چگونه منزلمان را به سبک دکوراسیون مینیمال، چیدمان کنیم؟

فرش مینیمال چیست و چگونه به زیبایی دکوراسیون مینیمال کمک می‌کند؟

0

خانه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه آرامش ذهنی است. میل باطنی انسان به آرامش، باعث شد سبک مینیمال به یکی از پرطرفدارترین سبک‌های طراحی داخلی تبدیل شود؛ چرا که این سبک به معنای واقعی بر روحیات انسانی تمرکز دارد و به آن بها می‌دهد. در واقع سبک مینیمال، به‌عنوان یک جنبش هنری در دهه ۱۹۶۰ در آمریکا آغاز شد و در حدود دهه ۱۹۸۰ وارد معماری و دکوراسیون داخلی شد. سبک دکوراسیون مینیمال که به تعبیر برخی از محققان از شیوه زندگی ژاپنی هم نشئت ‌گرفته، در برخی اصول، مشابه قواعد فنگ‌شویی است و به گردش آزادانه انرژی در فضای زندگی توجه تام و تمام دارد.

سبک دکوراسیون مینیمال بعد از جنگ جهانی دوم در آمریکا و اروپا با شعارهایی نظیر «سادگی زیباتر است» و «کمتر، بهتر است» رایج شد. در واقع مینیمالیسم در معماری و طراحی داخلی یعنی دستیابی به طراحی بهتر از طریق سادگی و پرهیز از هرگونه تزئینات  غیر ضروری و اضافی. ازآنجاکه در طی سال‌های اخیر بشر همواره درگیر آشفتگی‌های محیطی، خبری و حتی روزمرگی‌ها شده است، اصول و قواعد این سبک طراحی داخلی توانست به‌خوبی به خواسته درونی انسان که همانا آرامش بود به‌خوبی پاسخ دهد.

چگونه منزلمان را به سبک دکوراسیون مینیمال، چیدمان کنیم؟

رنگ مناسب برای سبک دکوراسیون مینیمال، رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری هستند و برای جلوگیری از بی‌روح شدن فضا می‌توانید از یک رنگ گرم هم در فضا استفاده نمایید. اما به‌عنوان یک اصل، رنگ سفید پرکاربردترین رنگ در سبک دکوراسیون مینیمال است. در کل کاربرد انواع رنگ‌های خنثی در اشیا و همین‌طور لوازم منزل، بهترین راهکار برای دستیابی به یک دکوراسیون مینیمال است. از مهم‌ترین خصوصیات سبک و طراحی مینیمال دکوراسیون منزل می‌توان به عوامل زیر اشاره نمود:

  • رعایت شعار «کمتر، بیشتر است»
  • مجسمه‌ها در این سبک نقش ویژه‌ای دارند
  • تمرکز روی سادگی، کارایی و عملکرد
  • عدم استفاده از تزئینات غیرضروری
  • خطوط ساده و واضح
  • پالت رنگی تک‌رنگ یا با رنگ محدود(طیف رنگی خنثی)
  • استفاده از مصالح محدود و مناسب مثل چوب، بتن، فولاد و شیشه
  • استفاده از فضا و نور طبیعی
  • کاربرد صنایع‌دستی
  • استفاده کردن از اشیاء بافت‌دار نظیر کوسن یا پرده بافت‌دار جهت ایجاد جذابیت بصری
لوازم بافت دار دکوراسیون مینیمال
استفاده از کوسن‌های بافت‌دار که دکوراسیون را از یکنواختی بیرون می‌آورد.

 

چگونه منزلمان را به سبک دکوراسیون مینیمال چیدمان کنیم؟

در چیدمان مینیمال باید سعی کنید اجزای تشکیل‌دهنده‌ دکوراسیون از اشکال ساده هندسی تشکیل شده باشند. مثلاً انتخاب یک گلدان با پیچ‌وتاب‌های عجیب و شکستگی‌های زیاد مناسب یک محیط مینیمال نیست. به‌عنوان یک اصل کلی بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید تا به بهترین نتایج برسید.

