پرده های حریر تلفیقی از حریم خصوصی و مدرنیته

1

انتخاب پرده مناسب برای بخش های مختلف خانه یکی از مهم ترین و اثر گذارترین بخش ها در دکوراسیون خانه است. شما باید بر حسب علاقه، نیاز و سبک دکوراسیون خانه خود مناسب ترین انتخاب را داشته باشید و این مستلزم داشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. در صورتی که شناخت خوبی از مدل های مختلف پرده و اثر آنها بر دکوراسیون و دیزاین داخلی داشته باشید ،این امر بسیار دلچسب هم خواهد بود. به واقع، پرده از مهمترین و کلیدی ترین اجزای دکوراسیون است و علاوه بر کاربردی بودن اثر شگرفی بر زیبایی منزل دارد. همگی این نکات باعث شده طرح و نقش، رنگ و لعاب، جنس و همین طور مدل اهمیت ویژه ای داشته باشد. پرده‌ها جنس‌ها و مدل‌های گوناگون و متنوعی دارند که از زیباترین و پرطرفدارترین آن ها، می توان به پرده حریر اشاره نمود. این جنس پارچه بسیار نرم و لطیف است و با تابش خورشید بر آن گاهی ظاهری درخشنده نیز دارد.

شاید برای شما جالب باشد

پرده های حریر در کنار بافت نرم و لطیفی که دارند، با درخشندگی خاص خود ظاهر زیبایی به دکوراسیون می دهند. در کنار اینها یک مزیت عمده دیگر نیز دارند و آن عبور نور به میزان قابل توجه هست و نیز می توان به کیفیت، زیبایی و استحکام آنها اشاره کرد. پرده های حریر بدون شک انتخاب مناسبی هستند، خصوصا برای پنجره اتاق خواب، فضای اتاق معمولا کوچک است و پرده حریر با توجه با اینکه نور زیادی از خود عبور می دهد حتی وقتی که کشیده شده باشد، فضای اتاق را درخشان و بزرگ تر از آنچیزی که هست نشان خواهد داد.

 

پرده حریر در دکوراسیون

شاید برایتان سوال باشد در کجای دکوراسیون و به چه شکل از پرده های حریر استفاده کنم؟ مطلب را دنبال کنید.

اگر می خواهید بخشی از منزل خود را تفکیک کنید، شاید بهترین گزینه یک پرده حریر باشد. به این ترتیب هم حریم خصوصی حفظ خواهد شد و هم نور محیط با یک دیوار عریض و طویل از بین نخواهد رفت.

می توانید خیلی ساده دکوراسیون منزل خود را جذاب تر کنید. به این شکل که به پرده حریر یک پارچه طرح مخالف یا مات وصل کنید. البته باید برخی نکات ریز را برای اینکار رعایت کنید مانند هم وزن بودن حریر و پارچه دیگری که می خواهید به بالا یا پایین آن بدوزید. اگر هم وزن نباشند به محل اتصال فشار وارد شده و بدفرم می شود. به عنوان یک پیشنهاد، پارچه کتان گزینه مناسبی است.

قرار دادن پرده حریر زیر پرده های دیگر می تواند شکل دکوراسیون شما را زیباتر نماید. به این ترتیب ، با ترکیب دو پرده مجزا هم کنترل نور به شکل بهتری صورت می گیرد و هم دکوراسیون شکل بهتری پیدا می کند.

هرفصلی پرده خاص خود را دارد. که البته این نکته بیشتر برای اتاق خواب صادق است. می توانید از دو پرده متفاوت، یکی برای فصل بهار و گرما و دیگری برای فصل سرد سال استفاده کنید. پیشنهاد می شود برای پرده تابستانی از حریر استفاده کنید، تا هم نور کافی داشته باشید و هم اتاق به واسطه پرده های ضخیم گرم نشود. برای پرده زمستانی هم می توانید از انواع پارچه های مخمل، پشم و…استفاده کنید. چرا که اجازه عبور هوا در روزهای سرد سال به درون خانه را نخواهد داد.

می توانید از پرده حریر به شکل پیلی دار هم استفاده کنید. مدل پیلی‌ پرده، بیشتر برای پرده‌های حریر استفاده می‌شود. همان گونه که قبلا هم ذکر شد، این نوع جنس دارای تنوع بسیار بالای طرح و رنگ می باشد و با هر سبک دکوراسیون هم قابل ست است. اگر حریر را به شکل پیلی دار بدوزید سقف منزل شما بلندتر از حد معمول نشاده داده خواهد شد. لازم به گفتن نیست که رنگ های روشن و حتی سفید گزینه مناسب تری هستند تا نور و روشنایی منزل دچار مشکل نشود.

