برای خرید فرش دستبافت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

معرفی ارزشمندترین انواع فرش دستبافت فرش آنلاین

0

شاید مهم‌ترین خصوصیت فرش دستبافت ایران، نمادین بودن آن است. هر کجای دنیا نام فرش ایران که برده می‌شود، تداعی‌کننده هنر، فرهنگ و اصالت مردمی است که زیباترین فرش‌ها را به جهانیان عرضه کرده‌اند. فرش دستبافت همچون گنجینه‌ای است که در هر فضایی قرار گیرد همان حسی را به بیننده منتقل می‌کند که دیدن یک تابلو نقاشی ارزشمند یا شنیدن یک آهنگ زیبا از یک موسیقیدان بزرگ؛ چرا که درست مانند هر اثر هنری دیگری ازدل‌برآمده و بر دل می‌نشیند. هر بخش یک فرش دستبافت برخلاف فرش ماشینی، حاصل دست هنرمندان است؛ از پشم دست‌ریس گرفته تا رنگ گیاهی و گره‌هایی که بر کالبد هر تار فرش نقش بسته است.

ما در این مقاله از مهم‌ترین نکاتی می‌گوییم که باید در خرید فرش دستبافت به آن توجه کنید. همچنین کاربرد فرش دستبافت در دکوراسیون‌های امروزی را بررسی خواهیم کرد و در انتها نیز بهترین فرش‌های دستبافت فرش آنلاین را معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

مهم‌ترین شهرهای بافت فرش دستبافت در ایران

فرش دستبافت در بسیاری از شهرها و مناطق ایران تولید می‌شود. آنچه قیمت فرش دستبافت یک منطقه را از فرش دستبافت تولیدی سایر مناطق متفاوت می‌سازد، شرایط آب‌وهوایی، خلق‌وخوی مردم هر منطقه، میزان دسترسی به مواد اولیه تولید فرش، نقشه‌های خاص و ریزنقش، نوع مواد اولیه کاربردی و… است. به همین دلیل است که فرش دستبافت هریس با فاصله اندک از تبریز با فرش دستبافت شهر تبریز کاملاً متفاوت است، به‌طوری که فرش‌های هریس سبک و رنگ خاص خود را دارند.

در غالب شهرهای ایران، فرش دستبافت تولید می‌شود، اما بهترین فرش‌های دستبافت در شهرهای تبریز، اصفهان، نائین، کاشان، مشهد، کرمان، شیراز، اراک، همدان، کردستان، یزد، بیجار، اردکان، راور و هریس بافته می‌شوند. هر یک از شهرهای ذکر شده در زمینه تولیدات فرش درجه یک در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند.

نوع گره، بافت، طرح، رنگ و عناصر به‌کاررفته در تولید فرش هر یک از مراکز تولید فرش دستبافت کاملاً متفاوت است. در تبریز فرش دستبافت با رج‌شمار 20 گره تا 70 گره و بالاتر تولید می‌شود. گره‌ها از نوع ترکی و پود، لول‌بافت است؛ گرچه در سال‌های اخیر استفاده از گره‌های هنری هم در تولید فرش تبریز رواج یافته است. از نقشه‌های فرش دستبافت تبریز می‌توان به محرابی، گلدانی، شکارگاه، هراتی و… اشاره کرد. این در حالی است که در تولید فرش هریس در نزدیکی تبریز غالباً از نقشه‌های هندسی برای بافت فرش استفاده می‌شود.

در فرش سنندج، غالباً فرش‌ها یک پود و گره از نوع ترکی است. فرش‌ها در ابعاد کوچک سجاده، پشتی، ذرع و نیم بافته شده و بیشترین طرح‌های مورداستفاده ترنج‌های بزرگ شش‌گوش، طرح بته و هراتی است. طرح‌های فرش کرمان شاه‌عباسی، لچک و ترنج، اسلیمی لچک و ترنج، شاه‌عباسی طره‌دار، شکارگاه، گلدانی و…است.