استفاده از طیف رنگی خنثی و محدود

مهم‌ترین توصیه برای ایجاد سبک دکوراسیون مینیمال، استفاده از رنگ‌های خنثی در اشیا و لوازم دکوراسیون است. هر سبک دکوراسیونی استفاده از یک طیف یا پالت رنگی را ایجاب می‌کند. در دکوراسیون‌های کلاسیک استفاده از رنگ‌های پر و شاد بسیار رایج است و یا در سبک‌های پست مدرن، محدودیتی برای استفاده از ترکیب‌های رنگی متفاوت وجود ندارد. اما در سبک دکوراسیون مینیمال چون فلسفه این سبک در نهایت ایجاد آرامش در منزل است، هر رنگی را نمی‌توان استفاده کرد. به همین خاطر توصیه اکید می‌شود که برای ایجاد دکوراسیون مینیمال از چند رنگ خنثی و نهایتا یک رنگ گرم استفاده کنید، نه بیشتر!

پالت رنگی دکوراسیون مینیمال
این پالت رنگی بیشتر در دکوراسیون مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع مبلمان: ساده و کوتاه

از سوی دیگر به نوع مبلمان و جانمایی آن در دکوراسیون مینیمال نیز باید نهایت توجه را داشت؛ چرا که مبلمان از مهم‌ترین عناصر در طراحی دکوراسیون مینیمال است. در این سبک دکوراسیون بهتر است از مبل‌هایی با طراحی ساده، کوتاه و جمع‌وجور استفاده کنید که هم با بقیه لوازم دکوراسیون هماهنگی داشته باشد و هم مانعی برای دید کلی در منزل ایجاد نکند. مبل‌های سلطنتی بزرگ و بلند اصلا برای این سبک مناسب نیستند.(شما در حالت نشسته روی مبل باید بتوانید کل منزل و دکوراسیون را ببینید و مبل‌های بلند این امکان را از شما سلب می‌کنند)

مبلمان دکوراسیون مینیمال

نوع پرده: ساده با قابلیت عبور نور

برای پرده که از المان‌های موثر در هر سبک دکوراسیون منزل است، باید از پرده‌هایی استفاده کنید که چند لایه نباشند و طرحی ساده با قابلیت عبور دادن نور خورشید داشته باشند. استفاده از این نوع پرده‌ها به این خاطر است که در دکوراسیون مینیمال، نور خورشید یکی از مهم‌ترین منابع تامین نور و انرژی منزل است. به همین خاطر پرده‌های کلفت و سنگین مثل پرده‌های والان‌دار هم به علت ناهماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون و هم بخاطر رد نکردن نور خورشید برای این سبک مناسب نیستند.

برای این هدف می‌توانید از انواع پرده‌های کرکره‌ای، توری، پانچی متحرک یا پرده‌های نازکی استفاده کنید که نور را از به‌راحتی از خود عبور می‌دهند.

پرده دکوراسیون مینیمال

ایجاد کمدهای دیواری 

در این سبک برای جلوگیری از شلوغی و به‌هم ریختگی فضا، باید از انواع کابینت و کمد برای جا دادن وسایل اضافی استفاده کنید تا انواع لوازم و اشیای اضافی و غیر ضروری را در این کمدها جا دهید. البته نکته مهم این است که این کمدها باید توکار باشد تا ظاهر ساده دکوراسیون حفظ شود.

دکوراسیون مینیمال

تامین نور در شب: هالوژن و چراغ‌های توکار

ازآنجاکه سطوح صاف و مسطح یکی از مهم‌ترین اصول طراحی‌های مینیمال هستند، می‌توانید برای تأمین نور محیط، به‌جای لوستر از چراغ‌های سقفی توکار استفاده ببرید.