در صورت تمایل به خرید انواع مدل های پرده برای بخش های مختلف منزل، کافیست کلیک نمایید. تا وارد بخش فروش پرده فرش آنلاین شوید.

شستن و تمیز کردن پرده حریر

برای تمیز کردن پرده حریر، باید خیلی دقت نمایید، زیرا این نوع پارچه به دلیل حساسیت و جنس لطیفی که دارد. در صورتی به خوبی و اصولی شسته و تمیز نشود ، به مرور زمان حالت و زیبایی خودر ا از دست داده و کدر خواهد شد. پیشنهاد می شود به فواصل زمانی کوتاه این پرده های خوش حالت را گردگیری و تمیز کنید تا مشکلی برای کدر شدن آن نداشته باشید. برای شستشوی پرده های حریر هم به دلیل بافت ظریفی که دارند باید دقت لازم را داشته باشید. نظر ما را بخواهید، برای شستشوی پرده حریر فقط از آب سرد استفاده کنید. چرا؟ تا فرم اولیه و رنگ و بافت پارچه به خوبی حفظ شود.

این پرده های خاص و زیبا را بعد ازشستشو هرگز نباید اتو نمایید. پس در هنگام شستشو به پارچه فشار نیاورید، کافیست قبل از اینکه کاملا خشک شود آن را در محل اصلی نصب نمایید تا از بروز احتمالی چروک روی آن ممانعت شود. وزن پرده به تنهایی برای جلوگیری از چروک شدن پارچه کفایت می کند.  برای پاک کردن لکه روی پرده حریر، کافیست آن را با آب سرد و صابون بشویید. لکه های چربی را بهتر است به محض لک شدن پارچه پاک کنید، چرا که با گذشت زمان پاک کردن آن سخت خواهد بود. در صورتی که به هر دلیل تمیز کردن آن به تعویق افتاد می توانید بر روی لکه چربی کره مارگارین مالیده و سپس با صابون بشویید.

مزایای پرده حریر

  • پرده های حریر از لطافت و زیبایی بسیاری برخوردارند.
  • نور خورشید را به شکل حداکثری عبور می دهند و به همین دلیل از سایر انواع پرده کاملا متمایز می باشند.
  • پرده های حریر در دو نوع طرحدار و ساده موجودند که بهتر است هرچه فضا کوچک تر است از پارچه های ساده تری برای این نوع پرده استفاده شود.
  • شاید مهمترین مزیت حریر تنوع بسیار بالای طرح و رنگ جنس این پارچه باشه. به طوری که شما برای هر فضا و مکانی می توانید یک پرده حریر مناسب پیدا کنید.
  • سادگی شستشو..پرده های حریر نیازی به شوینده های جورواجور و …ندارند. کافیست با آب و صابون بشویید و تا کمی خیس است نصب کنید، تا به خشکشویی هم نیاز نداشته باشید.
  • پرده دوخته شده با پارچه حریر به دلیل نوع بافت پارچه و درخشش طبیعی که دارد، خانه را منظم و تمیزتر نشان میدهد.
  • این نوع پرده بهترین گزینه برای دکوراسیون های مدرن و مینیمال می باشد.
  • اگر می خواهید فضا را بزرگتر نشان دهید، پرده حریر انتخاب کنید.
  • پرده های حریر با همه مزایا و تنوعی که دارند، از قیمت مناسبی برخوردارند. به طوری که تمامی اقشار می توانند گزینه انتخاب مناسبی داشته باشند.
  • پرده های حریر علاوه بر اینکه  حریم خصوصی ایجاد می کنند به دلیل بافت نازک، منظره پشت پرده نیز قابل دیدن است. جذابیت و مدرن بودن این پرده ها باعث شده که از محبوبیت بالایی برخوردار باشند. امروزه رنگ های متنوعی برای پرده ی حریر وجود دارد اما هنوز هم رنگ های ملایم و روشن مخصوصا سفید پر طرفدار ترند.
  • بلندتر نشان دادن دیوار در آپارتمان های با فضای کوچک از دیگر حسن های پرده حریر است. کافیست میل پرده را نزدیک سقف نصب کنید. البته باید حواستان جمع باشد که پرده به زمین برسد.

معایب پرده حریر

پرده ی حریر با همه ی فوایدی که دارد، برای بعضی محله ها مناسب نیست و همین طور عایق خوبی هم برای حرارت نیست پس بهتر است در این مواقع از دولایه پرده استفاده کرد.

مدل های پرده حریر

حریر ساده

این مدل پرده غالبا به ساده ترین شکل ممکن، و بدون هیچ طرح و نقشی می باشد. انواع سفید رنگ حریر ساده محبوبیت بالایی داشته و برای هر نوع سبک دکوراسیونی هم کارایی منحصر به فرد خود را دارد. هر چند شما می توانید بسته به رنگ بندی موجود در دکوراسیون منزل خود سایر رنگ ها را هم سفارش دهید.