فرش دستبافت قیمت مناسب

هنگام خرید فرش دستبافت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قطعاً قبل از هر چیز بهتر است طرح و رنگ فرش را بر اساس سلیقه و نوع دکوراسیون مدنظر خود انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال برای فضاهایی که با مبلمان استیل چیدمان شده باشند، طرح‌های گل‌دار و یا هندسی مناسب‌تر است. فرش دستبافت مدرن می‌تواند بهترین گزینه برای چیدمان‌های مدرن و امروزی‌تر باشد. در گام دوم می‌رسیم به کیفیت فرش که مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید یک فرش دستباف خوب است.

در سطور زیر سعی کرده‌ایم برخی از معیارهای مهم که در هنگام خرید فرش دستبافت باید به آنها توجه کنید را بررسی کنیم.

بررسی فرش از لحاظ تقارن

برای خرید فرش دستبافت مناسب باید به اندازه‌ها توجه لازم را داشته باشید. اینکه آیا ابعاد فرش در قسمت‌های بالا و پایین اختلافی دارد؟ این اختلاف چقدر هست؟ فرش را از وسط تا کنید و روی‌هم قرار دهید، به‌این‌ترتیب می‌توانید به‌سادگی تقارن طرح را نسبت به خط وسط فرش تشخیص دهید. این کار را می‌توانید با یک متر پارچه‌ای هم انجام دهید. درصورتی‌که اختلاف اندازه بیش از 3 سانتی‌متر شود، از ارزش و قیمت فرش دستبافت کم می‌شود.

ثبات رنگی فرش دستبافت

قبل از خرید فرش دستبافت حتماً آن را در نور طبیعی بررسی کنید. قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که رنگ فرش در تمام سطوح باید یکنواخت باشد. این مسئله زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که فرش کف ساده و یا دو رنگ باشد، چرا که نقص رنگ بیشتر به چشم می‌آید.

برای تشخیص ثبات رنگی فرش کافی است از یک دستمال نم‌دار استفاده کنید و آن را روی گوشه‌ای از فرش بکشید و از ثبات رنگی فرش دستبافت دلخواه خود مطمئن شوید. فراموش نکنید که قیمت فرش دستبافت نمی‌تواند ملاک خوبی برای تعیین کیفیت فرش باشد.

سلامت فرش را بررسی کنید

فرش‌های دستبافت دست‌دوم نقش پررنگی در بازار فرش دستباف دارند. مهم‌تر از نو یا کهنه بودن فرش دستبافت، سلامت آن است. کافی است پشت فرش را به‌دقت بررسی کنید، تا فرش پوسیدگی و رفو‌شدگی نداشته باشد. به طور معمول این دو عامل به‌راحتی در پشت فرش دیده می‌شوند. در حاشیه‌های فرش به دنبال نشانه رفو باشید، این بخش‌ها سفت‌تر و زمخت‌تر از سایر بخش‌ها هستند.

اما چطور بفهمیم فرش پوسیدگی نداشته باشد؟ انعطاف‌پذیری فرش را بررسی کنید. اگر با تا زدن فرش دستبافت متوجه شدید زیاد از حد سفت و خشک است و مانند کاغذ و کارتن تا می‌خورد، هیچ بعید نیست که با یک فرش پوسیده روبرو شده باشید.

بررسی تراکم و یکنواختی فرش دستبافت

به‌جرئت مهم‌ترین عامل در انتخاب فرش همین بافت فرش است. نکاتی مانند تراکم، پود، یکنواختی طرح و تعداد گره در این دسته قرار می‌گیرد. البته بررسی پود صرفاً در فرش‌های دو پود و بیشتر امکان‌پذیر است؛ بنابراین اگر فرش دستبافت یک پوده انتخاب کرده‌اید، نگران مشخص نبودن پود نباشید.