از دیگر لوازمی که با کمترین هزینه می‌توانند به‌راحتی شما را در دستیابی به یک دکوراسیون مدرن و مینیمال یاری رسانند، چراغ‌های هالوژن برای نورپردازی بر روی سقف و دیوار هستند. آباژورهای ایستاده کنار مبلی، چراغ‌های ساده و تک شاخه، لامپ‌های توکار ساده و به رنگ تیره و روشن نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

نورپردازی در دکوراسیون مینیمال

کفپوش منزل: سرامیک، چوب و قالیچه

برای اینکه کفپوش منزل شما نیز به سبک دکوراسیون مینیمال باشد، می‌توانید از کفپوش‌های سرامیکی و چوبی استفاده کنید. البته استفاده از سرامیک‌های سفید یا کرمی در این سبک بیشتر شایع است تا کفپوش‌های چوبی.

نکته مهم این است که برای اینکه کفپوش شما از سادگی بیرون بیاید می‌توانید از فرش‌های مینیمال یا قالیچه‌های دستبافت مدرن که طرح و نقشی ساده با رنگ‌های معدود دارند، استفاده کنید.

فرش مینیمال در دکوراسیون مینیمال

فرش مناسب برای دکوراسیون مینیمال

در حال حاضر بهترین فرش‌های مینیمال عموماً انواعی هستند که به‌عنوان فرش مدرن شناخته شده‌اند. با این تفاوت که طرح فرش مدرن مینیمال، ساده‌تر بوده و غالباً به‌صورت تک‌رنگ یا دو رنگ هستند. فرش مینیمال اصولاً از طیف‌های رنگی خنثی مانند طوسی، سفید، مشکی، نقره‌ای و… ایجاد شده تا بتواند به‌خوبی با سایر لوازم موجود در دکوراسیون مینیمال هماهنگ شود.

در دکوراسیون مینیمال به‌ندرت فرشی با طرح‌های هندسی شلوغ و یا خطوط رنگی متنوع می‌بینید. برای تولید فرش مینیمال از رنگ‌هایی مانند سفید و شیری، کرم، نسکافه‌ای، طوسی روشن و صورتی روشن نیز استفاده می‌شود و از رنگ‌هایی نظیر بنفش، زرد، نارنجی، سرخابی، ارغوانی و غیره پرهیز می‌گردد.

فرش و دکوراسیون مینیمال

طرح و نقشه فرش مینیمال

فرش‌ مینیمال بر خلاف فرش‌ سنتی، طرح و نقشه مشخص و خاصی ندارد. نقشه‌ها و طرح‌های فرش سنتی در قالب‌های خاصی طراحی می‌شود. به‌طور مثال فرشی که قرار است با نقشه افشان یا لچک و ترنج بافته شود، در نهایت باید مطابق این نقشه‌ها (البته خلاقیت طراحان همچنان در این نقشه‌ها، تفاوت ایجاد می‌کند) عمل کند. یکی دیگر از تفاوت‌های فرش مینیمال با فرش سنتی، وجود فضاهای زیادِ خالی در فرش مینیمال است. این امر بر خلاف فرش سنتی است که برای هر سانت از فرش، نقشه مشخصی وجود دارد.

از مزایای فرش مینیمال بدون نقشه مشخص و با پالت رنگی روشن، ایجاد وسعت خصوصاً در فضاهای محدود است. به همین خاطر می‌توان گفت فرش مینیمال در کنار دکوراسیون مینیمال، بهترین انتخاب برای آپارتمان‌ها و منازل با متراژ پایین هستند؛ چرا که مانع بسته به نظر رسیدن فضا می‌شوند و با حذف وسایل اضافی، انرژی را در منزل به گردش در می‌آورد.

به صورت کلی انواع فرش مینیمال را می‌توان عبارت از قالیچه‌های ساده و تک‌رنگ، فرش‌های وینتیج مدرن، انواع فرش شگی تک‌رنگ، فرش‌های گرد و بیضی، دسته‌بندی فرش‌های مدرن و… دانست.