حریر شیشه ای

این نوع حریر بیشتر برای تکمیل سبک دکوراسیون و به عنوان مکمل تزئینی استفاده می شود. اگر بخواهید از این نوع حریر استفاده کنید، به زیر پرده یا همان آستر نیاز خواهید داشت چرا که پرده های حریر شیشه ای بسیار نازک هستند. به این ترتیب هم حریم خصوصی شما حفظ خواهد شد و هم جلوه پرده بیشتر می شود.

پیشنهاد می شود از این نوع حریر در صورت تمایل به کاربرد تک لایه، برای شیشه های مات یا پنجره هایی که در معرض نور هستند استفاده نمایید.

حریر طرح دار

بیشترین استفاده از این نوع حریر برای پنجره های کوچک تر، مانند پنجره اتاق خواب و یا آشپزخانه می باشد. حریرهای طرح دار دارای طرح های بسیار متنوعی هستند به طوری که شما می توانید پرده و طرحی مناسب و نزدیک به تصویر ذهنی خود در بازار پیدا کنید. مزیت عمده این نوع حریرها قابلیت ست کردن آنها با سایر اجزا و اکسسوری های موجود در دکوراسیون مانند کوسن و آباژور و…می باشد.

حریر ضخیم

در صورتی که تمایل داشته باشید از یک لایه پرده فقط استفاده کنید و آن یک لایه به خوبی پنجره و حریم را پوشش دهد. پرده های حریر ضخیم بهترین گزینه هستند. و البته این یک حسن دیگر نیز دارد. طول عمر حریرهای ضخیم بیشتر است و به نسبت انواع حریر نازک دیرتر در برابر نور خورشید دچار پوسیدگی می شوند.

 

نمونه عکس های دکوراسیون با پرده حریر

پرده حریر در سالن
یک پرده زیبا و کاربردی
پرده حریر رنگی
شاید کلیدی ترین نکته در انتخاب پرده، تناسب رنگی آن باشد.
پرده حریر برای دکوراسیون طوسی
سادگی و تناسب رنگی دلیل اصلی زیبایی این فضا می باشد.
پرده حریر زیبا
کاربرد جالب پرده حریر برای جداسازی فضا
پرده حریر رنگ تیره در دکوراسیون
یک پرده نازک برای حفظ چشم انداز بیرون، بهترین گزینه ممکن بوده است.
پرده حریر پرده ای ساده، زیبا و کاربردی
پرده ای ساده، زیبا و کاربردی
پرده حریر ساده
پرده نازکی که در اینجا نصب شده، به وقت نیاز یک حریم خصوصی خوب ایجاد خواهد کرد.
کاربرد هوشمندانه پرده حریر
کاربرد هوشمندانه پرده حریر برای حفظ چشم انداز
پرده حریر نازک
کاربرد پرده حریر نازک برای ورود هر چه بیشتر نور
پرده حریر و عبور نور
پرده حریر زیبا برای استفاده حداکثری از نور فضا
پرده حریر
استفاده از پرده متناسب با رنگبندی فضا
پرده حریر در اتاق خواب
پرده ای زیبا و متناسب با دکوراسیون این فضا
پرده حریر سفید
کاربرد هوشمندانه پرده حریر برای جداسازی فضا
پرده حریر زیبا و کاربردی
پرده ای زیبا و متناسب با فضا
پرده حریر زیبا
کاربرد زیبای پرده حریر
پرده حریر در دکوراسیون سالن
کاربرد پرده حریر برای ورود هر چه بیشتر نور.
پرده حریر برای فضاهای روشن و تاریک
کاربرد هوشمندانه پرده حریر
پرده حریر نازک و سفید
یک حریر نازک برای حفظ حریم شخصی و در عین حال حفظ چشم انداز بیرون
پرده حریر
کاربرد پرده حریر برای جداسازی فضا
پرده حریر پلیسه
کاربرد هوشمندانه پرده حریر برای ایجاد حالت در
پرده حریر چین دار
تصویری دیگر از کاربرد پرده زیبا و ساده برای ورود نور بیرون
پرده حریر تیره برای اتاق خواب
یک حریر نازک برای این اتاق کفایت می کند
پرده حریر مناسب و جذاب
یک پرده حریر نازک و ساده برای استفاده هر چه بیشتر از نور و فضای بیرون

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مدنی می گوید

    سلام
    یه سوال دارم.قیمت پرده حریر چه جوریاست؟اخه من یه پرده سفارش دادم متری پنجاه و خورده ای ولی بچه خواهرم حریر خریده که خیلی هم فرقی نداره با مال من (الا که پرده من موج داره) سی تومن؟سرم کلاه رفته یعنی؟

نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.