جامع ترین راهنمای خرید فرش آشپزخانه 1400

1

چه مدل فرشی برای آشپزخانه بخرم؟ اصلا فرش آشپزخانه لازم دارم؟ چه رنگی مناسبتر است؟ و..و..سوالاتی که تمامی ندارد. دغدغه اصلی وقتی است که شروع به انتخاب مدل و رنگ مناسب می کنیم. فرش آشپزخانه در عین سادگی، از پچیده ترین انتخابها در دکوراسیون می باشد و برای انتخاب آن باید همه چیز، حتی میزان آشپزی را هم در نظر گرفت! چطوری؟

 اگر کمتر آشپزی کنید قطعا آشپزخانه کمتر کثیف می شود و میتوانید مدلهای روشنتر یا حتی دستبافت را استفاده کنید. یا اینکه اگر میز و صندلی در آشپزخانه قرار داده ایم بهتر است سایز فرش کمی بزرگتر از ابعاد میز باشد.


شاید برای شما جالب باشد

از مزایای استفاده از فرش در آشپزخانه میتوان به ممانعت از لیز خوردن، محافظت از کفپوش، زیبایی و…اشاره نمود. این راهنما به شما کمک می کند تا فرشی متناسب با فضا، سبک مورد علاقه و بودجه مورد نظر خود تهیه کنید.

انواع فرش آشپزخانه

فرش در دکوراسیون منزل اهمیت بالایی دارد، رنگ و طرح فرش باید با رنگهای فضای مورد استفاده هماهنگ و همسو باشد، تا ترکیب خوشایندی ایجاد نماید.

برخی از فرش ها بیش از سایرین مناسب آشپزخانه هستند. به دلیل احتمال ریختن مواد غذایی و همینطور لک شدن فرش ، بهتر است از فرش هایی با دوام، مقاوم در برابر آب و ضد لک برای آشپزخانه استفاده نمود. واقعیت این است که اگر آشپزخانه شما محلی برای پخت و پز است، جای انداختن فرش های ابریشمین نیست! قبل از هر چیز کف آشپزخانه خود را در نظر بگیرید تا از کارایی و زیبایی فرش بر روی چنین کف پوشی اطمینان داشته باشید. برای مثال انتخاب فرش تیره برای یک کف پوش تیره چندان جذاب به نظر نمی رسد.

پلی استر

فرش های پلی استر از دوام بالایی برخوردارند، در برابر لکه، کپک و کثیفی بسیار مقاوم بوده و در عین حال نرم و راحت هستند.

پلی پروپیلن

اگر به دنبال فرش ارزان قیمتی هستید که در عین حال هر وقت دلتان خواست آن را بیرون انداخته و با یک شلنگ آب تمیز کنید، فرش های پروپیلن گزینه خوبی هستند. این فرش ها در برابر لکه ها مقاوم و الیاف آن ضد آب است و همین باعث می شود برای آشپزخانه های مرطوب که به طور مداوم استفاده می شوند عالی باشند. با اینحال این فرش دوام و راحتی پلی استر را ندارد.

 آکریلیک

الیاف اکریلیک سبک بوده و حالتی شبیه به نخ پشم طبیعی دارد. این نوع نخ ضد حساسیت بوده و از قابلیت شستشو پذیری خوبی برخوردار می باشد. الیاف آکریلیک با خصوصیات بسیار عالی و مشابه طبیعی، از قیمتی بسیار مناسب برخوردار است. در عین حال برخلاف الیاف طبیعی نسبت به بید و مواد شیمیایی، روغن و چربی و حتی نور خورشید بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل از بهترین گزینه ها برای فرش آشپزخانه است.

25 آشپزخانه فوق مدرن

                                  این مطلب را از دست ندهید

به ابعاد فرش دقت کنید

فرش باید با ابعاد آشپزخانه کاملا هماهنگ باشد. برای یافتن ابعاد درست به موارد زیر دقت کنید:

  • اگر می خواهید فرش را زیر میز آشپزخانه بیندازید، دقت کنید که از هر طرف به اندازه 60 تا 70 سانتی متر بزرگتر از ابعاد میز باشد تا پایه جلویی و عقبی صندلی ها روی میز قرار گرفته و از لغزیدن آنها جلوگیری شود. در عین حال این حالت به لحاظ بصری زیباتر است .
  • حتما قبل از اقدام به خرید، فضایی از آشپزخانه که می خواهید فرش بیندازید را اندازه بگیرید تا بعدا مجبور به مرجوع کردن فرش یا تحمل یک فرش بزرگ و یا کوچک نشوید.
  • اگر فرش را برای فضای بین کابینت ها می خواهید، بهتر است از هر طرف 10 الی 15 سانتی متر فرش از کابینت فاصله داشته باشد.