فرش آنلاین به‌عنوان اولین وب‌سایت فروش آنلاین فرش در کشور مجموعه بزرگی از فرش‌های مدرن و مینیمال را گردآوری نموده است. به‌طوری‌که برای هر سبک دکوراسیونی، با هر سلیقه‌ای طیف متنوعی از محصولات وجود دارد که می‌توانید به‌سادگی بهترین‌ها را متناسب با خواسته‌های خود انتخاب کنید.

نمونه های جذاب فرش مینیمال در فرش آنلاین

اینجا در فرش آنلاین نمونه‌های جذاب فرش مینیمال گردآوری شده است، تا شما بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. در ادامه پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین انواع فرش مینیمال موجود در فرش آنلاین را برایتان آورده‌ایم. اگر قصد خرید فرش مینیمال دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

فرش آرمانی کلکسیون باسیل کد 7123

فرش مینیمال مدرن در دکوراسیون مینیمال

اگر به دنبال یک فرش مدرن و کاملاً امروزی هستید که بتوانید با استفاده از آن فضایی متفاوت و خاص ایجاد کنید، این محصول خوب فرش آنلاین را از دست ندهید. قیمت این محصول علی‌رغم کیفیت بالایی که دارد، به‌قدری مناسب است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد.

عمده حسن این فرش ماشینی ابریشم گونه زیبا، تنوع سایز بالا و همین‌طور قیمت خوب و مناسب در کنار کیفیت درجه یک آن است. از این فرش مینیمال باتوجه‌به فضای طوسی و خنثی آن می‌توانید به‌سادگی در ترکیب با انواع مبلمان و پرده‌های مدرن استفاده کرده و به بهترین نتایج دست یابید. در نظر داشته باشید که تزیینات ساده و جذابی نظیر یک گلدان گل طبیعی یا تابلوی هنری خاصی در کنار این فرش زیبا، می‌تواند عمق جذابی به دکوراسیون مینیمال شما بدهد و آن را از حالت تخت بودن درآورد.

فرش مدرن آرمانی کلکسیون باسیل کد 7124

فرش مدرن و مینیمال در دکوراسیون مینیمال

فرش مینیمال مدرن و ذغالی پیش رو در کنار طرح مدرن و سادگی بی‌نظیرش، ابریشم‌گونه بوده و از نرمی و لطافت زیادی بهره می‌برد. رنگ و طرح زمینه این فرش مینیمال زمانی بیشتر به چشم می‌آید که آن را در یک دکوراسیون مینیمال و مدرن استفاده کنید. چرا که سادگی طرح این فرش در دکوراسیون‌های شلوغ و کلاسیک چندان محلی برای دلربایی نخواهد یافت و در کنار حجم بالای لوازم دکوراسیون گم خواهد شد. اما در صورتی که این فرش در یک دکوراسیون مینیمال با پالت رنگی خنثی و طوسی-سفید استفاده شود، آنگاه زیبایی بی‌نظیرش را به رخ خواهد کشید.

فرش سیزان کد 41057 بدون ترنج نقره‌ای

فرش مینیمال طوسی

فرش ساده و بسیار زیبای پیش رو با ترکیب رنگ و طرح گبه‌مانند خود، می‌تواند فضایی کاملاً امروزی و مینیمال را به دکوراسیون منزل شما هدیه کند. کافی است آن را به منزل اضافه کنید و سپس از انواعی از رنگ‌های کامل‌کننده دکوراسیون مینیمال مانند سفید، مشکی، خاکستری و یا هر رنگ خنثی دیگری که مد نظرتان باشد، استفاده کنید تا به فضایی یک‌دست و مدرن دست یابید که سرشار از حس آرامش و سادگی باشد.

در کنار زیبایی‌های بصری، این محصول خوب و درجه یک 500 شانه بوده و باتوجه‌به تراکم 1500 خود که تأییدکننده کیفیت بالای فرش است، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. در نهایت این فرش ماشینی درجه یک را به نوعروسان و زوج‌های جوان که به دنبال فضاهای مدرن و لوکس هستند، توصیه می‌کنیم.

