فرش و مد

0

فرش و دکوراسیون

میخوام فرش بگیرم نمیدونم چه رنگی بخرم خوبه؟ گردویی روشن یا تیره یا کرم رنگ؟ طرح شلوغ یا ساده ؟طرح ریز یا درشت؟ این سوالات رو احتمالا زیاد شنیدید، شاید حتی سوال خود شما باشه! اگر جوابتون مثبت هست با ما همراه باشید….
صدها مدل فرش با طرحها و رنگهای متفاوت وجود دارد که همین دست شما را برای انتخاب باز گذاشته و تنوع بالایی را در اختیارتان قرار می دهد. گاهی اصلا مهم نیست که چه سبک دکوراسیونی را در خانه خود دارید، برخی طرحها و رنگها را میتوان با هر دکوراسیونی ست نمود. در واقع برخی سبکها و رنگها محبوبیت بیشتری داشته و راحت تر تطبیق می یابند. اما اگر باز نیاز به کمک دارید، ۵ طرح و مدل از همه عمومی تر هستند، که در زیر آورده شده اند:
۱– رنگهای گرم
رنگهایی مانند قرمز هم اتاق را روشن می کنند و هم یک محیط گرم و خانوادگی ایجاد می نمایند. این رنگ فرش به خوبی با دیوارهای به رنگ خنثی ست شده و به ویژه برای اتاق نشیمن گزینه بسیار مناسبی است. قرمز تیره علاوه بر کلیه مزایای گفته و ناگفته، بسیار چرک تاب بوده و برای کسانی که فرزند کوچک دارند بسیار عالیست. اگر بدنبال فضایی کلاسیک و پر از زندگی هستید از تنالیته رنگهای گرم استفاده کنید، و البته از ترکیب رنگهای که انتخاب کرده اید در جزئیات مبل و فرش و پرده استفاده نمایید. همچنین برای نقاط پر رفت و آمد نیز این رنگها مناسب هستند.

۲- رنگهای با محبوبیت بالا
یکی از پرطرفدارترین رنگها، رنگ بژ و گردویی می باشند که علاوه بر قابلیت تطابق بالا، فضایی کاملا مدرن و امروزی ایجاد می نمایند. نکته جالب توجه در مورد این رنگها این می باشد که ترکیبی هستند از سایر رنگها. بنابراین مهم نیست که دیوار اتاق و یا… چه رنگی است، به خوبی با فضا ترکیب مناسب را ایجاد خواهد نمود.
رنگ بژ فضا را نیز بزرگتر نشان می دهد. بنابراین اگر فضای شما کوچک است، بهترین انتخاب همان فرش به رنگ بژ می باشد. علاوه بر آن این رنگ در برابر لکه ها نیز مقاوم بوده و چرک تاب می باشد، بنابراین نگرانی از بابت پهن کردن آن در نقاط پر رفت و آمد نخواهید داشت.
۳- فرش با تنالیته رنگی خاکی
در دکوراسیونهای مدرن بیشتر از تنالیته خاکی استفاده می شود. سبز، نور آبی و رنگ خاکستری به ایجاد فضای آرام و آرامبخش کمک می نمایند. در منازل مدرن امروزی، استفاده فزاینده از تنالیته رنگهای شرقی و همینطور رنگ خاکی تبدیل به یک ضرورت شده است. بهترین نقاط برای استفاده از این رنگ حمام و اتاق نشیمن می باشد. در نهایت، این رنگ لکه ها را نشان می دهد بنابراین از استفاده آن در اتاق کودک و یا محل پر رفت و آمد بهتر است اجتناب کنید.
۴– فرشهای پرز بلند
این مدل فرش در دهه ۱۹۷۰ مد بوده و جدیدا دوباره به خانه های مدرن راه یافته است. به نظر می آید بهترین مکان برای استفاده از این مدل فرش اتاق خواب می باشد.
۵-انواع فرشهای با مدل ساده
انواع فرشهای ساده، ضخیم بافت و تک رنگ در این شاخه قرار می گیرند. این مدل فرش به تازگی محبوبیت بالایی یافته، و در انواع زیاد با رنگهای ساده و متنوع تولید می شوند. مزیت اصلی این مدل فرش رنج متفاوت قیمت آن می باشد. به طوری در انواع قیمتها یافت می شود و شما همیشه قادر خواهید بود با هزینه نه چندان فراوان تغییر دکوراسیون دهید.
در نهایت بهترین گزینه استفاده از فرش زیبای ایرانی را فرش آنلاین پیشنهاد می دهد. فرش ایرانی علاوه بر تنوع بالای نقش، مملو از رنگهای شاد و زنده بوده و فضای دکوراسیون را امید و زندگی می بخشد.

در اینجا عکسهایی از ترکیب فرش در دکوراسیونهای متفاوت نشان داده شده است

فرش و مد

فرش و مد

فرش

شاید برای شما جالب باشد

فرش و مد

فرش و دکوراسیون

فرش و مد

فرش و دکوراسیون

فرش ودکوراسیون

منبع:

ترجمه و تلخیص دکوراسیون فرش آنلاین

با ما همراه باشید….

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.