پرده مناسب هر پنجره کدام است؟

0

انتخاب پرده مناسب برای خانه جدا از نقشی که در پوشاندن پنجره‌ها و ورود نور به خانه و همچنین گرفتن دید در شب دارد، بر زیبایی بصری فضایی که شما در آن سکونت دارید، هم اثر داشته و اهمیت زیادی هم در دکوراسیون خانه دارد. شما می‌توانید در کنار همه جذابیت‌هایی که رنگ و طرح پارچه‌ها برای زیبایی محل زندگی‌تان ایفا می نماید. از خلاقیت‌ خود در جهت بهتر به ‌نظر رسیدن فضایی که در اختیار دارید، استفاده نمایید. اگر می‌خواهید برای داشتن دکوراسیونی بهتر از این نکات اطلاع پیدا کنید، چند توصیه کوتاه و البته مختصر و مفید برای شما داریم. 

پنجره ها از یک لحاظ منحصر به فرد هستند و آن این که، یک چشم از بیرون آن ها را می بیند و یک چشم از داخل. با انتخاب یک پرده ی مناسب هر پنجره می توانید انرژی خوبی به کسانی که از داخل یا خارج پنجره نگاه می کنند بدهید.

شاید برای شما جالب باشد

قبل از هر چیز باید بگوییم که انواع مختلفی از پرده بر حسب رنگ ، طرح ، سبک و جنس پارچه وجود دارد که با یراق آلات و سایر وسایل در مکان مورد نظر آویزان می شوند. در انتخاب انواع پرده پنجره ، محل کاربرد ، مانند پرده آشپزخانه ، پرده پنجره دو جداره و پرده اتاق خواب و ..نیز باید در نظر گرفته شود.

 پرده مناسب برای آشپزخانه

پرده آشپزخانه مانند سایر قسمت های خانه اهمیت دارد و مهم است که مدلی مناسب برای این بخش از خانه انتخاب شود. در مورد خانه‌های قدیمی این موضوع شاید اینقدر اهمیت نداشت . اما در آشپزخانه ‌های امروزی که خودشان جزئی از اتاق پذیرایی شده اند، این موضوع اهمیت ویژه ای می یابد.

استفاده از پرده کرکره برای آشپزخانه

استفاده از پرده کرکره ای برای آشپزخانه  علاوه بر زیبایی در کنترل نور ورودی به آشپزخانه کمک می نماید، پرده‌های کرکره‌ای این امکان را فراهم می آورند که به میزان لازم و مورد نیازتان از نور خورشید در محیط آشپزخانه بهره ببرید.

شاید از آن دسته افرادی باشید که فکر می کنند برای آشپزخانه یک پرده توری ساده کافی می‌باشد. ما می‌گوییم که زمان استفاده از این نوع پرده گذشته و بهتر است ، مدل‌های دیگر پرده برای آشپزخانه را نیز امتحان کنید. امروزه پرده‌های کرکره‌ای متفاوتی برای آشپزخانه‌ ها تولید و روانه بازار شده است، که قطعا برای هر خانه‌ای و هر آشپزخانه‌ای می‌توانند گزینه مطلوبی باشند.

پرده کرکره در فرش آنلاین

پرده کرکره ای

پرده شید در آشپزخانه

این مدل پرده جزو پرده‌های مدرن برای آشپزخانه می‌باشد که از جنس‌هایی مثل پلی اتیلن یا پارچه  توری زبر تولید شده اند. این پرده روی قابی نصب شده و با کمک ریسمانی مخصوص بالا و پایین می‌رود. پرده شید در برابر گرما و سرما عایق مناسبی محسوب می شود. برای خرید پرده شید کلیک نمایید.

پرده شید

پرده زبرا مناسب آشپزخانه

 پرده زبرا از بهترین پرده‌ها با طرح کلاسیک شناخته می شود که قابلیت رولی، کرکره‌ای و … دارد. پرده زبرا یا دبل رول در اصل ترکیبی از دو نوع پرده‌ی شید رول و پرده کرکره‌ای است که از دو لایه موازی، با ترکیبی از تور و پارچه درست شده است. می‌توان با تغییر زاویه بین دو لایه و نوارهای میانی، نورعمودی از پرده را تغییر و به شکل دلخواه تنظیم نمود. برای خرید پرده زبرا از فروشگاه فرش آنلاین با بهترین قیمت و کیفیت کلیک کنید.