برای شمارش دقیق گره‌ها در واحد سطح از ذره‌بین استفاده کنید. یک قاب 7 سانتی‌متری از فرش را انتخاب و تعداد گره‌ها را در طول و عرض شمرده و سپس در ابعاد فرش ضرب کنید تا تعداد گره‌های موجود در واحد سطح فرش به دست آید. دقت کنید که شمارش دقیق خیلی مهم هست، چون حتی یک یا دو گره می‌تواند محاسبه کلی را به یک چالش تبدیل کند.

کاربردهای فرش دستباف در دکوراسیون‌های مدرن و امروزی

در آپارتمان‌های امروزی که غالباً به لحاظ متراژ در حال کوچک‌شدن هستند، دکوراسیون مدرن بهترین گزینه است؛ چرا که انواع چیدمان‌های مینیمال و مدرن می‌تواند فضا را بزرگ‌تر از آنچه در واقع هست نشان دهد. در این میان فرش دستبافت مدرن یک گزینه عالی برای خاص کردن دکوراسیون و فضا محسوب می‌شود. اگر باورتان این است که قیمت فرش دستبافت بالا است و یا به دنبال انواع فرش دستبافت ارزان هستید، باید بگوییم بهتر است اول تحقیق کنید، شاید تجدیدنظر کردید!

فرش دستبافت مدرن ویژگی‌های خاص خود را دارد و به طور کامل از انواع فرش دستبافت سنتی متمایز است. به‌عنوان‌مثال به لحاظ شکل ظاهری فرش دستبافت مدرن می‌تواند برخلاف انواع سنتی، مربع، دایره یا حتی لوزی و هر شکل دلخواه شما باشد. به‌علاوه در غالب فرش‌های دستبافت مدرن و امروزی خبری از جزئیات بیش از حد و نقوش ریز و ظریف نیست. این نوع فرش بیشتر از طرح‌های ساده مانند اشکال هندسی حجیم استفاده کرده و گاهی هم کف فرش‌ها ساده بوده و یک حاشیهٔ قاب‌مانند اطراف آن را فرا گرفته است. این نوع از فرش به‌سادگی با غالب چیدمان‌ها و دکوراسیون‌های مدرن و امروزی هماهنگ شده و زیبایی فضا را دوچندان می‌کنند.

فرش دستبافت قیمت

نکاتی که هنگام خرید فرش دستباف مدرن باید بدانید:

  • اگر منزل و محیط زندگی‌تان از نور خوبی برخوردار است و در چیدمان از رنگ‌های روشن استفاده کرده‌اید، کاربرد یک فرش مدرن دستبافت تیره با طرح‌های درشت بهترین گزینه خواهد بود.
  • درصورتی‌که سبک چیدمان شما کلاسیک است، کاربرد فرش دستبافت مدرن ریزنقش با رنگ‌های گرم مانند لاکی و قرمز گزینه مناسب‌تری است.
  • درصورتی‌که به فرش‌های ریزنقش و ظریف علاقه و قصد خرید آنها را دارید، توصیه می‌شود حتماً سایز فرش تاحدامکان از فضا کوچک‌تر باشد تا حس آشفتگی ایجاد نکند. فراموش نکنید که در دکوراسیون‌های مدرن و امروزی، هارمونی رنگی از اهمیت بالایی برخوردار است. خبر خوب اینکه انواع فرش، گبه و گلیم دستبافت با رنگ‌های متضاد هم می‌توانند به‌سادگی به فضا هویت بخشیده و جایگاه خود را در دکوراسیون به دست آورند.

بهترین فرش‌های دستبافت فرش آنلاین

فرش آنلاین به‌عنوان اولین وب‌سایت فروش آنلاین فرش ماشینی و دستباف در کشور همواره سعی کرده است بهترین محصولات فرش دستبافت را مستقیماً از بافنده تأمین و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. تا هر فردی با هر بودجه‌ای بتواند فرش دلخواه خود را با چند کلیک انتخاب و درب منزل تحویل بگیرد. در ادامه بهترین فرش‌های دستبافت فرش آنلاین را بررسی می‌کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. پس لطفاً با ما همراه باشید.