 

سبک مناسب فرش آشپزخانه خود را انتخاب کنید

سبک فرش آشپزخانه شما بستگی زیادی به چیدمان و استفاده از آشپزخانه دارد

  • کناره

برای آشپزخانه های با طول زیاد و عرض کم یا فضای بین جزیره آشپزخانه و کابینت های موازی کناره ها بهترین گزینه به حساب می آیند. کناره ها طرح های زیادی دارند و می توانید متناسب با آشپزخانه خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. برای کسانی که کابینت های با رنگ روشن دارند، رنگ روشن یا راه راه روشن و برای آشپزخانه های با رنگ تیره، رنگ قرمز می تواند انتخاب خوبی باشد.

  • فرش طرح سنتی

قطعا فرش دستباف طرح سنتی بسیار گران است و از حال و هوای کلاسیک متناسب با اکثر رنگ های کابینت و کف پوش برخوردار است. در صورتی که خیلی از آشپزخانه استفاده می کنید این مدل فرش را پیشنهاد نمی کنیم چرا که به مراقبت زیادی نیاز دارند. اما در صورت علاقه به طرح های سنتی می توانید از انواع فرش ماشینی طرح سنتی استفاده نمایید.

  • فرش مدرن

فرش های آشپزخانه معاصر در آشپزخانه هایی که مدرن هستند بسیار زیبا به نظر می رسند. این نوع فرش قطعا برای آشپزخانه های با استفاده فراوان نیز مناسب می باشد. فرش مدرن تنوع بسیار بالایی از طرح و رنگ دارد، به طوری که شما برای تمامی انواع رنگ و طرح کابینت نوعی از فرش مدرن که مکمل فضا باشد پیدا خواهید کرد.

  • فرش گرد

این نوع فرش آشپزخانه دارای یک نوع جذابیت طبیعی است و فضا را گرم و خانوادگی تر می نماید. فرش های گرد در طیف گسترده ای از رنگ ها در بازار وجود دارد، اما ما رنگ بندی های خاکی را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا ظاهری کاملا یکپارچه دارند و با هر نوع کف پوشی هم تطبیق می یابند. می توانید از این فرش های گرد برای زیر یک میز ناهارخوری کوچک استفاده کنید که در گوشه قرار گرفته است. برای نقطه مرکز آشپزخانه های مربع شکل نیز زیبا خواهد بود.

  • گلیم فرش

از فرش های ماشینی محبوب خانواده های ایرانی، گلیم فرش است. امروزه گلیم فرشها به دلیل قیمت مناسب و ارزان، سبک بودن، و طرح های متنوعی که دارند انتخاب اول خانواده ها برای فرش آشپزخانه می باشند. علاوه بر خصوصیات گفته شده این فرش پرطرفدار از قابلیت تمیز شوندگی بالایی برخوردار است، شما هر زمان که بخواهید به راحتی آن را تمیز و درجای اولیه پهن خواهید کرد.

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت گلیم فرش ارزان بودن و قابلیت تعویض آن است، آشپزخانه به دلیل نوع کارایی قطعا بهترین فضا برای یک فرش گران قیمت نیست.

  • موکت

یکی از انواع فرشهایی که برای آشپزخانه کارایی دارد، موکت می باشد. موکت ها در انواع جنس با الیاف طبیعی و مصنوعی، طرح و رنگ های متنوع تولید شده و در بازار موجود می باشند.

اگر می خواهید برای فرش کردن آشپزخانه خود از موکت استفاده کنید، حتما به قابلیت جذب رطوبت آن دقت کنید. موکت ضد آب وجود ندارد اما میتوانید محصولاتی مقاوم در برابر رطوبت انتخاب کنید.

