چطور فرش مناسب با هر اتاق خانه را انتخاب کنیم؟

2

تا به حال شده که به یک فروشگاه زنجیره ای بروید و مثلا در راهروی تنقلات به دنبال خوراکی خاصی باشید اما تعداد و انواع آن آنقدر زیاد است که گیج می شوید و در آخر همان همیشگی را می خرید.

مقوله ی انتخاب فرش برای یک اتاق خاص هم چیزی شبیه این است، چرا که فرش ها جنس های مختلفی دارند. آن ها به طرق متفاوتی بافته شده اند و طرح ها ، شکل ها و رنگ های گوناگونی دارند با این اوصاف شما چطور می خواهید فرش خود را انتخاب کنید؟ از کجا خواهید دانست که کدام فرش بهترین انتخاب برای اتاق خواب، اتاق نشیمن و یا ورودی خانه است؟ امروز در فرش آنلاین راه حل را به شما ارائه می دهیم و خواهیم گفت که چطور بهترین انتخاب را داشته باشید.

اول از همه باید بدانید چه نوع فرش یا قالیچه ای را دوست دارید؟ نقش های مدرن؟ قالیچه های پرزبلند؟ قالی هایی با طرح اصیل ایرانی؟ بعد باید ببینید که فرش در کجا پهن خواهد شد، اتاق خواب یا اتاق غذا خوری؟ محل پر رفت و آمد یا کم رفت و آمد؟ در یک فضای مرطوب یا با نور مسقیم خورشید و یا یک مکان کاملا پوشیده؟ و در آخر اینکه شما چه مقدار برای نگهداری و مراقبت از فرش یا قالیچه وقت و هزینه صرف می کنید، آیا قالیچه ای می خرید که نیاز به شستشوی تخصصی قالی شویی ها دارد؟ یا قالیچه ای که با یک جارو برقی کشیدن یا شستن در خانه تمیز می شود؟

نسخه ی پیشنهادی ما

حالا وقت آن رسیده با در نظر داشتن همه ی سوال های بالا به توصیه های ما توجه کنید.

محل های پر رفت و آمد مثل هال یا اتاق نشیمن، راهروی ورودی یا اتاق های غذاخوری-مکان هایی که پاخور آن ها خیلی زیاد است و امکان ریختن مایعات یا غذا بر روی فرش بیشتر است- مستلزم فرش هایی با جنس محکم تر هستند، مثل اکریلیک، پلی پروپیلن، پشم، یا پلی استر که در برابر ریخت و پاش های بچه ها یا حیوانات خانگی، مهمانان و حتی در برابر رطوبت و نور خورشید مقاوم ترند.

شاید برای شما جالب باشد

علاوه بر این، نقشه و رنگ فرش برای این نوع فضا ها باید تیره تر و شلوغ تر باشد تا لک و کثیفی را کمتر نشان دهد، بافت فرش هم باید پرز کوتاه و غیر قلاب باف باشد در غیر اینصورت بسیار آسیب پذیر است.

قالیچه هایی که با این جنس ها و این ویژگی ها باشند، برای نگهداری دردسر کمتری دارند.

جاها ی کم رفت و آمد تر مثل اتاق خواب ها یا  پذیرایی برای قالیچه هایی که به مراقبت بیشتری احتیاج دارند مناسب تر است، جنس هایی مثل ابریشم، کتان یا پنبه، چرم و پوست یا کنف در چنین فضاهایی که خلوت ترند عمر بیشتری خواهند داشت.

فرش های لوکس و گران قیمت یا دست بافت مناسب همین نوع فضا هستند. این نوع قالیچه ها ، مراقبت دوچندان نیاز دارند اما نتیجه ی آن بسیار لذت بخش است، یک اثر هنری که برای یک عمر می توانید از آن لذت ببرید. همینطور رنگ های روشن و طرح های خلوت تر می توانند در این قسمت از خانه استفاده شوند.

حالا که تقریبا می دانید چه نوع قالیچه ای می خواهید بخرید،به راحتی به قسمت خرید سایت فرش آنلاین بروید و فرش مورد نظر خود را خریداری کنید.

از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد.

ترجمه و تلخیص از دکوراسیون فرش آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. یداله ابیار دبیر بازنشسته واشنا بافت و بازار ورفوگری فرش افشار می گوید

    با سلام وعرض تشکر از طراحی سایت جالب و دیدنی و اموزنده شما علی الخصوص در کابردی کردن سایت برای بینندگان از دیدگاه تطابق دکوراسیون منزل و با طرحها و نقشهای فرش .امید است بتوانیم با بیان خصوصیات قالی اهنین و زیبای افشار که خود را در بازارهای جهانی باقالی اهنین و زیبای افشار مطرح نموده و در المان و کانادا بلزیک دانمارک شناخته شده است از نظرات اساتید و بافندگان عضو شما در جهت تکمیل اطلاعات فرش دستباف مناطق مختلف بهره بگیریم با تشکر

    1. فرش آنلاین می گوید

      با سلام و احترام
      از حسن توجه شما سپاسگزاریم.

نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.