فرش دستباف آذربایجان کد 750

فرش دستباف آذربایجان

فرش دستباف آذربایجان در زمره نفیس‌ترین فرش‌های ایران قرار دارد. این به دلیل بهره‌گیری از رنگ‌های طبیعی، پشم دست‌ریس درجه یک و باکیفیت و همین‌طور مهارت بالای بافندگان است. آنچه پیش روی شما قرار گرفته یک محصول درجه یک با رنگ‌های گرم و سرد، یکپارچه هارمونی است که در هر فضایی قرار گیرد آن را باشکوه و پرجلوه خواهد نمود.

در کنار رنگ‌های زیبا و پرجلوۀ این فرش، استفاده از هر نوع اکسسوری امکان‌پذیر است و کافی است شما نکات ریز دکوراسیونی را رعایت نمایید. ابعاد کلی فرش دستبافت مدرن معرفی شده 2 متر و 86 سانتی‌متر است.

فرش 6 متری دستباف آذربایجان کد 580

فرش دستبافت آذربایجان

آذربایجان به‌واسطه مراتع وسیع و همین‌طور آب‌وهوای کوهستانی خود توانسته است بهترین مواد اولیه را برای تولید بهترین فرش‌های دستبافت تأمین و در اختیار بافندگان قرار دهد. بافندگان آذربایجان با ترکیب نقوش ماندگارِ الهام گرفته از فرهنگ کهن ایرانی با بهترین رنگ‌های گیاهی و پشم درجه‌یک، توانسته‌اند بهترین فرش‌های دستبافت را تولید و روانه بازار ایران و جهان نمایند.

قیمت فرش دستبافت آذربایجان هر چه باشد در کنار ذوق و قریحه بافندگان و کیفیت بالای آن، ناچیز و نادیده‌گرفتنی است. ابعاد فرش 6 متری دستباف معرفی شده در این بخش 273×202 سانتی‌متر و از بهترین پشم دست‌ریس تولید شده است. رنگ متفاوت و زیبای این فرش به‌راحتی با انواع دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک هماهنگ بوده و فضایی گرم و صمیمی را برای هر خانه‌ای به ارمغان می‌آورد.

فرش مدرن دستباف 630

فرش دستبافت مدرن

فرش دستبافت مدرن ایران به‌قدری خاص و متفاوت است که هیچ‌کس نمی‌تواند منکر جلوه اغواگر آن در دکوراسیون شود. آنچه پیش روی شماست نه فقط یک فرش دستبافت مدرن که یک اثر هنری آبستره‌گونه است. این اثر هنری می‌تواند یک‌تنه دکوراسیون منزل شما را به‌قدری خاص و متفاوت نماید که هر بیننده‌ای را مسحور خود سازد. این جادو خاصیتِ رنگ زمینۀ تابان و گرم آن در کنار لکه رنگ‌های هندسی به‌کاررفته در زمینه است که به بهترین شکل ممکن سردوگرم، تیره و روشن را در کنار یکدیگر گردآورده است.

ابعاد محصول پیش رو 187×150 سانتی‌متر بوده و از رج‌شمار 25 برخوردار است. می‌توانید از این فرش آبستره‌گونه در انواع چیدمان‌های مدرن و مینیمال به بهترین شکل بهره گرفته و به بهترین نتایج برسید. درصورتی‌که سایر وسایل را هنوز خریداری نکرده‌اید، می‌توانید هر یک از رنگ‌های زمینه فرش را که بیشتر علاقه دارید به‌عنوان راهنمای رنگی در نظر گرفته و آن را در سایر عناصر و المان‌های فضا به گردش درآورید.