در کل انتخاب موکت با بافت و رنگ متناسب با محیط، باعث روح بخشیدن به فضا شده و محیط زندگی شما را گرم و صمیمی خواهد نمود .انواع مختلف موکت با قیمت های متنوع در بازار وجود دارد. موکت های قطعه ای قیمت مشخصی دارند. اما موکتهای رولی به صورت متر مربع قیمت گذاری می شوند.

در صورت تمایل به خرید موکت برای آشپزخانه اینجا کلیک کنید. مجموعه فرش آنلاین با گستره وسیعی از طرحها، جنسها و رنگها به کمکتان خواهد آمد.

  • فرشینه

یکی دیگر از محصولات مدرنی که اخیرا وارد بازار شده و مورد استقبال عمومی واقع شده است، فرشینه می باشد. این فرش زیبا با رویه مخمل خود می تواند تکمیل کننده دکوراسیون آشپزخانه شما با سبک و سیاقی مدرن و امروزی باشد.

این فرش های فانتزی سبک و نرم بدون هیچ گونه محدودیت نقش و رنگ و… در طرح های متنوعی مانند طرح ادویه، خوراکی های آشپزخانه، طرح کیک یا وسایل آشپزی با زمینه های رنگی متفاوت و زیبا تولید شده و در دسترس می باشند.

رنگ و طرح

یک فرش آشپزخانه خوب باید در عین حال که با کیفیت است زیبا بوده و با سایر وسایل همخوانی داشته باشد.

  • هدف اصلی ما هماهنگی فرش با کفپوش و کابینت ها است. اگر آشپزخانه رنگ روشن دارید می توانید رنگ های خنثی انتخاب کنید تا فرش شما به لحاظ بصری فضا را متعادل کند.
  • اگر رنگ های آشپزخانه شما یکنواخت است، یک فرش رنگ روشن انتخاب کنید تا به فضای زندگیتان شادابی بیاورد.
  • برای خرید فرش مناسب یک الگوی مناسب با دکوراسیون خود در نظر بگیرید. فرش های آشپزخانه در طرح ها و رنگ های مختلف به بازارا ارائه شده و شما از قدرت انتخاب بالایی برخوردار هستید. انواع الگوهای چاپ هندسی، طرح دار و حاشیه دار و حتی تصاویر چاپ شده به درخواست مشتری موجود می باشد. باید بدانید چه می خواهید.
دکوراسیون آشپزخانه کوچک

یک مطلب جالب و خواندنی برای صاحبان آشپزخانه های کوچک

 

بهترین فرش کدام است؟

برای انتخاب بهترین فرش برای آشپزخانه در نهایت و به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بهتر است فرش آشپزخانه پرزهای کوتاهی داشته باشد تا گرد و خاک و لکه ها در بین پرزهای آن جمع نشود. آشپزخانه مکانی است که در آن فعالیت زیادی به صورت روزانه صورت می گیرد و به دلیل اینکه همیشه در معرض مواد غذایی است، بسیار سریع تر از سایر اتاق های منزل کثیف می شود بنابراین…بهتر است از رنگ های چرک تاب استفاده کنید. و اگر تمایل به استفاده از فرش های رنگ روشن دارید، مدل هایی انتخاب کنید که طرح های شلوغ تری داشته باشند.
  • فرش ماشینی سبک برای آشپزخانه مناسب تر است چون هم ارزان تر است و هم شستشوی آن راحت تر است. این نوع فرش را می توان برای محیط های خارج از خانه نیز استفاده کرد.
  • فرشی که رطوبت کمتری جذب کند برای محیط آشپزخانه بهتر است، هم فضا بوی رطوبت نمی گیرد و هم خود فرش دچار پوسیدگی نمی شود.

بهترین فرش آشپزخانه بادوام، مقاوم در برابر لکه و تمیز کردن آن آسان است. یک فرش که به درستی برای آشپزخانه انتخاب شده باشد، زیبایی فضا را تکمیل خوهد کرد. مهمتر از تمام آنچه گفته شد این است که باید راحت و ایمن باشد، بچه ها روی آن سر نخورند. تمام فرش هایی که در زیر عکس آنها آمده است، در بزرگترین وب سایت فروش فرش کشور«فرش آنلاین» موجود می باشد. فرش آنلاین با سالها تجربه در زمینه فروش اینترنتی فرش بهترین ها را با مناسبترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار داده است. به هر کدام از مدلهای زیر که علاقه داشتید بر روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه فروش شوید. ممکن است یکی از آنها فرش جدید آشپزخانه شما باشد!

