تراکم فرش و دکوراسیون منزل

0

اگر بخواهیم به زبانی ساده توضیح دهیم، فرشی که شانه آن بیشتر باشد ریز بافت تر و سنگین تر است برای همین به دستبافت شباهت بیشتری دارد و به اصطلاح دستبافت گونه میباشند.

گره های هر فرش ماشینی نشان دهنده ی کیفیت آن است. مانند تمام صنایع دیگر به خاطر پیشرفت در تکنولوژی دستگاه های بافت ، بافتن فرش با رنگ های بیشتر و شانه و تراکم بالاتری امکان پذیر شده است که همین موضوع تحول بزرگی در صنعت تولید فرش می باشد.

تعداد گره ها ی عرض فرش در یک متر را شانه، مثل ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه و تعداد گره های طول فرش در یک متر را تراکم، مثل ۲۵۵۰ و ۳۰۰۰ تراکم می نامند.

همیشه مقدار تراکم فرش از شانه بیشتر است و حاصل ضرب شانه و تراکم تعداد سر نخ در متر مربع و حاصل ضرب شانه و تراکم تقسیم بر ۲ یا ۳ (بسته به نوع دستگاه فرش بافی) تعداد گره در متر مربع می شود.

ماشین های بافت امروزه  فرش هایی را تولید می کنند که شانه و تراکم فوق العاده بالایی دارند و این تراکم بالا تا چند سال پیش تنها توسط فرش های دست بافت با تعداد گره بسیار زیاد قابل مشاهده بود. هر چه فرش تعداد گره های بیشتری داشته باشد، کیفیت آن بالاتر است. امروزه مشتری هایی هستند که درخواست فرش ۱۰۰۰ شانه و بیشتر دارند. ما توصیه می کنیم کسانی که به دنبال فرشی با کیفیت و قیمت مناسب هستند از بین فرش های ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه هم می توانند انتخاب کنند. مهم است که بدانید تعداد گره های فرش ، تراکم فرش را می سازند، پس هر چه تعداد گره ها بیشتر می شود، فرش متراکم تر و در نتیجه محکم تر خواهد شد و در زیر پایتان حس حرکت کمتری از سوی پرزهای فرش دارند چرا که خیلی به هم نزدیک هستند.

تراکم فرش اگر ۱۰۰۰ و بالاتر باشد، برای مکان های پررفت و آمد عالی هستند، مانند راهرو ها، زیر میز ناهارخوری و راه پله ها، این فرش ها تحمل فشار زیادی دارند و در نتیجه باز هم سالم می مانند.

خیلی از مردم هستند که دوست دارند فرش پر تراکمی داشته باشند اما در عین حال می خواهند  زیر پایشان احساس نرمی کنند، یعنی اصطلاحا فرش گوشت دار باشد  ما به این افراد فرش هایی با تراکم ۱۰۰۰ تا ۲۵۵۰ را پیشنهاد می کنیم که هم از وضوح طرح و نقش برخوردارند و هم به نازکی فرش های تراکم ۳۰۰۰ و بالاتر نیستند.

فرش هایی با تراکم پایین تر، معمولا تعداد گره هایی از ۱۵۰،۰۰۰ تا ۳۰۰،۰۰۰ در متر مربع دارند، این فرش ها هنوز هم در بین مردم محبوبند ، مخصوصا در زمان رکود، این فرش ها قیمت مناسب تری دارند و همچنین حس نرم تری زیر پای خود خواهید داشت. با پیشرفت صنعت بافت شاهد این هستیم که فرش هایی با تراکم پایین و قیمت مناسب با تکنولوژی های پیشرفته دارای طرح های واضح و رنگ های درخشان اغلب از جنس پلی پروپیلن تولید می شوند.

البته همیشه درخواست برای فرش های اکرلیک تراکم بالا وجود دارد ، به همین دلیل کارخانه های فرش بافی بیشتری وارد بازار می شوند و قیمت این فرش های با کیفیت کاهش پیدا می کند  و این به نفع مشتری خواهد بود.

سری به فروشگاه فرش آنلاین بزنید. کلکسیونی از انواع فرش با تراکم و شانه های مختلف که تولید داخل کشور می باشد را مشاهده خواهید نمود.  برخی از انواع این فرشهای زیبا جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان در اینجا آورده شده است.

۷۰۰شانه تراکم فرش ۱۴۰۰ فرش نگین مشهد

تراکم فرش چیست؟

۵۰۰شانه تراکم ۱۰۰۰ فرش نگین مشهد

شاید برای شما جالب باشد

تراکم فرش چیست؟

۷۰۰ شانه تراکم ۱۴۰۰ فرش نگین مشهد

تراکم فرش چیست؟

۷۰۰شانه ۸ رنگ تراکم ۲۵۵۰ فرش نگین مشهد

تراکم فرش چیست؟

۷۰۰ شانه ۱۰ رنگ تراکم ۲۵۵۰ فرش نگین مشهد

تراکم فرش چیست؟

۵۰۰ شانه تراکم ۱۰۰۰ ۵ رنگ فرش نگین مشهد

تراکم فرش چیست؟

۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ فرش نگین مشهد

تراکم فرش چیست؟

ترجمه و تلخیص از دکوراسیون فرش آنلاین

با ما همراه باشید…

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.