 فرش دستباف کردستان لاکی کد 107802

فرش دستبافت کردستان

قدرمسلم در هر بخش از ایران، رنگ و نقشۀ فرش کاملاً تحت‌تأثیر آب‌وهوا و شرایط جغرافیایی قرار گرفته و این عامل به‌خوبی در نوع نقشه و بافت فرش دستبافت هر شهر ملموس است. طرح فرش هر ناحیه می‌تواند نماینده آداب‌ورسوم و باورهای مردم آن منطقه باشد.

برای بافت تاروپود فرش کردستان از پشم دست‌ریس استفاده می‌شود. آنچه فرش کردستان را بیش از هر چیز مشهور کرده، هنر بافندگان شهرهای بیجار و سنندج است. نخ پود به‌کاررفته در این فرش‌ها ضخیم و نوع بافت فرش دستبافت کردستان، ترکی بافی است.

فرش معرفی شده در این بخش از طراحی بسیار خاصی برخوردار است؛ به شکلی که به‌راحتی با انواع دکوراسیون‌های کلاسیک و سنتی تا مدرن و امروزی هماهنگ شده و جلوه خوبی را به فضا خواهد بخشید. در این میان رنگ‌بندی گرم و گیرای لاکی در کنار زرد زمینه، می‌تواند خاص‌ترین جلوه‌های بصری را ایجاد کند. ابعاد این فرش دستبافت مدرن و زیبا 1.87 در 1.14 متر است که در نهایت فضایی به مساحت 2.131 متر را پوشش می‌دهد.

 فرش دستباف آذربایجان کد 126

فرش دستبافت تبریز

گلیم‌بافی و فرش دستباف مدرن آذربایجان از همان سبک ترکی بافت تبعیت کرده و از نوع روستاییِ ظریف است. شاید مهم‌ترین خصوصیت فرش دستباف آذربایجان، استفاده از پود کلفت و گره ترکی در بافت فرش باشد. رج‌شمار فرش روستایی آذربایجان عموماً درشت و بین 15 و حداکثر 25 رج محدود است.

در رفرش دستبافت زیبای پیش رو نقوش هندسی لوزی و مربع به شکل شطرنجی و بر کف ساده و خوش‌رنگی جا خوش کرده که خاص‌ترین جلوه بصری را به هر نگاهی هدیه می‌کند. اگر به دنبال دکوراسیونی مدرن و متفاوت هستید، این محصول خوب فرش آنلاین می‌تواند به‌تنهایی کار را برایتان ساده کند. کافی است سایر عناصر و اکسسوری‌های موجود در فضا را به‌درستی انتخاب نمایید تا نتیجه کار خوب باشد. به‌عنوان‌مثال کاربرد رنگ زمینه در یک گلدان یا رنگ گلبهی در کوسن مبل می‌تواند هارمونی بی‌نظیری را در فضا ایجاد نماید.

فرش دستباف ملایر کد 842

فرش دستبافت ملایر

ملایر یکی از شهرهای استان همدان است که همواره از برترین تولیدکنندگان الیاف پشم و ابریشم ایران بوده است. همین موضوع باعث رونق فرش‌بافی در این شهر گردیده است. فرش دستبافت ملایر به لحاظ بافت و طرح از متنوع‌ترین فرش‌های ایران محسوب می‌شود.

باتوجه‌به نزدیکی ملایر به لرستان، زنجان و کردستان، فرش ملایر همواره از نقشه فرش این شهرها اثر گرفته و تنوع بالایی یافته است. نوع بافت فرش ملایر سنه و ترکی‌بافت است. فرش دستباف ملایر با نقوش هندسی شکسته و فوق‌العاده جذاب خود هر فضا و دکوراسیونی را به شیک‌ترین حالت ممکن خواهد آراست. کافی است به لحاظ چیدمانی اصول اولیه را رعایت کنید تا نتیجه کار، شما را شگفت‌زده نماید.