در صورت تمایل برای خرید فرش آشپزخانه، حتما مدلهای متنوع فرش آنلاین که از کلیه برندهای داخلی جمع آوری و در این مجموعه آمده است را در سایت ببنید.

 

عکس فرش مناسب برای آشپزخانه های گوناگون

 

فرش
فرش آشپزخانه بهتر است سبک و نازک باشد، تا راحت تر جابجا و یا شسته شود.
فرش آشپزخانه
فرش بهتر است در رنگهای متناسب با رنگبندی موجود در دکوراسیون انتخاب شود. به هماهنگی رنگ این فرش در فضا دقت کنید.
فرش
فرش آشپزخانه ای ساده، سبک و پر نقش که بهترین گزینه برای این بخش از خانه است.
فرش
فرش آشپزخانه رنگ قرمز به جرات با هر نوع دکوراسیون و فضا ترکیب خوبی ایجاد میکند.
فرش آشپزخانه مناسب
فرش آشپزخانه پرزدار مدرن، که برای آشپزخانه هایی مناسب است که کمتر کثیف می شوند و این به دلیل جذب رطوبت بالای این مدل فرش است.
فرش مناسب آشپزخانه
فرش آشپزخانه مدرن و پرزدار. باز هم رنگ قرمز در هماهنگی کامل با رنگ سفید کابینتها و سرسبزی گلدانها.
فرش مناسب آشپزخانه
فرش آشپزخانه سبک، کوچک و خوشرنگ که در هماهنگی کامل با سایر بخشهای دکوراسیون می باشد.
فرش مناسب آشپزخانه
اگر به این فرشهای آشپزخانه دقت کرده باشید، بسیاری از آنها حال و هوای گلیمهای دستبافت ایران را دارد. که در حال حاضر برخی تولید کنندگان داخلی نمونه های ماشینی آن را هم تولید می کنند.
فرش مناسب آشپزخانه
فرش آشپزخانه زیبا و متناسب. یکی از مواردی که در این فرش باید بهش دقت بشه استفاده از رنگ تیره هست که بهترین گزینه برای آشپزخانه های پر کاربرد می باشد.
فرش مناسب آشپزخانه
فرشی زیبا، سبک و متناسب برای آشپزخانه سنتی.
فرش مناسب آشپزخانه
فرش آشپزخانه طرحدار و سنتی. این مدل گلیم به خوبی جای خود را در طراحی های مدرن داخلی باز نموده است.
فرش آشپزخانه خاص
اگر تصمیم گرفته اید کل آشپزخانه را فرش کنید، سعی کنید تا جایی که امکان دارد مدلهای شلوغتر را انتخاب کنید.
فرش آشپزخانه
اگر فقط یک بخش آشپزخانه را می خواهید فرش کنید، چه بهتر که یک آبگیر زیبا برای جلو ظرفشویی باشد.
فرش آشپزخانه مدرن
فرشی ساده، سبک و کاملا امروزی برای آشپزخانه
فرش امروزی آشپزخانه
فرش آشپزخانه کاملا مدرن و امروزی که فقط بخش کوچکی از آشپزخانه را مفروش نموده است.
فرش سنتی آشپزخانه
یک گلیم فرش قدیمی و کوچک بعنوان فرش آشپزخانه ای سنتی و در عین حال مدرن
فرش مناسب آشپزخانه
فرش آشپزخانه طرحدار برای آشپزخانه ای کاملا امروزی با کابینتهای سفید.
فرش آشپزخانه مدرن
فرش آشپزخانه ساده و چرک تاب میتواند بهترین گزینه باشد.
فرش آشپزخانه
گاهی یک آبگیر کوچک برای جلوی ظرفشویی میتواند نقشی ارزنده در دکوراسیون آشپزخانه کوچک شما ایفا نماید.
فرش آشپزخانه مناسب
باز هم گلیمی طرحدار و پر از رنگهای گرم.
فرش آشپزخانه سنتی
فرش آشپزخانه با رنگهای تیره که بهترین گزینه برای آشپزخانه محسوب می شود.
فرش
فرش لاکی قدیمی ایرانی، گزینه ای شیک و کاملا امروزی برای فضای آشپزخانه
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علی می گوید

    عکس ها فوق العاده زیبا بودن ممنونم

نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.