روتختی خوب چی بخرم؟ جامع ترین راهنمای خرید روتختی

نکات مهم در خرید روتختی

0
روتختی یکی از مهم‌ترین کالاهایی است که ما در اتاق خواب خود استفاده می‌کنیم. خرید روتختی مناسب می‌تواند تاثیر چشمگیری بر زیبایی فضای اتاق خواب‌مان داشته باشد و جلوه‌ای بی‌نظیر به آن ببخشد. اما در بازار متنوع کالای خواب چه نوع روتختی می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای اتاق ما یا فرزندمان باشد؟ در هنگام خرید روتختی باید به چه نکاتی توجه کنیم تا هم به زیبایی فضای اتاق خواب‌مان کمک کند و هم خوابی خوب و راحت برایمان فراهم آورد؟ در این مطلب از فرش آنلاین می‌خواهیم صفر تا صد نکات مهم برای خرید روتختی دونفره و تک نفره را توضیح دهیم تا به شما کمک کنیم مناسب‌ترین روتختی را برای اتاق خواب خود خریداری کنید. با ما همراه باشید.
شاید برای شما جالب باشد

نکات مهم در خرید روتختی

اندازه متناسب با تخت

یکی از نکات مهم در خرید روتختی که باید پیش از هر چیز به آن توجه کنیم اندازه تخت است. توجه به این نکته باعث می‌شود روتختی خریداری شده بیشترین هماهنگی، تناسب و نظم را در فضای کلی اتاق خوب ایجاد کند. برای آنکه به سایز درست و متناسب روتختی با تختخواب دست پیدا کنیم نگاهی به جدول زیر بیاندازیم و ببینیم که اساسا اندازه استاندارد انواع تختخواب به چه صورت است.

ابعاد انواع تختخواب

نوع تخت

ابعاد استاندارد (طول*عرض*ارتفاع)

تخت دو نفره (King Size Bed)

200*180*50

تخت دو نفره (Queen Size Bed)

200*160*50

تخت خواب دوقلو (یک و نیم نفره)

200*120*50

تخت یک نفره

200*90/80/100*35

تخت کودک یا نوجوان

130*70*35

تخت نوزاد

95*56*77

توضیح: ارتفاع تخت‌های دو نفره می‌تواند ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد/ عرض استاندارد تخت یک نفره ۱۰۰ سانتی‌متر است.

اندازه های مختلف روتختی

پس از تعیین سایز تخت حالا یک قدم به انتخاب و خرید روتختی مناسب نزدیک‌تر شده‌ایم. نوع و ابعاد تخت به ما نشان می‌دهد که روتختی ما باید دارای چه ابعادی باشد. عدم توجه به این ابعاد یا خرید روتختی‌هایی با دوخت غیراستاندارد باعث می‌شود زیبایی و نظم فضای اتاق ما تا حد زیادی تحت تاثیر قرار بگیرد. خرید از برندهای معتبر همیشه می‌تواند یک راه مستقیم برای خرید روتختی استاندارد باشد. برای آشنا شدن با ابعاد استاندارد روتختی می‌توانیم به جدول زیر مراجعه کنیم.

ابعاد انواع روتختی

نوع تخت

ابعاد استاندارد روتختی (طول*عرض)

تخت دو نفره (King Size Bed)

260*210

تخت دو نفره (Queen Size Bed)

240*210

تخت خواب دوقلو (یک و نیم نفره)

260*180

تخت یک نفره

210*160

تخت کودک یا نوجوان

210*150

تخت نوزاد

130*94

 

تناسب با دکوراسیون اتاق خواب

نکته مهم دیگر که در هنگام خرید روتختی باید به آن توجه کنیم. فضای اتاق خواب است. ابعاد اتاق خواب، چیدمان وسایل، مقدار نور و رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون اتاق و همچنین سلیقه و روحیات فرد از مهم‌ترین نکاتی هستند که می‌توانند به ما در انتخاب روتختی مناسب کمک کنند.

