مصاحبه روزنامه فرهیختگان با موسسین فرش آنلاین

0

موسسین فرش آنلاین

موسسین فرش آنلاین در مصاحبه ای با روزنامه فرهیختگان اینگونه می گویند:

دغدغه اصلی ما حمایت از زنان و جوانان است

وقتی تصمیم برای شروع یک کار جدید می گیریم باید با چشم باز و ملاحظه همه جوانب کار را آغاز کنیم. تصمیم درست با بررسی همه جانبه می تواند باعث بروز خلاقیت شود و از این خلاقیت شما، بسیاری به صورت مستقیم مشغول کار شوند و بسیاری نیز از کار و تلاش شما الهام بگیرند و کسب و کار مستقل خودشان را بر پایه تجربیات و راه رفته شما بنا کنند. خیلی از ما انسانها اهل ریسک نیستیم. وقتی یک شغل خوب و مناسب داریم دیگر حاضر نیستیم برای ایده ها و تفکراتی که در سر داریم وقتی بگذاریم. اما هستند کسانی که با وجود داشتن شغل مناسب و با درآمد خوب، برای پروراندن ایده هایشان و داشتن کسب و کار مستقل و البته با هدف کارآفرینی، شغل قبلی را رها کرده و به فکر شروع یک کار متفاوت افتاده اند. آرزو خسروی و همسرش محمد نصیری زوجی هستند که با وجود داشتن شغل مناسب، سراغ کاری رفته اند که خیلی از ما حاضر به انجام آن و ریسک رها کردن شغل قبلی نیستیم. فروش آنلاین فرش شغلی است که این زوج جوان برای ادامه راه کاری خود انتخاب کردند و بسیار از انتخاب آن رضایت دارند. حالا پس از گذشت ۶ سال دغدغه این زوج کارآفرین تنها فروش فرش نیست آنها دغدغه حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنانی که به تولید صنایع دستی اشتغال دارند و همچنین حمایت از قالیبافان و کسانی را که علیرغم زحمات فراوان درآمد کمتری نصیبشان می شود، دارند. مدیران فرش آنلاین همچنین از جوانانی که صنایع دستی تولید می کنند و برای فروش محصولاتشان با مشکل مواجه هستند حمایت می کنند و محصولات آنها را از طریق فرش آنلاین به فروش می رسانند.

چه شد که به فکر فروش آنلاین فرش افتادید؟

موسسین فرش آنلاین : من و همسرم می خواستیم کسب و کار خودمان را داشته باشیم تا بتوانیم کارآفرینی کنیم و افراد دیگری را هم مشغول به کار کنیم. با اینکه هر دو کارهای خوبی داشتیم، می خواستیم یک کار متفاوت انجام دهیم. این بود که در سال ۸۹ به فکر استارت آپ فرش آنلاین افتادیم.

 

این ایده به ذهن چه کسی رسید؟

موسسین فرش آنلاین : خب خیلی که نمی شود تفکیک کرد که این ایده ابتدا به ذهن چه کسی رسید. اما به دلیل تخصصی که همسرم در زمینه آی تی و توسعه محصول داشت ابتدا ایده در ذهن ایشان شکل گرفت. من هم به دلیل بازخوردهای بین المللی که داشتم این ایده برایم ناشناخته نبود برای اینکه می دیدم همه جای دنیا مردم دارند این کار را انجام می دهند و خیلی به وقت شان احترام می گذارند. ضمن اینکه خریدهای مطمئن تری دارند. به این ترتیب ما به همراه هم توانستیم در اسفند ۸۹ فرش آنلاین را راه اندازی کنیم، البته باعث شگفتی خیلی ها شد که ما توانستیم این کالای سخت را از طریق مجازی به فروش برسانیم.

 

چقدر سرمایه گذاری کردید؟ از کسی یا جایی کمک دریافت کردید؟

موسسین فرش آنلاین : ما با سرمایه های فردی و پس اندازهای زندگی مان کار را شروع کردیم و با رشد خودمان این سرمایه را افزایش دادیم. از جایی یا کسی سرمایه ای به ما تزریق نشد.

 

فروش روزهای اول چقدر بود؟ دلسرد هم شدید؟

موسسین فرش آنلاین : ما هیچ وقت از فروش فرش آنلاین دلسرد نشدیم. خیلی ها تلاش کردند ما را دلسرد کنند. سازمان های مرتبط هم تحقق این کار را باور نداشتند و در بهت و حیرت مانند وقتی کار را انجام دادیم. در حال حاضر ما را تحسین می کنند که توانستیم آنها را به این باور برسانیم که می توان فرش را آنلاین هم فروخت. در مورد فروش هم خیلی ها سوال می پرسند که ۶ سال پیش خرید چگونه بود اما همین که وب سایت را در پنجم اسفند ۸۹ بالا آوردیم فردای همان روز سفارش داشتیم که باعث شگفتی خیلی ها شد.

 

در حال حاضر چند نفر به واسطه کسب و کار شما اشتغال دارند و در چه زمینه هایی مشغول هستند؟

در حال حاضر ما ۱۵ کارمند و یک تیم بسیار خوب و پیشرفته در این زمینه داریم.

 

چه انتظاری از مسئولان برای حمایت از کسب و کار آنلاین دارید؟

موسسین فرش آنلاین : اینکه از طرحها و ایده های صاحبان فروشگاه های اینترنتی مثل ما که عقبه خوبی دارند، بیشتر حمایت کنند و برای گسترش فعالیت این فروشگاه ها تسهیلاتی را فراهم کنند.

 

چه توصیه ای برای کسانی که می خواهند کسب و کار مستقلی داشته باشند دارید؟ مخصوصا کسب و کار آنلاین..

کسب و کار آنلاین از نگاه بیرون شاید ساده به نظر برسد اما واقعیت آن است که این کار خیلی بزرگ است و باید زمان زیادی صرف آن شود. تمام زندگی را باید وقف این کار کنید و خیلی برای آن باید تلاش کرد تا یک خروجی خوب به دست آورد. کسب و کار آنلاین نیاز به پشتکار فراوانی دارد. در این کار باید تنبلی را کنار گذاشت و روی اهدافی که داریم متمرکز شویم.

با ما همراه باشید…

منبع: روزنامه فرهیختگان

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.