راه های تشخیص فرش خوب بلژیکی

0

شاید برای شما جالب باشد

 تشخیص فرش تقلبی

همیشه داشتن فرش ابریشم دستبافت جزو آرزوهای همه از جمله خانمهای خانه دار بوده وهست ولی قیمت بالای آنها که هر عدد ۶ متری آن گاهی تا ۲۵ میلیون تومن هم میرسه این آرزو رو برای خیلی ها محال کرده ولی نگران نباشید! به مدد تکنولوژی روز اروپا و نقشه های اصیل ایرانی حالا دیگه همه میتونن فرشهای ابریشمی دستبافت گونه تو خونه هاشون پهن کنن .

همانطور که تو عکسها میبینید تشخیص فرش تقلبی، از فرش دستبافت خیلی مشکله و گاهی دوام و ماندگاریشون از دستبافت هم بیشتره اینم به خاطره نوع الیافه اونه که کاملا بدون پرزدهی و دارای ثبات رنگ دائم هست به طوری که اندازه های کوچیکه اونو به راحتی میتونید داخل ماشین لباسشویی هم بشورید!

اما نکته دیگه این که فرشهای ابریشم گونه ماشینی تازگیها تو بازار زیاد شده و انواع مختلف داره که بعضیهاش قابل اطمینان نیست و توی شستشو خراب میشه و رنگ قاطی میکنه یا پرز میده و کچل میشه! نگران نباشید تشخیص فرش تقلبی چندان کار سختی نیست..

خوب راه تشخیص این جور فرشها چیه؟

اولا فرشهای به اصطلاح تقلبی مارک و مشخصات کامل و واضحی نداره پس باید موقع خرید حواستون جمع باشه که از یک مارک معتبر و شناخته شده خرید کنید و حتما مشخصات کامل فرش یعنی نوع و جنس الیاف ، طول پرز ، وزن فرش و تعداد گره در هر متر مربع ، دستورالعمل شستشو و در انتها کارخانه و کشور تولید کننده و نام وارد کننده حتما باید در پشت فرش و در شناسنامه آن قید شده باشد .

دوما فرشهای ابریشم گونه اغلب با ۲ نوع الیاف ویسکوز و پلی استر تولید میشوند که بهترین نوع اونها پلی استرهست .

تشخیص فرش تقلبی

نکات تشخیص فرش تقلبی

فرشهایی که الیافشون ویسکوز هست چون پایه اولیه تولید آن کاغذه به خاطره همین باید در شستشو بسیار دقت بشه و کمتر شسته بشن و حتی المقدور خشک شویی بشه تا آسیبی به فرش نرسه و رنگ قاطی نکنن . مشکل بعدی اونها پرز دادن آنهاست که راه اصلی تشخیص فرشهای ویسکوز هم اینه که با چند بار دست کشیدن روی آنها از خودشون پرز تولید میکنن، خوب یه سوال پیش میاد که چرا اصولا این فرشها تولید میشه؟ باید بگم این جنس فرشها بیشتر برای کشورآمریکا تولید میشه چون آنها مثل ما ایرانیها به خاطر مسائل مذهبی به شستشوی زیاد فرش اهمیت نمیدن و بعد از یکی دو سال فرشهاشونو عوض میکنن ولی برای ایرانیها که معمولا فرش باید بالای ۱۰ سال عمر کنه الیاف ویسکوز مناسب نیست.

تشخیص فرش تقلبی

نوع دوم الیاف این گونه فرشها پلی استر یا ابریشم مصنوعی هست که از مواد اولیه پتروشیمی ساخته میشه که در نوع خود الیاف جدید و بسیار کار آمدی هست که از مزایای آن عدم پرزدهی و ضد حساسیت بودن، شستشو راحت با آب و مواد شوینده تا ۵۰ درجه سانتیگراد، ثبات رنگ دائمی و لطافت و درخشندگی بی نظیر را میشه نام برد. در ضمن به علت سطح خاص پشت فرشها به هیچ عنوان روی سرامیک و پارکت سُر نمی خورند و بدلیل نرم و ریزبافت بودن آنها حمل و نقلشون به صورت تا شده هم امکانپذیر هست. و دارای ۲ سال گارانتی عدم پرز دهی و ثبات رنگ در شستشو هم هستند.

فرش بلژیکی

با ما همراه باشید…

منبع: دکوراسیون فرش آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.