ابعاد اتاق خواب و میزان فضای آزاد موجود در آن یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در این مرحله باید آن را در نظر بگیریم. به طور معمول جهت خرید روتختی برای اتاق‌هایی که فضای کوچکی دارند بهتر است بجای خرید روتختی‌های معمول، به سراغ روتختی‌های کاوری برویم. این روتختی‌ها به خوبی اطراف تشک جمع می‌شوند و در نتیجه فضای اتاق را چندان گرفته و شلوغ نشان نمی‌دهند. این نوع روتختی‌ها در اتاق‌های کوچک نظم مناسبی ایجاد می‌کنند.

همچنین توجه به رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون اتاق خواب و البته نوع دکوراسیون که می‌تواند کلاسیک، مدرن یا مینیمال باشد به ما کمک می‌کند تا روتختی متناسب‌تری برای اتاق خود انتخاب کنیم. در دکوراسیون‌های کلاسیک، روتختی‌هایی با رنگ طلایی و طرح‌های کمی شلوغ می‌توانند گزینه‌ای عالی باشند. برای اتاق‌هایی که دکوراسیون مینیمال دارند روتختی سفید، کرم، لیمویی یا صورتی بسیار روشن انتخاب مناسبی است.

خرید روتختی

ارتباط عادات هنگام خواب با نوع روتختی

خواب راحت یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر کیفیت زندگی و سلامت ما تاثیر می‌گذارد. افرادی که در طول شب خواب راحتی دارند در طول روز از انرژی و تمرکز بیشتری برخوردار خواهند بود. خرید یک روتختی متناسب می‌تواند تا حد زیادی به ما در داشتن خواب راحت کمک کند. برای خرید روتختی که بیشترین تناسب را با زندگی ما داشته باشد علاوه‌بر توجه به نوع تخت و فضای اتاق، باید به عادات خودمان هم توجه کنیم.

افراد می‌توانند دارای طبع گرم یا سرد باشند. افراد دارای طبع گرم تمایل دارند در فضاهایی خنک‌تر، با لحاف و روتختی که بافت نرم‌تر و سبک‌تری دارد بخوابند. این باعث می‌شود این افراد در طول شب خواب راحت‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشند.

افرادی که طبع سردی دارند تمایل دارند از لحاف و روتختی ضخیم‌تر و گرم‌تر استفاده کنند تا به این شکل در طول شب احساس امنیت و راحتی بیشتر و همچنین خواب باکیفیت‌تری داشته باشند. توجه به این خصوصیات باعث می‌شود شما، همسر و فرزندتان آسایش بیشتری را در هنگام خواب تجربه کنید.

 خرید روتختی

اهمیت الیاف داخل لحاف

لحاف یا روتختی می‌تواند از الیاف مختلفی تهیه شود. هریک از انواع الیاف روتختی مزایا و معایب خود را دارند. به طور کلی برای دوخت روتختی‌ها از پنبه، کتان، اکرلیک، بامبو، ابریشم و اکالیپتوس استفاده می‌شود. برخی از این الیاف مثل پنبه و کتان و اکرلیک محبوبیت و استفاده بیشتری دارند. این انواع الیاف علاوه‌بر آن که سبک و راحت هستند، دسترسی به آن‌ها ساده‌تر است و در نتیجه هزینه کمتری هم دارند.

الیاف دیگر همچون ابریشم و اکالیپتوس که فرآیند دسترسی سخت‌تری دارند دارای هزینه‌های بالاتری هم هستند. با این حال در صورت داشتن بودجه کافی استفاده از روتختی‌هایی که از جنس بامبو، اکالیپتوس و ابریشم تهیه شده‌اند می‌تواند آسایش و راحتی بیشتری فراهم کند.

جنس پارچه روتختی

پارچه روتختی می‌تواند از انواع مختلفی باشد. همچون الیاف داخل روتختی، هریک از انواع پارچه روتختی هم دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. به طور کلی برای دوخت روتختی از پارچه‌های پلی استر، کتان، پلی کتان، ویسکوز، فلامنت یا تترون، ساتن، ابریشم، میکروتنسل یا تنسل، ساتن پلی استر، لینن، میکروفیبر و بامبو استفاده می‌شود. اگر به خوبی دقت کنیم متوجه می‌شویم که این پارچه‌ها به سه گروه الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی و الیاف ترکیبی تقسیم می‌شوند.

