۲۰ پرده ی مدرن با ایده های فوق العاده!

0
پرده نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارد، اما برخی از ما به این موضوع آنگونه که باید اهمیت نمی دهیم و یا به آن توجه نمی کنیم. در گذشته و حتی تا سال های اخیر و نه چندان دور، از پرده بیشتر برای پوشانیدن پنجره ها و حفظ حریم خانه ها، ممانعت از ورود مستقیم نور آفتاب و هم چنین جلوگیری از ورود سرما استفاده می شد. در دنیای امروز با تغییر سبک زندگی و همین طور سلایق مردم در انتخاب پرده برای دیزاین داخلی، پرده های کلاسیک که در گذشته خواهان زیادی داشتند دیگر طرفداران زیادی ندارند. با ورود پرده های مدرن به بازار تحول بزرگی در بازار این محصولات بوجود آمد. نوع پرده ای که برای اتاق پذیرایی و نشیمن انتخاب می کنیم نسبت به پرده اتاق خواب و یا آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد. پس سعی کنید تا آنجا که امکان دارد دقت زیادی برای انتخاب جنس، شکل، رنگ و اندازه پرده داشته باشید. معماری مدرن به منظره های بیرون از خانه نیز اهمیت زیادی می دهد، به این خاطر در ها و پنجره های شیشه ای بزرگی در خانه های جدید می بینیم. و قطعا به مدل پرده هایی احتیاج داریم که بتوانیم حداکثر استفاده و کارایی را برای هر دو فضای بیرون و داخل منزل داشته باشد.
شاید برای شما جالب باشد

خصوصیات پرده مدرن

رنگ، سبک، کارکرد و ….پرده های مدرن کاملا متفاوت از سایر انواع پرده های قدیمی و کلاسیک است. این نوع پرده ها غالبا ساده و بدون تزئیناتی مثل والان و نورگیر و …می باشند . در واقع در پرده های مدرن کارکرد پرده به همان اندازه زیبایی آن اهمیت دارد. بیشتر پرده های مدرن در دکوراسیون های معاصر و مینیمال و امروزی استفاده می شوند، که رنگ غالب این نوع دکوراسیون ها طیف خاکستری و خنثی و ساده می باشد. به عنوان یک نکته کلی به پرده های ساده و بدون طرح یا با طرح های کم مدرن می گویند. این مدل پرده دو نوع مفهوم متفاوت از مدرنیته را به ما ارائه می دهند. یکی به لحاظ فناوری نوین در تولید و دیگری از جنبه سبک دکوراسیونی مورد استفاده. انواعی از پرده های مدرن دارای موتور الکتریکی هستند و به وسیله ریموت کنترل باز و بسته می شوند. این پرده ها بدون اکسسوری بوده و سادگی را به فضا القا می نمایند.

سبک های مختلفی برای انواع پرده های مدرن وجود دارد. برخی از این پرده ها در عین حال برای چندین سبک دکوراسیونی متفاوت مورد استفاده بوده و کاربرد دارد. مثلا پرده شید که از انواع پرده های مدرن محسوب می شود را می توان در سایر سبک ها نیز مورد استفاده قرار داد.

برای دیدن انواع پرده های جدید در فروشگاه فرش آنلاین کلیک نمایید.

پرده مدرن در دکوراسیون

بی شک پرده یکی از اصلی ترین بخش های دکوراسیون داخلی بوده و انتخاب آن هم از اهم موضاعات در چیدمان می باشد. کاربرد پرده مدرن با سادگی و زیبایی خاصی که دارا می باشد، نقش آن در دیزاین منزل را پر رنگ تر نموده است. به دلیل اینکه پرده مدرن بدون والان و سایر اکسسوری های جانبی نصب می شود، در نتیجه پارچه کمتری هم برای دوخت مصرف می شود. کارکرد پرده های مدرن صرفا پوشانیدن دیوار و پنجره در یک فضای به خصوص در منزل و یا محل کار نیست بلکه مزایای دیگری نیز دارد. که از مهم ترین آن ها می توان به سادگی و آراستگی در عین زیبایی و نمای فوق العاده اشاره نمود.

