مشخصات و ویژگی‌های پرده مخمل ، آنچه که برای خرید باید بدانیم

0

پارچه مخمل چیست؟ پرده از جنس مخمل چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای دکوراسیون سنتی مناسب است یا مدرن؟ چطور پرده مخمل را بشوییم؟ خرید پرده مخمل خوب است یا نه؟

شاید برای شما جالب باشد

شاید برای شما هم سوالاتی از این دست پیش آمده باشد، در این مطلب فرش آنلاین به تمام این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

پارچه مخمل چیست:

مخمل یکی از قدیمی‌ترین انواع پارچه‌ها است که بافت کرک دار و جنس ضخیم‌ و بافت فشرده‌ای دارد و از آن برای تولید محصولات دنیای پوشاک و مد و همچنین دکوراسیون استفاده می‌شود.

جنس پارچه مخمل ترکیبی از ابریشم با دیگر انواع الیاف طبیعی است. استفاده از ابریشم در بافت مخمل باعث درخشندگی و زیبایی فوق‌العاده آن می‌شود و جلوه اشرافی و لوکس به آن می‌بخشد. 

در گذشته، مخمل قیمت بسیار بالایی داشت اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت نساجی، در بافت این پارچه از الیاف درخشان ابریشم گونه استفاده می‌شود که باعث شده تا این نوع پارچه در کنار زیبایی و جلوه لوکس، قیمتی بسیار ارزان‌تر از گذشته داشته باشد.

همان‌طور که گفته شد از مخمل در دکوراسیون و چیدمان نیز استفاده می‌شود، یکی از برجسته‌ترین محصولات دکوراسیون از جنس مخمل، پرده است.

خرید اینترنتی پرده‌های مخمل درجه یک با بهترین قیمت

پرده مخمل در دکوراسیون

ویژگی‌های پرده مخمل:

پرده مخمل زیبایی بی‌نظیری داردو جنس کرک دار آن باعث شده تا این پرده مانند فرش، خاب داشته باشد که در ترکیب با نور، سایه روشن چشم‌نوازی خلق می‌کند. همچنین پرده‌های مخمل تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی دارند و به سادگی می‌توانیم آن را با محیط و فضایی مورنظرمان ست کنیم. از دیگر ویژگی‌های مهم پرده‌های مخمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرده مخمل ضخیم است و به همین دلیل عایق گرما، سرما و نور است و در زمستان محیط را گرم و در تابستان خنک نگه می‌دارد و از تابش مستقیم آفتاب و آسیب‌های ناشی از آن به خوبی جلوگیری می‌کند.
  • نرم و لطیف است و به دلیل وزن مناسب، بعد از نصب بسیار خوش حالت است و فرم خود را از دست نمی‌دهد.  
  • جنس مخمل برا تمام محیط‌ها مناسب است. از آن می‌توان در منزل به عنوان پرده اتاق خواب، هال، پذیرایی و… استفاده کرد و یا با توجه به طرح می‌تواند، یک پرده اداری مناسب باشد و حتی می‌توان از آن به عنوان پرده تالار و هتل استفاده کرد.
  • این نوع پرده جلوه لوکس و اشرافی دارد و درعین حال به دلیل تنوع طرح و رنگ، به عنوان پرده مدرن و فانتزی نیز شناخته می‌شود. این ویژگی دست ما را برای ست کردن این پرده با انواع دکوراسیون‌های مدرن و سنتی باز می‌گذارد.
  • در بعضی از انواع پرده‌های مخمل امکان چاپ طرح دلخواه بر روی آن‌ها وجود دارد، امکان خوبی که باعث می‌شود بتوانیم با طرح و رنگ دلخواه، پرده مناسب دکوراسیون خودمان را داشته باشیم.
  • صددرصد قابل شستشو است و به سادگی نظافت می‌شود.
  • دوام و عمر بسیار زیادی دارد.
پرده مخمل فرش آنلاین

نحوه شستشو و نگهداری پرده مخمل:

نگهداری و شستشوی پرده مخمل بسیار ساده است، نکته بسیار مهمی که راجع به این جنس پرده باید بدانیم این است که «به فشارِ زیاد حساس است» و چه هنگام استفاده و چه در زمان شستشو نباید به آن فشار زیاد وارد کرد.

