پرده هازان ، معرفی و بررسی کامل پرده کتان هازان

0

پرده از بخش های مهم و اصلی دکوراسیون به حساب می آید. آنچه مسلم است یک دکوراسیون خوب و پرجلوه با پرده کامل می شود. پرده هازان یکی از انواع پرده های چاپی می باشد که کیفیت عالی و جلوه بصری فوق العاده ای دارد. در اصل کتان هازان یکی از پارچه‌های نسبتا جدید و مدرن مورد استفاده در بازار پرده ایران است. تازه وارد بودن این پارچه باعث شده تا در مورد آن سوالات زیادی در ذهن پیش بیاید. اگر قصد خرید پرده هازان دارید بهتر است با ما همراه شوید. 

 

شاید برای شما جالب باشد

هازان چیست؟

کتان هازان یکی از معروف‌ترین پارچه‌های ریزبافت بازار پرده ایران است. فشرگی تار و پود و بافت ریز این پارچه باعث زیبایی و دوام و طول عمر بالای آن شده و به دلیل ضخامت مناسب، پرده‌ای نیمه‌روشن با میزان عبور نور معتدل است و به همین دلیل عایق نوری بسیار مناسبی به حساب می‌آید. (نه به اندازه پرده مخمل محیط را تاریک می‌کند و نه به اندازه پرده تور، روشن)

عمده استفاده پارچه هازان در پرده‌های چاپی است و به همین دلیل جنس این پارچه ترکیبی بسیار با کیفیت از الیاف طبیعی و مصنوعی است (۶۰ تا ۷۰ درصد الیاف طبیعی و الباقی مصنوعی). علت استفاده از الیاف مصنوعی در هازان، بالابردن کیفیت و درخشندگی طرح چاپ شده روی آن و جلوگیری از مشکلاتی مانند آب رفتن است (پارچه‌های صددرصد الیاف طبیعی با شستشو تا حدود ۱۰% آب می‌روند). مهمترین دلیل محبوبیت پارچه های هازان در واقع نرمی و لطافت  و در عین حال اصالت این محصولات است. پرده های هازان بیشتر در اتاق خواب، اتاق کودک و حتی محیط های کاملا اداری استفاده دارد. البته که که این پرده در انواع مدل های بندکی، پانچ و رومن شید به بازار ارائه شده است.

ویژگی‌های پرده هازان

از پارچه هازان در تولیدات محصولات دکوراسیون استفاده می‌شود. یکی از این محصولات، پرده هازان است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد:

  • پرده هازان دوام و طول عمر بالایی دارد و بسیار نرم و لطیف است.
  • به دلیل وزن و ضخامت مناسب و همچنین بافت فشرده، پرده هازان بعد از نصب بسیار زیبا و خوش فرم در جای خود قرار می‌گیرد و چه در هنگام باز بودن پرده و چه در حالت بسته بودن، نمایی بسیار زیبا به پنجره می‌دهد و نیاز به سرب پرده ندارد.
  • امکان چاپ طرح دلخواه با طیف رنگی نامحدود بر روی آن وجود دارد و می‌توان طرح و رنگ آن را به راحتی با دکوراسیون موردنظر ست کرد.
  • کیفیت طرح چاپ شده روی آن بسیار بالاست و محصول نهایی جلوه و رنگ زنده و بسیار زیبایی دارد.
  • نظافت آن به سادگی انجام می‌شود. صددرصد قابل شستشو است، آب نمی‌رود و رنگ خود را از دست نمی‌دهد.
  • عایق نوری متعادلی است و به کمک آن می‌توان محیط را از تشعشعات مضر خورشید حفظ کرد و میزان نور مناسبی در خانه داشت. (میزان عبور نور از این پرده حدودا ۳۰ درصد است).
  • به دلیل تنوع بسیار زیاد طرح و رنگ، برای تمام محیط‌های خانه مانند اتاق خواب، هال، پذیرایی و آشپزخانه با هر نوع سبک دکوراسیون (سنتی، مدرن، مینیمال و…) مناسب است.
  • پرده هازان فقط پرده خانگی نیست و با توجه به طرح و رنگ‌، به عنوان پرده اداری و پرده مناسب تالار و هتل‌ها نیز شناخته می‌شود. و به دلیل قابلیت چاپ طرح می‌توان از آن به عنوان پرده تبلیغاتی در محیط‌های اداری و سازمانی استفاده کرد.
  • قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه.