پرده مدرن جلوه بصری ویژه ای به فضای منزل شما می بخشد. مناسب ترین پارچه ها برای پرده های مدرن انواع ساده، راه راه و حاشیه دار می باشد. دومین مزیت این نوع پرده قابلیت استفاده آن برای کلیه بخش های منزل می باشد. چرا که شما می توانید از یک پرده ساده برای اتاق نشیمن و آشپزخانه یا حمام، اتاق کودک و …حتی فضاهای اداری استفاده کنید. در واقع این مدل پرده برای هر سلیقه و هر فضایی کارایی خاص خود را دارد. اگر به پرده های مدرن علاقه دارید برای دیدن انواع مدل ها و خرید پرده مدرن مناسب دکوراسیون منزل خود کلیک نمایید.

پرده مدرن فرش آنلاین

نکات مهم

  • پرده های سبک مدرن اکسسوری و تزئینات جانبی ندارند.
  • از پارچه های گل دار و یا شلوغ برای دوخت پرده مدرن استفاده نکنید.
  • برای انتخاب بهترین و مناسب ترین رنگ، از المان های موجود در دکوراسیون و فضای زندگی خود استفاده کنید. اگر نتوانستید رنگ غالب را بیابید سعی کنید تا جایی امکان دارد از رنگ های خنثی استفاده کنید تا تعادل و هارمونی فضا به هم نخورد.
  • شاید به جرات مناسب ترین جنس پارچه برای داشتن یک پرده و دکوراسیون مدرن ، انواع پرده های حریر باشد. این جنس پارچه بسیار نرم و لطیف و شفاف بوده و دلرباترین دکوراسیون ها را نصیب شما خواهد نمود.
  • اگر تمایل دارید پرده چند لایه داشته باشید، می توانید در زیر پرده حریر شید رول نصب کنید.
  • مناسب ترین پرده مدرن که برای آشپزخانه کارایی لازم را داشته باشد و شما را نا امید نکند، انواع  پرده زبرا و پرده شید می باشد.
  • پرده های مدرن غالبا به صورت بلند دوخته شده و به زمین می رسند. نه آنقدر که روی زمین کشیده شود. تا یک سانتی متری سطح زمین که نزدیک شود کفایت می کند.
  • از ترکیب و دوخت پارچه های ضخیم با کتان هم می توانید برای داشتن فضایی مدرن استفاده کنید. برای این کار کافیست حاشیه بالا یا پایین و یا هر دو را از جنس متضاد استفاده کنید.

نصب پرده مدرن

یکی از روش های نصب پرده مدرن ، نصب سرتاسری بین دو دیوار است. در این نصب پرده به شکل یکسره و بدون فاصله نصب می شود. برای رسیدن به حداکثر کارایی بهتر است از  پارچه های نازک و سایز قدی و کامل استفاده کنید. مرسوم ترین حالت های نصب برای نصب سراسری کاربرد رنگ های روشن با چیدمان تیره و بالعکس می باشد.

برای فضاهای محدود مانند نشیمن و پذیرایی کوچک، می توانید پرده را داخل قاب پنجره نصب نمایید تا فضا کوچک تر دیده نشود.

در حالتی که دو پنجره کنار هم قرار گرفته اند، می توانید از یک میل پرده استفاده کنید و دو پرده را روی آن قرار دهید. به این نوع نصب می گویند نصب دو تایی. کاربرد این حالت کاملا سلیقه ای بوده و از قانون خاصی پیروی نمی کند. به شکلی که می توانید بین پرده حتی از تابلو یا اکسسوری های تزئینی استفاده کنید. یا بگذارید به همان شکل ساده بماند.

گاهی هم اگر دیده باشید از چند پرده حریر به شکل قدی در کنار یکدیگر برای پوشاندن یک پنجره استفاده می شود که در این حالت می توانید بین هر کدام از آنها فاصله بیندازید یا همه را با هم به یک طرف سوق دهید. این نوع نصب هم کاربردی است و هم دکوراتیو.