پاک کردن لکه از روی پرده:

برای پاک کردن لکه از روی پرده مخمل پارچه‌ای را به ترکیب آب ولرم مایل به سرد و کمی پاک کننده ملایم آغشته می‌کنیم و به آرامی و بدون فشار روی لکه می‌کشیم تا لکه محو شود و بعد از آن با یک پارچه نمدار شده (بدون شوینده) به آرامی روی آن می‌کشیم تا اگر مواد شوینده مرحله قبل روی آن باقی مانده، پاک شود.

برای خشک کردن آن هم بهترین راه استفاده از هوای آزاد است و نباید از وسایلی مانند اتو برای این کار استفاده کنیم.

گردگیری و نظافت پرده مخمل:

برای گردگیری و برداشتن غبار از روی آن می‌توانیم از بخارشوی و یا جاروبرقی و جاروی شارژی با کمترین درجه مکش و سر گردگیر استفاده کنیم.

شتشوی کلی پرده مخمل:

برای شستشوی کلی پرده مخمل نیز می‌تونیم به دو صورت عمل کنیم:

نکته: بعضی از پرده‌ها دفترچه راهنما، شناسنامه و یا اتیکتی دارند که از طریق آن می‌توانیم باید و نبایدهای شستشوی آن را چک کنیم.

شستشوی دستی:

برای شستشوی دستی پرده مخمل یک بار آن را بدون هیچ فشاری وارد ظرف آب سرد می‌کنیم و بعد از چند دقیقه خارج می‌کنیم تا گرد و خاک آن گرفته شود. سپس آب ظرف را عوض می‌کنیم و داخل آن مایع شوینده ملایم لباس می‌ریزیم و بدون چنگ زدن و با کمترین فشار ممکن پرده را می‌شوییم و در نهایت باز هم بدون فشار آبکشی می‌کنیم.

شستشو با ماشین لباس‌شویی:

ابتدا یک بار پرده را فقط با آب سرد و دور کم می‌شوییم تا گرد و خاک آن گرفته شود. سپس آن را با آب سرد و فقط مایع لباس‌شویی ملایم می‌شوییم. برای خشک کردن آن بهتر است از دور تند خشک کن استفاده نکنیم (ممکن است به پرده آسیب برسد) و پرده را همانطور خیس از ماشین لباس‌شویی خارج کنیم و چند دقیقه آن را داخل آبکش قرار دهیم تا آب اضافه آن خارج شود (نباید پرده خشک شود، فقط در حدی که آب اضافه آن گرفته شود) و سپس همان‌طور نمدار آن را نصب می‌کنیم تا پرده چروک نخورد.

پرده مخمل فرش آنلاین

خرید پرده مخمل

 پرده مخمل یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین پرده‌هایی است که می‌توانیم در انواع سبک‌های دکوراسیون محیط مورد نظرمان استفاده کنیم و نگهداری و شستشوی آن نکات ساده‌ای دارد به آسانی انجام می‌شود. اگر از طرفداران پرده‌های ضخیم با پوشش نوری کامل و جلوه لوکس و اشرافی هستید، خرید این پرده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.  

شما می‌توانید بهترین پرده‌های مخمل را با مناسب‌ترین قیمت و ضمانت اصالت و کیفیت از فروشگاه فرش آنلاین تهیه نمایید:

خرید اینترنتی پرده‌های مخمل درجه یک با بهترین قیمت

پرده مخمل فرش آنلاین

شما تجربه‌ای از خرید پرده مخمل دارید؟ برای ما در نظرات بنویسید.

همچنین می‌توانید سوالات خود را بخش نظرات بپرسید، کارشناسان ما در فرش آنلاین آماده پاسخگویی به شما در سریع‌ترین زمان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.