راه تشخیص فرش تقلبی نگین مشهد از اصل

1

فضای رقابتی در بازار فرش ایران وجود دارد و نیز تولیدات متنوعی در این زمینه موجود است، اما خوشبختانه فرش متناسب با تمام سلیقه ها وجود داشته و تمام اقشار جامعه با هر میزان درآمد توانایی خرید فرشی متناسب با بودجه خود را دارند. این که فرش با جنسهای نخ  و مواد اولیه متنوع تولید میشود از نظر تامین و برآورده کردن نیازهای جامعه کار خوب و منطقی است منتها در شرایطی که خریدار نسبت به جنس فرش که میخرد آگاهی کامل داشته باشد.

 متاسفانه برخی افراد از این تنوع کیفیت بافت و مواد اولیه به نفع خود و به زیان مشتری که اکثرا شناخت چندانی از فرش ندارند سوء استفاده نموده و فرشهایی با قیمت پایین تر که از مواد اولیه درجه چندم (چه از لحاظ کیفیت بافت و چه نخ و..) تولید شده است را با چسباندن برندهای مطرح مثل فرش نگین مشهد و… به فروش میرسانند.

راه تشخیص فرش تقلبی

برای تشخیص فرش تقلبی از اصل، باید بگویم فرش‌ تقلبی مارک و مشخصات کامل و واضحی ندارد؛ یعنی در واقع شناسنامه فرش که در پشت آن نصب شده اطلاعات کاملی را در برمی‌گیرد شامل؛ نوع و جنس الیاف، طول پرز، وزن فرش، تعداد گره در هر متر مربع، دستورالعمل شستشو و نام کارخانه و کشور تولیدکننده یا نام واردکننده که در صورتی که هر کدام از این اطلاعات ناقص باشد، می‌توان به اصلی بودن آن شک کرد. پرز دادن بیش از حد فرش یکی دیگر از نشانه‌های تقلبی بودن آن است. در اینجا برخی از نمونه های تقلبی شناسنامه فرش نگین مشهد را به عنوان مثال آورده ایم.

مارک اصلی نگین مشهد دارای نشانه های زیر می باشد:

۱- برچسب هولوگرام براق.

۲-نام فرش نگین مشهد بدون هیچ پسوند و یا پیشوندی روی مارک درج شده است

۳- لوگو فرش نگین مشهد مطابق عکس زیر است.

۴- فرش های نگین مشهد اصل روی کدبندی نام گذاری می شود مثل طرح ۱۰۰۳ ولی فرشهای متفرقه نگین مشهد بیشتر اسم طرح دارند مثل طرح شاهکار.

تشخیص فرش تقلبی نگین مشهد از اصل

 مارک تقلبی فرش نگین مشهد به صورتهای زیر میتواند باشد:

راه تشخیص فرش تقلبی از اصل

شاید برای شما جالب باشد

تشخیص فرش تقلبی

موارد مشخص کننده تقلبی بودن دو مارک بالا عبارتند از:

تشخیص فرش تقلبی کار سختی نیست. نوشته مارک اصلی فرش نگین بدون هیچ پیشوند و پسوندی و ققط فرش نگین مشهد می باشد در حالی که در دو مارک فوق نوشته های دیگری نیز موجود است

در بین تمام الیاف استفاده شده در فرش ماشینی نخ اکریلیک کیفیت بهتری دارد، در اینجا برخی مشخصات فرش بافته شده با نخ اکریلیک آورده شده است تا شما مصرف کننده عزیز در موقع خرید فرش با اطلاعات کاملتر و اطمینان بیشتر خرید خود را انجام دهید.

۱- فرش اکریلیک نسبت به پلی استر نرم تر و روشنتر است

۲- با تماس دست و لمس فرش، دست به راحتی از روی  فرش سر میخورد و چسبندگی احساس نمیشود .

۳- نخ خاب اکریلیک هیت ست در حین دست کشیدن از زیر دست دانه دانه رد شده و داخل هم کلاف نمیشود .

۴- بوی پلاستیک و مواد نفتی نمیدهد .

۵- مقاومت بالا در برابر پا خور شدن و برگشت پذیری فوق العاده

۶- مقاومت بسیار بالا در برابر حرارتهای غیر مستقیم ( قابلمه داغ / اتوی داغ / کتری داغ  )را دارد.

۷- رنگهای زنده و شفاف دارد .

 چنانچه هر یک از موارد بالا را در فرش ملاحضه نکردید، قطعا جنس پلی استر بوده و از لحاظ کیفی و قیمتی با اکریلیک قابل مقایسه نمیباشد.

منبع: دکوراسیون فرش آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علی می گوید

    خیلی ممنون توضیحاتتون خوب بود ما سه تخته فرش خریدیم با توضیح شما احتمالا قلابی میباشند

نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.