فرش و نقش آن در دکوراسیون

0

.

فرش و دکوراسیون

در طراحی یک محیط با استفاده از وسائل دکوراسیونی، فرش نه تنها یکی از مهمترین عناصر آرایه ای به حساب می آید، بلکه نقش مهمی در تغییر محیط دارد .فرش در یک محیط، با توجه به سبک و نوع چیدمان و رنگ آمیزی موجود در آن فضا، مکمل دکوراسیون و وسایل دیگر به حساب می آید.

.

فرش نقش مهمی در تغییر محیط دارد

.

.

یک فرش زیبا و خوش بافت، حتی به فضایی ساده و معمولی، شکوه و جلوه ای خاص می بخشد.

.

 بسیاری از متخصصان در امر طراحی داخلی، پیش از تهیه دیگر لوازم دکوراسیونی غیر ضروری، وجود فرش را در یک مکان ضروری دانسته و همواره خرید آن را در شمار نخستین خریدهای دکوراسیونی پیشنهاد می کنند. بنابراین برای انتخاب بجا و درست یک قطعه فرش، می بایست جوانب مختلف دکوراسیون آن فضا را مدنظر قرار داده و براساس آن فرش مناسب را تهیه نمود.

.

به عنوان مثال: برای آن که یک اتاق باریک، پهن تر به نظر برسد، می بایست فرشی با نقش های افقی برای آن محل تهیه شود

.

.

شاید برای شما جالب باشد

و برای آن که اتاق کم نور و تاریکی روشن تر شده و فضا باز تر گردد از فرشهایی بارنگ روشن و نقشهای خلوت استفاده گردد،

.

.

همچنین اتاق بزرگ با انداختن فرش بارنگهای گرم و نقشهای شلوغ و در هم، جمع و جورتر و پر تر خواهد شد

.

بر اساس همین اندیشه، هنگامی که در فکر خرید نوعی فرش برای یک محیط هستید، نخست می بایست بررسی کنید که فرش مورد نظر در فضا چه نقشی را دارا بوده و آیا اهداف دکوراسیونی، باتهیه آن دنبال شده و یا خللی در آنها پدید می آید یا خیر؟ این مقاصد، رابطه مستقیمی با شرایط آن محیط دارد.

گذشته از اهداف دکوراسیونی، می بایست در مورد مسأله صرفه اقتصادی نیز بیندیشیم.
به عنوان مثال، در فضاهایی مانند ورودی خانه و یا اتاق نشیمن که ترافیک رفت و آمد بالایی در آنجا وجود دارد، استفاده از فرشهای ضخیم تر و بادوام تر و راحت از نظر شست و شو، تصمیمی درست و بجا به نظر می رسد.

اگر فرش در محیطی تنها جنبه دکوراسیونی داشته و کمتر در معرض خطر آسیب قرار داشته باشد، پیشنهاد خرید بهترین نوع آن، با توجه به امکانات خانواده امری منطقی است.

.

.

اگر در خانه از فضای بزرگی بهره مندید که با چیدن لوازم مختلف، تقسیم بندی محیط انجام گرفته است می توانید به جای یک قطعه فرش در ابعاد بزرگ از فرشهایی با ابعاد کوچک تر ولی در تعداد بیشتر استفاده نمایید.
بدین صورت، فرشها و فرم قرارگیریشان در تقسیم بندی فضا، به یاری وسایل دیگر خواهند آمد.

.

تهیه و تلخیص از : دکوراسیون فرش آنلاین
منبع : روزنامه ایران


ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.