مصاحبه آرزو خسروی در برنامه کافه سوال(بخش اول)

0

آنچه در ادامه میخوانید مصاحبه مدیران فروشگاه فرش آنلاین در کافه سوال، از گروه اجتماعی شبکه دو سیما می باشد (فرهنگ سازی در تجارت الکترونیک نقش ویژه ای دارد)

آرزو خسروی، از مدیران فروشگاه فرش آنلاین و کارشناس تجارت الکترونیک در برنامه۴ اسفند کافه سوال درباره میزان شناخت مردم از تجارت الکترونیک گفت: فرهنگ سازی در این نوع تجارت نقش ویژه ای دارد چراکه هنوز تجارت الکترونیک در کشور ما جدید است و ما فعالان این نوع سایتها ، بیشترین درخواستمان از مرکز توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت فرهنگ سازی در این زمینه است .

وی ادامه داد مردم به خرید وفروش اینترنتی اعتماد ندارند و دچار سردرگمی هستند ولی اگر اطلاع رسانی ها بیشتر شود مردم هم به این نوع خرید و فروش اعتماد بیشتری می کنند.

مهندس فرانک رازقی اسکویی، قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک مهمان دیگر برنامه درباره نهادهای حمایتی از این نوع کسب و کار گفت: از سه سال پیش در مرکز توسعه تجارت، راه اندازی اتحادیه کسب و کار الکترونیکی را شروع کردیم ولی متاسفانه با توجه به اینکه در قانون، جواز کسب و کار الکترونیکی دیده نشده، کار به سرانجام نرسید ولی از امسال مجوز دادن به این نوع کسب و کار و تشکیل اتحادیه در دستور کار قرار گرفته و پیگیر تشکیل این اتحادیه هستیم.

آرزو خسروی  در ادامه گفت: موضوع دیگر در رابطه با کار ما این است که هنوز نهادها و سازمان های دولتی ما را نمی شناسند و علی رغم اینکه این سایت ها از مرکز توسعه تجارت مجوز فعالیت و نماد اعتماد الکترونیکی دارد ولی حمایت از این سایت ها کم است و به نظرم باید تعامل بیشتری بین سایتها و دولت به وجود آید.

فرانک رازقی اسکویی، قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک هم درباره مراحل خرید اینترنتی گفت: خرید اینترتی درست مثل خریدی است که از فروشگاه های مختلف انجام می دهید. در درجه اول مثل فردی که وارد یک فروشگاه بزرگ می شود و معمولا سبدی در دست می گیرد، در فروشگاه اینترنتی هم همینطور است و یک سبد خرید وجود دارد که خریدار می تواند از صفحات مختلف کالاها را انتخاب کند و بعد از آن چندین روش برای حمل کالا وجود دارد مثلا می تواند رایگان یا با پیک و یا با پست معمولی یا سفارشی و… انجام شود. مرحله بعدی که بسیار مهم است شیوه پرداخت وجه کالاست که احتیاج به رمز دوم دارد و الان خوشبختانه با طرح شاپرک امکان پرداخت از تمام درگاه های بانکی فراهم شده است. نوع دیگر پرداخت اینکه افراد می توانند پرداخت در محل را انتخاب کنند یعنی وقتی مامور، کالا را تحویل داد وجه مورد نظر را در محل به همان فرد بپردازند و به این وسیله چون با تحویل کالا، پول پرداخت می شود بخش زیادی از نگرانیها کاهش پیدا می کند.

در پایان نیز آرزو خسروی، کارشناس تجارت الکترونیک درباره قوانین این حوزه گفت: متاسفانه هنوز قوانین مشخصی در این حوزه  وجود ندارد و هنوز دادگاه ها و قضات از قوانین مربوط به این بخش آگاهی کاملی ندارند که امیدواریم هرچه زودتر خلاء های قانونی در این بخش برطرف شود.

منبع:

«کافه سوال» کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما، این برنامه به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی و با اجرای مژده لواسانی روز ۴ اسفند سال ۱۳۹۲ روی آنتن رفته است.

در صورت تمایل میتوانید فیلم مصاحبه را در لینک آپارت که در زیر امده است



ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.