فرش ساوین طرح نیلو شکلاتی

فرش مینیمال شکلاتی

یک فرش ایدئال برای دکوراسیون مینیمال و مدرن که رنگ شکلاتی آن به‌خوبی با انواع رنگ‌های طیف سفید، مشکی، طوسی و خاکستری و یا هر رنگ روشن دیگری که به آن علاقه داشته باشید، ست شده و فضایی مینیمال در اختیارتان قرار خواهد داد. اگر قصد انتخاب این محصول خوب فرش آنلاین را برای فضاهای مینیمال دارید، کاربرد رنگ‌های سفید، طوسی و نقره‌ای می‌تواند نقش کامل‌کنندگی را در فضا داشته باشد.

فرش شونهر کد 9017

فرش مینیمال سیاه و سفید

یک محصول مدرن و خاص‌پسند برای دکوراسیون‌های امروزی و مینیمال. کافی است آن را به دکوراسیون منزل خود هدیه کنید، تا متفاوت‌ترین جلوه‌های بصری یک دکوراسیون مدرن و مینیمال را برای شما ایجاد نماید. این فرش قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد و بااین‌حال از کیفیت بافت عالی و بالایی هم برخوردار است، بنابراین می‌توانید با حداقل هزینه به یک دکوراسیون کاملاً امروزی و مینیمال دست یابید.

این فرش مینیمال، بر روی کف‌پوش‌های رنگ روشن مانند انواع سرامیک و سنگ و پارکت روشن و همین‌طور در کنار انواع مبلمان ساده رنگ روشن مانند انواع صدفی، سفید، طوسی روشن و کرم خواهد درخشید و کامل‌کننده دکوراسیون مینیمال منزل شما بوده و فضایی دلنشین و کاملاً امروزی به شما هدیه خواهد داد.

کناره فرش ماشینی شاهکار شفق تبریز کد 19220

فرش مینیمال کناره

یک فرش کناره باکیفیت و درجه یک که می‌توانید در هر بخش از منزل که نیاز باشد با خیال راحت از آن استفاده کنید و نتیجه خوبی به دست آورید. این محصول می‌تواند به‌خوبی فضایی مدرن و مینیمال را برای شما بیاراید و به طور مثال به‌عنوان یک قالیچه زیبا در فضای بین تخت و دیوار یا راهروی بین اتاق‌ها و ورودی یا حتی در آشپزخانه‌های مستطیل‌شکل مورداستفاده قرار گیرد. باید اضافه کرد که این کناره فرش مینیمال، از نخ اکریلیک هیت‌ست تولید شده که نخی بسیار باکیفیت و درجه یک و لطیف بوده و مهم‌تر از آن اینکه اصلاً پرزدهی ندارد.

نکته مهم دیگر این است که این فرش برند در سایزها و ابعاد مختلف تولید شده و شما می‌توانید فرش 6 یا 9 متری آن را نیز برای ست شدن با کناره، تهیه بفرمایید.

فرش گرد شاهکار شفق تبریز کد 19210

فرش مینیمال گرد

یکی از ویژگی‌های سبک دکوراسیون مینیمال استفاده از فرش‌های گرد و بیضی، مربع و قالیچه در ابعاد کوچک و غیره است. به همین خاطر در این قسمت برای معرفی به سراغ یکی از فرش‌های گرد پرفروش فرش آنلاین رفته‌ایم.

فرش گرد فوق محصولی از برند «شاهکار شفق تبریز» است که به تولید فرش‌های بسیار باکیفیت و مقرون به صرفه شهرت دارد. یکی از ویژگی‌های برند شاهکار شفق تبریز این است که توجه زیادی به تولید فرش‌هایی با طرح مشابه در ابعاد و سایزهای مختلف دارد. این امر برای کسانی مناسب است که دوست دارند فرش کناره، گرد، پادری و فرش نشیمن و پذیرایی‌شان طرح و نقشه‌ای مشابه و هماهنگ داشته باشد و هر یک از آنها به رنگ و شکلی متفاوت نباشد.