فرش دستباف آذربایجان کد 365

فرش دستبافت مدرن آذربایجان

یک فرش بسیار خوش‌رنگ و متفاوت با حاشیه‌ای به‌مراتب ساده و زیبا که همچون قابی کوچک، مرکز فرش را دربرگرفته و اثر هنری بی‌بدیلی را ایجاد کرده است. این محصول رنگ گرم و بسیار خوش‌رنگ داشته و ابعاد آن 4.36 مترمربع است و با این اوصاف بهترین گزینه برای استفاده در بین مبل‌ها در سالن پذیرایی و یا فضای کنار تخت در اتاق خواب می‌باشد.

این محصول خوب فرش آنلاین را به زوج‌های جوان، نوعروسان و تمامی طرفداران دکوراسیون‌های مدرن و امروزی توصیه و پیشنهاد می‌کنیم. قیمت فرش دستبافت پیش رو به نسبت کیفیت و همین طور جلوه بصری آن بسیار مناسب است. در نتیجه شما یک خرید برد برد را پیش رو خواهید داشت، چرا که تا هر زمان این فرش را در کنار خود داشته باشید به عنوان یک قطعه اثر هنری دستبافت ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

فرش دستباف آذربایجان کد 120

فرش دستبافت اصیل

طرح‌های فرش دستباف آذربایجان از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. خصوصیات و مشخصات فرش‌بافی هر منطقه با منطقه دیگر تفاوت دارد که این باعث تمایز در بافت و نقش می‌گردد. فرش دستبافت مدرن و زیبایی که مشاهده می‌کنید، بهترین گزینه برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال به‌حساب می‌آید.

هر یک از رنگ‌های مشکی، گلبهی، زرد و … زمینه را می‌توانید به‌عنوان راهنمای رنگی خود در فضا استفاده کنید تا به هارمونی رنگی موردنظر خود دست یابید. توجه داشته باشید که فضا را بیش از حد شلوغ و رنگی نکنید، یک یا دو رنگ کفایت می‌کند.

فرش دستباف ملایر کد 682

فرش دستبافت سنتی ملایر

اگر به دنبال یک فرش دستبافت ارزان و به عبارتی خوش‌قیمت هستید که درعین‌حال از کیفیت بالایی برخوردار باشد ما فرش دستبافت ملایر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فرش دستباف ملایر که جزء بهترین فرش‌های دستبافت ایران است از مواد اولیه مرغوب محلی و با تکنیک‌های اصیل بافته می‌شود.

استفاده از رنگ‌های طبیعی فرشی را روانه بازار کرده که در عین زیبایی و جلوه بی‌نظیر، از قیمت مناسبی هم برخوردار است. فرش دستباف زیبایی که مشاهده می‌کنید از بهترین بافته‌های ملایر بوده و به‌طورکلی فضایی معادل 2.29 مترمربع را پوشش می‌دهد. رنگ‌های به‌کاررفته در زمینه ترکیب فوق‌العاده‌ای از سردوگرم است. به‌این‌ترتیب دستتان برای چیدمان فضا به شکل دلخواه کاملاً باز است.

فرش مدرن دستباف 731

فرش دستبافت ارزان

فرش دستباف معرفی شده از طرح و رنگ متفاوت و بی‌نظیری برخوردار است و قطعاً در هر دکوراسیونی قرار گیرد فضا را به همان میزان متفاوت و شگفت‌انگیز خواهد نمود. قیمت فرش دستبافت پیش رو به نسبت نقشه و رنگ و همین‌طور کیفیت بالای تولید آن، بسیار خوب و مناسب است. بنابراین تردید را کنار بگذارید و این قطعه اثر هنری بافته شده در آذربایجان را به دکوراسیون منزل و محیط زندگی خود اضافه کنید تا رنگ‌های گرم و گیرا در کنار انرژی خوب نهفته در هر گره آن، زندگی‌تان را سرشار را صمیمیت نماید.

 

راهنمای جامع خرید فرش دستباف

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.