البته خارجی اش را به آنها معرفی می کند.

موکت برای اتاق خواب ها هر مترمربعی ۱۵۰هزار تومان که قیمتش هم مقطوع است و جای هیچ چانه زدنی هم ندارد. البته نیازی هم به چانه زدن نیست چون خانم به همسرش می گوید دوستش هم از این مغازه خرید کرده و شکی در عالی بودن جنس هایشان نیست!

خیلی راحت بر سر طرح و قیمت موکت ها به توافق می رسند و قرار می شود نصاب فردای آن روز برای اندازه گیری ابعاد اتاق ها به منزلشان برود.

موکت بلژیکی

در همین حین از نوع، کیفیت و البته قیمت محصولاتشان می پرسم که درجوابم می گوید: موکت های ما از بهترین نوع ایرانی و خارجی است. موکت های ایرانی محصول پالاز موکت است از متری ۱۴هزار تومان. دو مدل هم موکت بلژیکی داریم یکی متر مربعی ۸۰هزار تومان و دیگری متر مربعی ۱۵۰هزار تومان. به گزارش مشرق، برای تشخیص موکت ایرانی از نوع خارجی اش که متر مربعی بیش از ۱۰۰هزار تومان با هم اختلاف قیمت دارند باید به مارک پشت موکت توجه کرد و به سختی می توان محصول ایرانی را از نوع خارجی اش تشخیص داد. علت اینهمه اختلاف قیمت را که می پرسم یک جمله جواب می شنوم «الیاف به کار رفته در موکت های بلژیکی با موکت ایرانی متفاوت است و البته غیرقابل مقایسه!!» حالا این تفاوت ها در چیست خود فروشنده هم اطلاع ندارد و در ادامه می گوید: “مشتری های ما خاص اند و تنها کسانی از این مدل موکت ها خریداری می کنند که طرح و رنگ خاصی مد نظرشان باشد یا کیفیت کار در بلند مدت برایشان اهمیت داشته باشد.”

شاید برای شما جالب باشد

موکت بلژیکی سیزال

و اضافه می کند : به عنوان مثال کسی که چندین میلیارد تومان برای خرید یک واحد آپارتمان در یکی از بهترین برج های شمال شهر هزینه کرده است برایش مهم است که چه موکتی کفپوش اتاق هایش باشد. به عنوان مثال همین برند سیزال که ساخت کشور بلژیک است مشتری های خودش را دارد و خیلی از سازندگان بزرگ مسکن و دکوراتورهای اسم و رسم دار برای پوشش اتاق خواب ها از این برند استفاده می کنند !

چند مغازه آنسوتر یکی از مغازه ها برندهای دیگری از موکت را به نمایش گذاشته و تنها با این عنوان که جنس الیاف این موکت ها با نوع ایرانی اش متفاوت است، طرح ها و مدل های مشابه موکت های ایرانی را صرفا به دلیل هلندی یا بلژیکی بودن متری ۲۰هزار تومان گران تر به مشتریان می فروشد. مارک های “اونو” و “ریولی” که محصولاتش چه از نظر ظاهری و چه از نظر الیاف به کار رفته در آن تفاوت چندانی با محصولات تولید داخل ندارد. مشتری های خاص هم تنها به دلیل مارک و اروپایی بودن محصول به سراغش می آیند و بی هیچ چون و چرایی برایش پول می دهند.

برای ورود به صفحه فروش موکت اینجا کلیک کنید

موکت تافتینگ

مغازه های دیگر خیابان بیشتر محصولات ایرانی دارند و تولیدات داخلی را برای فروش به مشتریان عرضه می کنند. از موکت های کبریتی قدیمی با متری ۵هزار و ۵۰۰تومان گرفته تا موکت های درجه یک با متر مربعی ۲۰هزار تومان. یکی از همین فروشندگان در تایید محصولات داخلی می گوید: شاید خیلی از خارجی فروش ها غیر قابل اشتعال بودن را دلیل گرانی محصولاتشان بیان کنند ولی درحقیقت تمامی محصولات کارخانه های داخلی هم ویژگی های یک موکت خوب را دارند و دلیلی ندارد تنها به خاطر یک اسم چنین هزینه هایی شود.

با لحنی مملو از تاسف تاکید می کند که “البته خیلی از مشتری ها به دنبال چشم و هم چشمی و مصرف گرایی ایجاد شده در بین دوستان و اقوامشان به این سمت کشیده می شوند و به تبعیت از اطرافیانشان و برای کم نیاوردن بین طبقه اجتماعی خاصی که خودشان را از آن می دانند به این سمت کشیده می شوند.”

موکت تافتینگ ظریف مصور

در چنین وضعیتی که حمایت از تولید ملی و کار وسرمایه ایرانی باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد تا نتیجه آن توسعه پایدار اقتصادی و ایجاد اشتغال برای نسل جوان شود چرا باید با نگرش مصرف گرایانه و تجمل گرایانه راه را برای ورود اجناس نه چندان ضروری غربی به کشور باز کنیم و از حمایت از کار و سرمایه ایرانی سر باز زنیم.

