دکوراسیون اتاق کودک

0

رنگ اتاق کودک

 

فرزنددار شدن یکی از هدیه هایی است که هر پدر و مادری دوست دارند لذت آن را بچشند و به دنبال آن آماده کردن اتاق برای کودک نورسیده حتی قبل از ورود نوزاد به زندگی، از شادی هایی است که والدین آن را فراموش نمی کنند و باید این را مدنظر قرار دهند که اتاق کودک، باید کودکانه باشد و حتی الامکان از سلیقه های خود در چیدمان اتاق استفاده نکنند. دکوراسیون اتاق کودک از آنجا که مکانی است که کودک در آن بازی می کند و می خوابد، باید با توجه به فعالیت های کودک به صورت خلاقانه مورد طراحی قرار گیرد.

 

رنگ آمیزی و طراحی اتاق کودک

 

در درجه اول فراموش نکنید که در فنگ شویی اتاق کودک، رنگ دیوارها و انتخاب کاغذدیواری حرف نخست را می زند چراکه طرح و خصوصیات رنگ های به کار گرفته شده در آن نقش مهمی در روحیه، رفتار و حتی پایه ریزی شخصیتی کودک ایفا می کند. برای رنگ دیوارها از رنگ های روشن استفاده کنید، چراکه هر چقدر رنگ اتاق روشن تر باشد به تبع آن، خلاقیت در کودک را می پروراند. برای آنکه اتاق پوشیده شده از دیوارهای روشن از یکنواختی درآید از تابلوهای شاد و فرش های رنگی استفاده کنید.

 

رنگ اتاق کودک

رنگ اتاق کودک

رنگ اتاق کودک

 

برای استفاده از کاغذدیواری سعی کنید از کاغذدیواری هایی که روی آنها نقش حیوانات یا شخصیت های کارتونی دارد پرهیز کنید. چراکه کودک پس از مدتی با حیوانات و شخصیت های کارتونی ارتباط برقرار کرده و صحبت می کند. برای انتخاب صحیح کاغذدیواری، استفاده از کاغذدیواری هایی که نقش گل و گیاه داشته باشد، بسیار مناسب است.

 

رنگ اتاق کودکرنگ اتاق کودک

 

 

 

پرده اتاق کودک بهتر است از رنگ آبی با تلفیق زرد یا سبز باشد چونپرده اتاق کودک بازتاب این رنگ ها به خصوص در موقع خواب، آرامش خوبی را به کوک هدیه می دهد. همچنین پرده اتاق کودک به دلیل رعایت مسایل بهداشتی، باید قابل شست وشو و از الیاف طبیعی باشد. این را بدانید که رنگ های قرمز، آبی و زرد یا هر رنگ شاد دیگر، رنگ های کودکانه هستند. اما در استفاده از این رنگ ها باید اصولی رعایت شوند. مثلا از رنگ قرمز خالص برای پرده اتاق کودکان نباید استفاده کنید، چراکه رنگی تحریک کننده و حساسیت برانگیز است و ممکن است موجب پرخاشگری کودک شود.

 

شاید برای شما جالب باشد

نکات ایمنی 

 

لای درز در و پنجره ها را حتما با نوار پلاستیکی بپوشانید چراکه انگشتان کوچک کودکان به راحتی لای درز ، گیر می کند. همچنین پنجره ها باید دارای قفل مخصوص کودک بوده و تا حدی باز شود که خطری کودک را تهدید نکند.

تخت های دو طبقه اگرچه استاندارد، ایمن و با حفاظت های لازم طراحی و ساخته می شوند، اما استفاده از این تخت ها برای دکوراسیون اتاق کودکان زیر هشت سال توصیه نمی شود.

تمام پریزهای قابل دسترس کودک را با پوشش مخصوص کودکانه بپوشانید.

اگر در اتاق فرزند شما رادیاتور وجود دارد، آن را مجهز به یک ترموستات کنید تا از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.

برای جلوگیری از سرخوردن کودک روی انواع پارکت، سرامیک و سنگ ها باید از کفپوش های استاندارد استفاده شود.

 

اتاق مخصوص دو کودک

اتاق دو تخته کودک

 

ممکن است به دلیل فضای کم خانه، والدین دو کودک شان را در یک اتاق جای دهند. زمانی که قرار نیست که کودک در اتاق خود تنها باشد و باید با خواهر یا برادرش در یک اتاق سر کند، پدر و مادر بهتر است دکوراسیونی را برای این اتاق مد نظر قرار دهند که مناسب هر دو جنس دختر و پسر باشد و به نوعی فضای اختصاصی برای هرکدام از فرزندان با توجه به دختر یا پسر بودن در داخل همان اتاق فراهم آورند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که هر کودکی برای خودشاتاق دو تخته کودک نیازمند یک فضای خصوصی است و حال اگر قرار است یک اتاق برای دو کودک به اشتراک گذاشته شود، حتما زمینه را برای تفکیک فضا به طرز مناسبی مهیا کنند. کمک گرفتن از رنگ ها، یکی از راه های بسیار خوب برای تفکیک اتاق به دو فضای مجزاست یا اینکه می توانند از عناصر مختلفی چون قفسه کتاب، پارتیشن، تابلو و… دو فضا را از هم جدا کنند.

 

 

 

تهیه و تلخیص از : دکوراسیون فرش آنلاین

منبع: روزنامه شرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.