پرده هازان بخریم یا نخریم؟

به طور کل، پرده کتان هازان یکی از بهترین پرده‌های موجود در بازار پرده و دکوراسیون ایران است که علاوه بر دوام و طول عمر بالا، زیبایی چشم‌نوازی به محیط می‌دهد و می‌تواند خواسته ما از یک پرده خوب  را با قیمتی بسیار مناسب برآورده کند. اگر از طرفداران پرده‌های با عبور نور متعادل و مطبوع هستید، خرید این نوع پرده‌ را پیشنهاد می‌کنیم.

شما می‌توانید انواع پرده درجه یک هازان، با طرح آماده و یا طرح دلخواه خود را از فروشگاه پرده فرش آنلاین با بهترین قیمت و ضمانت کیفیت تهیه نمایید.

از بهترین نکات خرید پرده هازان چاپی امکان ست کردن بالای آن است، به این معنی که می توانید یک طرح خاص را در پرده، کوسن ها، روی مبل و حتی آباژور بسته به نوع دکوراسیون خود انتخاب و سفارش دهید. فرش آنلاین می تواند برای شما این امکان را فراهم آورد که  پارچه چاپ شده برای مبل را برای روتختی هم سفارش دهید یا روتختی و پرده را با هم ست کنید. به این ترتیب شما می توانید دکوراسیون یک اتاق را به صورت فوق العاده جذابی از یک طرح مشخص بیارایید. این نوع چیدمان بسیار شیک و پرجلوه خواهد بود.

مزایای خرید پرده هازان به طور خلاصه عبارت است از:

  • قیمت خوب و مقرون به صرفه
  • کیفیت عالی و مرغوب
  • ظاهری شیک و پرجلوه
  • تنوع بسیار بالای طرح و رنگ
  • دوام و طول عمر بالا

 

انواع طرح ها و مدل های پرده کتان هازان

می توان از انواع طرح های سنتی، طرح گل، طرح منظره و عکس های طبیعت، طرح های سه بعدی، و طرح های مختص اتاق کودک  برای چاپ بر روی پرده هازان ساده استفاده نمود. در نهایت شما می توانید هر تصویری به آن علاقه دارید را چاپ نمایید. خواه عکس خود شما باشد یا برج ایفل یا…. چاپ تصاویر به صورت سفارش بر روی پرده از جمله بزرگ ترین مزایای استفاده از پرده چاپی می باشد. هر چه جنس هازان بهتر باشد و رنگ های استفاده شده برای چاپ هم کیفیت بهتری داشته باشند، به همان نسبت پرده زیبا تری تحویل خواهید گرفت.

از مزایای پرده چاپی داشتن طرح های متنوع و زیادی برای استفاده در فضاهای مختلفی اعم از اداری ، تجاری و مسکونی است و دارای طرح های تخصصی مناسب شغل های مختلف می باشد. با شما هم چنین می توانید پرده چاپی با تصویر کودک خود را با بالاترین کیفیت رنگ ، بر روی پرده اتاقش چاپ کنید . و اگر  فرزند شما به یک انیمیشن یا کارتون بخصوص علاقمند است ، قهرمان مورد علاقه اش را به آسانی و در ابعاد بزرگ در دکوراسیون اتاق او استفاده کنید تا هم دکوراسیون را رنگارنگ و خاص نموده باشید و هم کودک خود را سرگرم کنید.

برای ورود به فروشگاه فرش آنلاین و خرید پرده طرح سنتی  و یا پرده مدرن کلیک نمایید.

محدوده قیمتی پرده هازان

بگذارید خیالتان را راحت کنیم که با تمامی آنچه از مزایا و کیفیت این پارچه های محبوب گفته شد و همین طور کارکرد فراوانشان، هنگام خرید پرده هازان قیمت آن شما را شگفت زده خواهد کرد. به شکلی که اگر مقایسه ای بین پرده های هازان و دیگر مدل ها انجام دهید، متوجه خواهید شد که پرده هازان در زمره پرده های ارزان قیمت قرار دارد. و یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت این پرده ها همین قیمت مناسب به نسبت کیفیت و تنوع می باشد. که باعث شده هازان طرفداران بی شماری داشته باشد..فرش آنلاین با افتخار بالاترین تنوع پرده هازان را با مناسب ترین قیمت پیش روی شما قرار داده است.