 

پرده زبرا

 

پرده زبرا طرح گل

 

 

انتخاب پرده براساس پنل

پرده دو طرفه

پرده دو طرفه دارای دو پنل پرده مجزا است. این نوع پرده هم برای سبک های کلاسیک و هم معاصر مورد استفاده قرار. پرده های دو طرفه در هر دو طرف پنجره واقع می شوند هر یک از پنجره ها به طور جداگانه می توانند باز و بسته شوند. می توانید هر یک از پنل های پرده دوتایی را در کنار گره زده و ببندید تا پنجره و پرده متقارن به نظر برسند. این پرده ها بسته به نور روز باز و بسته می شوند و گزینه محبوبی برای حفظ حریم خصوصی هستند.

پرده دو طرفه مدرن

برای مشاهده انواع پرده های دو طرفه  مدرن و جذاب کلیک نمایید.

پرده یک طرفه

یک پرده تک پنل می تواند به تنهایی تمام پنجره را پوشش دهد. این پرده را می توان به هر دو سمت پنجره با کشیدن باز و بسته کرد.

پرده مدرن

 

می توانید انواع این پرده مدرن را در فروشگاه فرش آنلاین با قیمت مناسب مشاهده نمایید. در صورت تمایل می توانید برای اتاق فرزند خود طرح مد نظر خویش را سفارش دهید.

پرده تصویری

پرده های تصویری یا چاپی طرح دار از انواع پرده هستند که می توانند به شکل پرده یکطرفه ، دوطرفه ، پرده والان و یا  هر شکل دیگری که مد نظر شما باشد آن را سفارش داده و پس از پرینت طرح مورد نظر آن را نصب نمایید. دید تزئینی این پرده ها باعث کاربرد گسترده آن ها در سبک مدرن پرده شده است.

پرده چاپی خاص

پرده سفارشی چاپی

انتخاب پرده براساس سبک

براساس اصول طراحی داخلی و همین طور نوع دکوراسیون می توان سبک مناسب را برای نصب انواع پرده پنجره انتخاب نمود.

پرده کلاسیک

این سبک از پرده در هر بخش از خانه و در هر قسمت از فضا محبوبیت خاص خود را دارد. پرده های کلاسیک برای استفاده در فضا ها یی مانند اتاق خواب ، پذیرایی و آشپزخانه مناسب هستند. برای این پرده های دکوراتیو به ندرت از والان استفاده می شود. پرده کلاسیک را می توان با لوازم جانبی و در یک پکیج کامل پرده تزئینی نیز به کار برود.

پرده مدرن

پرده مدرن یکی دیگر از انواع سبک های پرده است که اغلب در رنگ خاکستری و به طور معمول با رنگی روشن تر و یا تیره تر از فضای اطراف و در هماهنگی کامل با آن به کار می رود. این پرده ها برای استفاده روزمره مناسب بوده و اغلب دارای طرح های متنوع هستند .

یکی از انواع پرده های مدرن پرده های هازان و مخمل چاپی هستند. که در کنار کیفیت بالای تولید و زیبایی ویژه ای که به فضا می بخشند. قابل سفارش در طرح دلخواه نیز هستند! به طوری که شما می توانید یکی از عکس های خانوادگی خود را بر روی آن چاپ نمایید! برای مشاهد و خرید پرده چاپی در فروشگاه فرش آنلاین کلیک کنید.

انواع پرده چاپی در فرش آنلاین

 

چند نکته کلیدی:

  • پنجره های شاه نشین یا اتاق مستر را با پرده های رومی بپوشانید.
  • نیم پرده ها برای پنجره های حفاظ دار مناسبند.
  • برای پوشاندن پنجره های بزرگ و دلباز از پرده های بلند و ساده که حالت آبشاری دارند استفاده کنید.

در انتخاب پرده چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

جنس پرده

جنس پرده‌ای که در سالن استفاده می‌کنیم با جنس پرده اتاق خواب و آشپزخانه نباید یکی باشد. عموماً در سالن پذیرایی از پارچه‌هایی ضخیم‌ تری استفاده می‌کنیم چرا که شکیل تر هستند. این پارچه‌ها می‌توانند درجه حرارت و نور را به میزان مطلوبی کنترل نمایند. پیشنهاد می کنیم پرده‌ها را طوری بدوزید که قابل جابه‌جایی باشند تا بتوانید در صورت نیاز به نور زیاد بتوانید آن‌ها را جمع کنید.

برای آشپزخانه می‌توانید از پرده‌های نازک استفاده کنید چرا که به راحتی می توان آن را شست و در عین حال نور کافی را عبور می‌دهند. پارچه‌ی پرده اتاق خواب به ضخامت پرده سالن پذیرایی نیست.