این فرش مینیمال، وینتیج  بوده و به همین خاطر علاقمندان به فرش کهنه‌نما نیز از نمایش آن در دکوراسیون منزل خود لذت خواهند برد.

کلاریس کلکسیون مدرن کد 100450 طوسی

فرش مینیمال مراکشی

آنچه مسلم است فرش کلاریس از بهترین برندهای تولیدکننده فرش ماشینی است و از محبوبیت بسیار خوبی هم در بین مصرف‌کنندگان و اهالی بازار برخوردار است. محصولی که پیش روی شماست از جدیدترین تولیدات این برند معتبر بوده و به فرش مراکشی نیز معروف است.

این فرش فانتزی زیبا و کاملاً امروزی به‌خوبی با انواع دکوراسیون‌ مینیمال و امروزی قابل ست و هماهنگی است. این فرش خوش‌رنگ و لعاب در کنار مزایای عمده دکوراسیونی، از محاسن متعددی برخوردار است: قابلیت شست‌وشو و تمیزکردن با انواع مواد شوینده، قیمت بسیار مناسب، تنوع سایز و همین‌طور ارتفاع نخ خاب 7 میلی‌متری، نداشتن پرزدهی و… .

طرح و رنگ خاص این فرش زیبا با دکوراسیون‌های ملایم و خنثی قابل ست ‌کردن است و فرشی مناسب برای اتاق‌خواب، راهرو، اتاق مطالعه و حتی آشپزخانه محسوب می‌شود. همه چیز بستگی به نوع چیدمان شما و کاربرد این محصول در دکوراسیون دارد.

فرش ماشینی مدرن شونهر کد 9037

فرش مینیمال خنثی

به دنبال خاص‌ترین هستید؟! بفرمایید تقدیم شما. فرش آنلاین با سال‌های سال تجربه در زمینه تأمین بهترین فرش‌ها از برترین برندها، این فرش مینیمال درجه یک را با مناسب‌ترین قیمت به شما پیشنهاد می‌کند. این محصول ترکیب بی‌نظیری از مدرنیته، طرح و نقش امروزی و محبوب و درعین‌حال رنگی خنثی است که به‌سادگی و باتوجه‌به معیارها و علایق شما، با هر فضایی هماهنگ شده و دکوراسیون مینیمال و دلخواه شما را به وجود می‌آورد.

توصیه می‌شود در کنار این فرش زیبا که از تضاد رنگی جذابی برخوردار است از لوازم دکوراسیونی با ترکیب رنگ‌های خنثی مانند سفید، طوسی، خاکستری، ذغالی و.. استفاده نمایید تا به حداکثر هارمونی ممکن رسیده و فضایی دلچسب و مملو از آرامش نصیب شما و عزیزانتان گردد.

فرش شگی نخ ترک فلورین سبز صدری

فرش مینیمال پرزبلند

رنگ سبز صدری این فرش شگی فوق‌العاده، بسیار خاص و متفاوت بوده و به‌خوبی با انواع دکوراسیون‌ مینیمال به رنگ‌های روشن نظیر انواع کرم، سفید و یا محدوده بزرگی از رنگ‌های تیره و روشن قابل ست‌کردن است. اگر به دنبال ایجاد فضایی مملو از آرامش و همین‌طور خنثی و ملایم هستید، این فرش شگی فوق‌العاده خاص برای شما بافته شده است. کیفیت بافت این محصول، درجه یک بوده و به‌هیچ‌عنوان پرزدهی ندارد و با تمامی انواع شوینده نیز می‌توانید به‌راحتی آن را تمیز کنید.

نگاهی به سبک های متفاوت دکوراسیون مدرن

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.