 برخی مدل های پرده هازان موجود در فروشگاه فرش آنلاین

 

پرده هازان

 

پرده کتان هازان

 

پرده هازان مدرن

برای مشاهده تمامی مدل ها و خرید پرده مناسب پنجره و اتاقی که می خواهید کلیک نمایید.

 

اندازه پرده های چاپی هازان

پرده های چاپی هازان در حال حاضر  به صورت پانچی می باشد که در هر قواره این پرده ها 8 عدد حلقه پانچ دوخته شده است. هر قواره پرده چاپی هم عرض 145 سانتیمتر است. در حالت چین دار عرض تغییر می کند و 90 الی 110 سانتیمتر را می‌پوشاند. ارتفاع این پرده های چاپی سفارشی حداکثر 300 سانتیمتر بوده و می‌توانید بر حسب نیاز خود ارتفاع آن را تغییر دهید.

شاید برایتان سوال باشد که چرا پرده های هازان به صورت پانچ دو خته و آماده می شوند؟ خیلی ساده ، تا طرح چاپ شده روی آن از نوع دوخت آسیب ندیده و جلوه بیشتری داشته باشد . در این حالت تصویر چاپ شده بهتر به نمایش گذاشته شده و همچون یک تابلوی ارزشمند خواهد درخشید. نصب این پرده ها چون غالبا به صورت مدل پانچ است بسیار راحت بوده ، و حتی توسط افراد غیر حرفه ای هم قابل نصب می باشد. در کنار آویزان کردن، پایین آوردن و در آوردن پرده چاپی از ریل ، شستشو و نصب دورباره آن هم بسیار راحت است.
در فروشگاه اینترنتی فرش آنلاین انواع طرح های کودکانه، سنتی، مدرن، تک رنگ و…را می توانید مشاهده و برحسب نیاز خود و حتی ست سفارش دهید.

شما تجربه‌ای از خرید پرده هازان دارید؟ برای ما در نظرات بنویسید. همچنین می‌توانید سوالات خود را بخش نظرات بپرسید، کارشناسان ما در فرش آنلاین آماده پاسخگویی به شما در سریع‌ترین زمان هستند.

پرده هازان را می توان به عنوان پرده سالن پذیرایی استفاده کرد؟

آنچه مسلم است نمی توانید پارچه هازان را به عنوان پرده کامل یا سرتاسری در سالن پذیرایی استفاده کنید. اما به عنوان دکور کنار پرده تور سالن قابل استفاده می باشد. شما می توانید با توجه به رنگ مبلمان و فرش و …انواع طرح و رنگی را که می پسندید سفارش دهید. مثلا برخی از مشتری ها دوست دارند که طرح کوسن مبلمان بر روی دکور پرده هم چاپ شود. که قطعا این کار دیزاین بسیار چشم نوازی به سالن پذیرایی می دهد و زیبایی آن را دو چندان می نماید.

پرده هازان قابل شستشو می باشد؟

پرده هایی که 100 درصد الیاف به کار رفته در تولید آنها طبیعی باشد ، مثل الیاف نخی یا پنبه ای، در زمان شستشو ممکن است آب برود یا حتی چروک شده و ظاهری نامناسب به خود بگیرد. اما پرده های هازان به دلیل نسبت و درصد مشخص کاربرد الیاف طبیعی و مصنوعی این مشکل را ندارند. بنابراین شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی به لحاظ آب رفتن یا خراب شدن پرده و آسیب به بافت آن این پرده ها را بشویید. پارچه های با الیاف و جنس هازان از هر نوع آسیبی که ممکن است هنگام شستشو به بافت پارچه و یا رنگ آن وارد شود مصون هستند.

برای شستن پرده کافیست نکات زیر را رعایت کنید

تمامی اجزای متصل از چوب پرده تا….را از پرده جدا کنید.

پرده را در فضای باز کاملا بتکانید تا گرد و خاک آن گرفته شود.

تا جایی که امکان دارد پرده را با آب سرد بشویید.

سعی کنید پرده را در صورت امکان در دمای پایین تری خشک کنید..

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.