پرده مدرن برای سالن پذیرایی

پرده باید کاملا هماهنگ با دکوراسیون باشد، و این یک اصل ساده است که می بایست همیشه آن را در نظر داشته باشید. به عنوان شروع بگذارید بگوییم، طرح دلخواه خود را مد نظر داشته باشید. چرا که در نهایت این شما هستید که در این خانه زندگی می کنید و باید آن را دوست داشته باشید. سعی کنید هارمونی رنگی برقرار کنید، مثلا انتخاب رنگ پرده براساس رنگ کف خانه می تواند گزینه جالب توجهی باشد. یا مثلا پرده را با رنگ مبلمان ست کرد تا یک دکوراسیون یک دست با جلوه بصری عالی داشته باشید. در نهایت باید بدانید که فاکتورهای متعددی بر انتخاب شما اثر دارند و عوامل زیادی را هم باید در نظر داشته باشید. جنس پرده، رنگ و طرح آن، ابعاد فضای مورد نظر ، شکل پنجره، سبک دکوراسیونی که میخواهید ایجاد نمایید، نوع اکسسوری ها مثل کوسن، گلدان، آباژور و…شکل و رنگ دیوارها و…این ها همه عواملی است که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. ساده ترین راه برای انتخاب رنگ پرده پذیرایی این است که ، رنگ یکی از اجزای دکوراسیون مانند رنگ مبلمان را به عنوان رنگ پرده انتخاب نمایید.

آنچه گفته شد یک قانون نیست بی تغییر نیست. وقتی گفته می شود پرده پذیرایی باید جزئی از دکوراسیون باشد منظور این نیست که پرده حتما باید به رنگ دیوار یا مبل و…باشد. شما در انتخاب رنگ پرده پذیرایی کاملا مختار هستید، گاهی متضادترین رنگ ها بهترین حالت ها و جلوه ها را ایجاد می کنند. می توانید امتحان نمایید.

پرده طرح سنتی

پرده مدرن برای اتاق خواب

مهم ترین عامل برای انتخاب پرده اتاق خواب، اندازه آن است. به عنوان یک اصل، عرض پرده باید دو برابر الی سه برابر عرض پنجره بسته به سلیقه است. طول پرده نیز باید به شکل صحیح اندازه گیری و لحاظ شود. به طوری که نه روی زمین کشیده شود و نه آن قدر کوتاه باشد که قاب پنجره دیده شود. برای رنگ پرده می توانید از تم مورد علاقه خود و همین طور رنگ های غالب موجود در اتاق استفاده کنید. انتخاب شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، برخی طرح ها آن قدر پرجلوه هستند که یک اتاق با ظاهر نامناسب را جذاب و بسیار دلپذیر می نمایند. مدل پرده می تواند بدون به هم ریختن فضای اتاق زیباترین الگوهای هندسی را به فضا القا و وارد نماید.

پرده مدرن برای آشپزخانه

از مهم ترین مسائلی که در رابطه با پرده آشپزخانه مطرح است، جنس آن است. چرا که باید مقاومت بالایی در برابر آلودگی، شست و شو و…داشته باشد. همان طور که می دانید پرده آشپزخانه در معرض انواع آلودگی قرار دارد و باید به طور منظم تمیز شود. پس بهتر است در انتخاب خود دقت لازم را داشته باشید. در صورتی که آشپزخانه شما فضای کوچکی را تشکیل می دهد از رنگ روشن تر استفاده کنید. پیشنهاد می شود که در صورت تمایل از پرده های زبرا و شید استفاده کنید چرا هم زیبا و مدرن هستند و هم مقاومت بالایی در برابر انواع آلودگی دارند.

پرده زبرا برای آشپزخانه

نمونه عکس های پرده مدرن

پرده حریر طرح دار

 

پرده حریر در دکوراسیون مدرن

 

پرده حریر در چیدمان منزل

 

سبک مدرن در دکوراسیون

 

حریر گل دار

 

حریر ساده در چیدمان

 

پرده حریر نازک برای دکوراسیون

 

پرده حریر برای در بالکن

 

پرده حریر شیشه ای

 

پرده جدید حریر برای ورودی

پرده مناسب فضای ورودی

پرده حریر سبز در فضا

پرده حریر مدرن

پرده حریر نازک و مدرن

پرده جدید

پرده مدرن برای کلیه قسمت های خانه

پرده و تامین نور

پرده حریر در اتاق خواب

پرده حریر برای منزل

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.