رنگ پرده

بهتر است در انتخاب رنگ پرده کاملا به نقش فضا توجه کنیم، به عنوان یک نکته کلی، می‌توان گفت استفاده از رنگ‌های تیره در خانه‌های  کوچک باعث دلگیر شدن فضا خواهد شد. اگر به کاربرد رنگ تیره علاقه دارید یا با این رنگ دکوراسیون کامل می شود می توانید از رنگ تیره  به صورت نوارهایی باریک یا بخش‌هایی جزئی از پرده استفاده کنید. هم کنتراست خوبی به وجود می‌آورد و هم به زنده بودن فضا کمک زیادی می‌کند. در صورتی که نور خانه زیاد است، می توانید از پرده‌های رنگی استفاده کنید تا نور را کنتزل و تنظیم نمایید. اگر نور خانه‌ی کم بود حتماً باید از پرده‌های روشن استفاده کنید تا همان مقدار نور کم را هم از دست ندهید.

محاسبه اندازه پرده

اندازه‌ی پرده معمولا از اندازه پنجره بیشتر است. می توان گفت این موضوع بستگی به سبکی دارد که برای پرده انتخاب می‌کنیم، اما در بیشتر موارد عرض پرده به خاطر چین‌خوردگی از دو تا 4 برابر عرض پنجره دوخته می شود. بعلاوه بهتر است حفظ دما و زیبایی بیشتر، ارتفاع پرده چند سانتی‌متر از پنجره بیشتر باشد. این نکته کاملا سلیقه ای بوده و به خود شما بستگی دارد.

انتخاب میل پرده

میله پرده باید براساس جنس پارچه انتخاب شود. پارچه‌های سنگین‌ مثل مخمل را باید روی میله‌های بزرگ و یا دکوری آویزان نمود، در حالی که برای پرده‌های نازک و  ابریشمیِ می‌توان از میله‌های باریک تر استفاده کرد.

برای مشاهده انواع مدل های زیبای میل پرده متناسب با پرده های مدرن، چاپی، تک پنل و دو پنل به بخش میل پرده فروشگاه مراجعه نمایید.

میل پرده

پرده مخصوص پنجره دوجداره

پرده های معمولی که با چوب پرده به دیوار و یا سقف اتصال یافته و آویزان می شوند، رایج ترین نوع پرده ها هستند ، که البته این پرده ها را هم می توان روی پنجره های دوجداره upvc نصب کرد و محدودیتی ندارد.

البته این پرده ها مشکلات خاص خود را دارند برای مثال اگر پنجره بازشو لولایی داشته باشد، پنجره را باز کنید و پرده نیز کشیده باشد ، پرده برای بازشو مشکل ایجاد نموده و تا زاویه محدودی می توان ان را باز نمود. چوب پرده ها هم در اکثر مواقع مزاحم بازشو پنجره هستند چرا که باعث می شوند نتوانید به میزانی که می خواهید پنجره را باز کنید .

پرده های مخصوص پنجره دوجداره نیازی به چوب پرده ندارند. این پرده ها مستقیما روی زهوار نصب شده، و عملکرد آن ها نیز بسیار ساده است. ممکن است فقط بخواهید هوا وارد خانه شود و به تهویه نیاز داشته باشید، اما پرده ها هم کشیده باشند ، می توانید به راحتی پنجره را باز کنید بدون اینکه پرده مانع شود، چراکه پرده های خاص پنجره دوجداره تنها شیشه را می پوشانند و بازشو به راحتی عمل می کند.

 

ویژگی های پرده پنجره یو پی وی سی

نصب مستقیم روی خود پنجره ها.

قابل اجرا برای تمای فضاها و محیط هایی که با کمبود فضا مواجه هستند.

باز و بسته شدن آسان پنجره ها

قابلیت اجرا به صورت یک تکه یا چند تکه . و کنترل اختصاصی هر کدام از پرده ها.

نکته جالب:

اگر دیوار پنجره یا دری هست که قصد دارید آن را با پرده و به دلیل نقص آن را بپوشانید، مثلا عرض کمی دارد زیاد نگران نباشید؛ با ترفند پرده‌ مناسب می‌توانید این مشکل را به راحتی حل نمایید. مثلا اگر دو پنجره باریک در دو طرف دیوار قرار دارد، پرده‌ را یک سره انتخاب کنید بهتر است. در واقع به جای دوخت دو پرده مجزا برای دو پنجره یک پرده سراسری بدوزید . البته باید برای جابه‌جا شدن راحت‌تر پرده از وسط آن را اصطلاحا چاک دهید و طوری آنها را نصب کنید که درز وسط نمایان نباشد.

اگر هنوز نتوانستید مدل مناسب پرده را برای پنجره انتخاب کنید سایه بان های بافته شده از نسوج طبیعی و پرده های ساده معمولا به هر پنجره ای می آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.