دیدن و خواندن این مطلب را هم پیشنهاد می کنم: کف منزل سرامیک یا موکت

تهیه و تلخیص از : دکوراسیون فرش آنلاین
منبع : مشرق
ممکن است شما دوست داشته باشید
12 نظرات
  1. امین می گوید

    شما بجای اینکه آمار مردم رو بگیری و تو زندگی این و اون دخالت کنی سعی کن یه گزارش از تفاوت کیفیت ها و مقایسه جنس داخلی با برند معروف اون جنس داشته باشی… اگر جنسی از لحاظ کیفیت با اجناس داخلی رقابت داشته باشه مطمن باشید که مردم ما خودشون توانایی تشخیص دارند و بهترین داور هستند … موکت بلژیکی بعد از ۲۷ سال در پر رفت و آمد ترین قسمت خانه ی پدربزرگم هنوز انگار همین دیروز خریداری شده است…

    1. اسماعیل می گوید

      احتمالا مشتری های خاص هم میخوان ۲۷ سال موکت روی زمین خونشون باشه!!!!!

  2. سارنیسا می گوید

    اتاق های منزل خودم رو به دلیل قیمت مناسب با موکت ایرانی پوشوندیم، اما واقعیت اینه که حتی اگر صرفا بحث ظاهر رو در نظر بگیریم، موکت بلژیکی یا آلمانی با ایرانی ها قابل مقایسه نیستند. حالا که آقای امین در مورد دوام هم میفرمایند، عمر بیشتری دارن. ممکنه با نیت خوبی زحمت تهیه این گزارش رو کشیده باشید، اما شاید بد نباشه واقعگرا باشیم.

  3. منتقد. می گوید

    من قصد خرید موکت ایرانی رو داشتم.رفتم بازار همین مدل های پرز بلندی که درعکس میبینیم و ظاهرا قیمتش چندین برابر قیمت موکت کبریتیه در ایران هم تولید میشه با ۱۰برابر قیمت موکت کبریتی که فرمودید.پس اینهمه تفاوت قیمت بی خود و بی جهته؟؟؟!!!!
    چون مارک خارجیه و محصول کشور دیگه نباید گران باشد و حرام است اما اگر داخلی و گران موردی نیست ایا؟؟؟!!!!
    پالاز موکت با کیفیت بسیار پایین تر متری۵۰هزارتومن و تنها ۶رنگ محدود و بدرنگ مورد تایید همه باید باشه؟؟؟اما بلژیکی و ترک نه؟؟

  4. نسرین می گوید

    درست است که بعضی محصولات ایرانی هیچ تفاوتی با نمونه های خارجی ندارند . اما در زمینه موکت بسیار بسیار تفاوت دارند . من عالی ترین نمونه از محصولات پالاز رو خریدم و هنوز سر سال نشده بود اسکاچ از اون نرمتر بود واقعا متاسفم برای شرکتهایی که ادعای حضور در بازار جهانی دارن اما تلاش نمیکنن محصولی ارایه بدن که با همین کشور بغلی ترکیه قابل رقابت باشه . بعد به ملت میگن کالای ایرانی بخرید . تمام موکتهامو انداختم دور

  5. مرسانا می گوید

    الکی چیزی نمیدونین تحقیق،ننویسید قطعا که کیفیت موکت خارجی و برند قابل مقایسه با نوع ایرانیش نیست الکی جو ندین

  6. Alireza می گوید

    mokete belgium ke aslan ghabele moghayese ba mokete irani nist!!!!!!!!!!!!,mage mishe keyfiate mokete iraniye mozakhraf ba mokete kharejiye daraje1 yeki bashe akhe?!!!!,jave alaki nadin

  7. رامین می گوید

    نه پس پول بیاریم بدیم به جنس ایرانی که نه کیفیت داره نه رنگ درست حسابی
    مردم و چی حساب میکنید من نمیدونم
    اناقادپذیر باش لطفا پیاممو تایید کن

  8. جواد اخباراتی می گوید

    من فکر میکنم اگه مردم احساس میکردن محصولات ایرانی حداقل تو مسیر پیشرفته و تولید کننده با مردم صادق باشه ما مردم بهتر از چینی ها و ژاپنی ها محصولات با کیفیت کمتر ایرانی رو تحمل میکنیم اگه امید به اینده رو ببینیم.اما متاسفم که فقط دنبال بازی دادن و گول زدن مشتری هستیم و دنبال سود وزدن از کار..نه دنبال رفع ایراد.اینجوری تا ابد جانم فدای وطن پولم فدای کیفیت و جلوه محصولات خارجی

  9. جواد اخباراتی می گوید

    راستی وقتی همه مواد اولیه وارداتیه پس معنی محصول وطنی اینه؟مثل سمند خودرو ملی با قطعا تمام چینی رو میخریم اما برلیانس چینی اخه بده چون چینیه.هه هه.
    دست مزن چشم دودستم شکست
    راه مرو چشم دوپایم شکست
    هیچ مگو این سخن عنوان مکن
    خواهش نافهمی انسان مکن
    لال شوم کور شوم کر شوم
    لیک محال است که من خر شوم
    …زنده باد ایران

  10. سارا می گوید

    نظرات دوستان خیلی جالب بود، همه بطور متحدی از قابلیتهای خوب موکت خارجی گفتند، ایکاش تولیدکننده های داخلی از تکنولوژی های پیشرفته دنیا استفده کنند و اینقدر با بودجه محدود مردم بازی نکنند!

  11. Kia می گوید

    ماهم دوساله موکت … که خیلی گران هم بود گرفتم الان موندم کجابزارمش بقدری زبر شده که حتی واسه پاگرد راه پله هم مشکوکم واقعا که کیفیت بهترین برندایرانی این باشه فاتحه بقیش خوندس

نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.