چطور از فرش های ماشینی خود مراقبت کنیم؟

1

فرش های ماشینی انتخاب خوبی برای تکمیل دکوراسیون یک اتاق هستند، این فرش ها تقریبا در همه ی رنگ ها و طرح هایی که تصورش را بکنید وجود دارند و برای شیک تر شدن فضای شما عالی هستند. اگر از فرش های ماشینی خوب مراقبت کنید ، سال ها برای شما کار می کنند. در این مقاله نکاتی برای تمیز کردن و نگهداری قالیچه ها و فرش های ماشینی به شما ارائه می دهیم.

فرش کرامتیان
فرش کرامتیان

نگهداری عمومی

یکی از مهم ترین کارهایی که برای نگهداری از فرش ماشینی می توانید انجام دهید این است که زیر آن یک لایه ترمز فرش بگذارید ، این کار چند مزیت دارد . ترمز فرش  از سر خوردن و تکان خوردن فرش های کوچک ماشینی روی زمین جلوگیری می کند و راحتی بیشتری را در زمان راه رفتن روی فرش به شما می دهد. گذاشتن لایی باعث می شود گرد و خاک و لک از زمین به فرش شما منتقل نشود.

مهم است که هر چند ماه یکبار فرش ماشینی  خود را بچرخانید (سرو ته کنید) تا فشار مبلمان یا رفت و آمد به طور مساوی در قسمت های مختلف فرش تقسیم شود. همین طور اگر فرشتان در معرض نور آفتاب باشد. چرخاندن فرش موجب سلامت بیشتر آن خواهد شد.

تمیز کردن

شاید برای شما جالب باشد

راحت ترین راه برای تمیز کردن فرش ماشینی جارو برقی کشیدن آن است، با این کار گرد و غبار و آشغال ها از بین  پرزهای فرش بیرون می آیند. این راه حل مخصوصا برای محل های پر رفت و آمد مثل نشمین و راهروی ورودی مفید است چرا که جارو کشیدن باعث می شود فرش زیبا و تمیز به نظر برسد.

هر نوع مایعاتی (مثل چای و شربت) که روی  فرش ماشینی ریخت باید به سرعت آن را تمیز کنید. مطمئن شوید که با دستمالی مناسب ابتدا لکه را خشک می کنید، به هیچ وجه دستمال را روی فرش نکشید. به محض اینکه رطوبت آن را گرفتید، همان قسمت را آب بکشید و دوباره خشک کنید. اگر نگران به جا ماندن لکه به روی فرش هستید، کمی شوینده ی ملایم یا ترکیب صابون با آب را امتحان کنید. چرا که بعضی شوینده ها باعث قاطی شدن رنگ فرش می شوند. همچنین فرش های ماشینی نوعی چسب خاص در پشتشان دارند که ممکن است توسط شوینده های قوی آسیب ببیند

فرش پاتریس
فرش پاتریس

اگر یک لکه ی قدیمی روی فرش ماشینی خود دارید بهتر است آن را به قالی شویی ببرید تا به طور تخصصی تمیز شود. ممکن است خودتان بخواهید این کار را انجام دهید اما مطمئن شوید دستورالعمل های کارخانه را برای تمیز کردن فرش رعایت می کنید.

با نگهداری درست، فرش ماشینی شما می تواند سال ها نو به نظر برسد و زیبایی را به محل استفاده اش ببخشد. این نوع فرش ها مناسب هر نوع بودجه و سلیقه ای هستند. اگر می خواهید همین حالا برای خانه ی خود یک  فرش ماشینی زیبا بخرید از سایت فرش آنلاین بازدید کنید .

اگر نکته ای در مورد تمیز کردن و مراقبت از فرش می دانید،  با ما به اشتراک بگذارید.

 

ترجمه و تلخیص از دکوراسیون فرش آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. susi می گوید

    سلام خیلی ممنون از راهنمایی هاتون میشه برام عکس های دکوراتون رو بفرستتین مرسی

نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.