روتختی با پارچه الیاف طبیعی

الیاف طبیعی همچون میکروتنسل، کتان، بامبو، ابریشم و لینن از الیاف گیاهی تشکیل شده‌اند. این روتختی‌ها گرچه قیمت نسبتا بالاتری نسبت به الیاف مصنوعی دارند اما بسیار سبک و راحت هستند. این روتختی‌ها نه‌تنها باعث احساس راحتی بیشتری در هنگام خواب می‌شوند بلکه امکان بروز حساسیت‌های پوستی و تنفسی را هم به حداقل می‌رسانند.

یکی از جدیدترین الیاف طبیعی که در صنعت کالای خواب بسیار مورد توجه قرار گرفته است میکروتنسل است. میکروتنسل نام تجاری پارچه لیوسل است و با استفاده از گیاه اکالیپتوس تولید می‌شود. نرمی و لطافت این جنس پارچه باعث شده تا از آن به عنوان یکی از مرغوب‌ترین پارچه‌ها جهت دوخت انواع کالای خواب استفاده شود.

روتختی با پارچه الیاف مصنوعی

در پارچه‌های روتختی با الیاف مصنوعی مثل ساتن هم از الیاف طبیعی مثل پنبه استفاده می‌شود. اما درصد مواد مصنوعی آن بیشتر است. این روتختی‌ها نسبت به روتختی‌های دوخته شده با الیاف طبیعی، قیمت کمتری دارند اما راحتی، خنکی و سبکی آن‌ها را نخواهند داشت.

روتختی با پارچه الیاف ترکیبی

نوع سوم پارچه روتختی انواع ترکیبی هستند. در این پارچه‌ها به نسبت مساوی یا تقریبا مساوی از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. پلی استر و پلی کتان از جمله معروف‌ترین انواع پارچه‌های روتختی در این دسته هستند. این روتختی‌ها ویژگی‌های مثبت هر دو گروه قبل یعنی راحتی و سبکی و قیمت مناسب را دارا هستند اما نه به اندازه الیاف طبیعی راحت و سالم هستند و نه به اندازه الیاف مصنوعی ارزان قیمت تهیه می‌شوند.

کدام پارچه برای روتختی جهت استفاده طولانی مدت مناسب تر است؟

به دلیل وجود تنوع بالا در زمینه جنس پارچه روتختی می‌توان برخی فاکتورهای مهم را در نظر گرفت تا به کمک آن‌ها سریع‌تر به انتخاب نهایی دست یافت. فاکتور اصلی در این زمینه می‌تواند بودجه خریدار باشد. اگر بودجه کافی برای خرید روتختی در نظر گرفته‌اید می‌توانید به سراغ الیاف طبیعی مثل میکروتنسل بروید. اما در نظر داشته باشید که این پارچه‌ها به دلیل آنکه از الیاف طبیعی بافته شده‌اند نیاز به مراقبت بیشتری دارند. در صورت مراقبت صحیح از این کالاها می‌توانید با خیال آسوده به مدتی طولانی از آن‌ها استفاده کنید و از مزایای فوق‌العاده آن‌ها بهرمند شوید.

بررسی تراکم پارچه کالای خواب

میزان تراکم پارچه کالای خواب تاثیر مستقیم بر کیفیت محصول و در نتیجه بر کیفیت خواب شما می‌گذارد. پارچه‌هایی که دارای تراکم بافتی بیشتری هستند عمر طولانی‌تری نیز دارند. این روتختی‌ها بر اثر شستشو و گذر زمان کمتر دچار آسیب می‌شوند و در نتیجه برای استفاده طولانی‌مدت گزینه مناسب‌تری هستند.

خرید روتختی

نوع بافت پارچه کالای خواب

کیفیت بافت پارچه روتختی نقش مهمی در کیفیت و طول عمر محصول خریداری شده ایفا می‌کند. پارچه‌هایی که بافت متراکم و منسجمی دارند در هنگام شستشو کمتر دچار آسیب می‌شوند.

خرید روتختی‌هایی که بافت غیرمتراکم و غیراستاندارد دارند به سرعت کیفیت و آراستگی خود را از دست می‌دهند و در نتیجه در مدت زمان کوتاهی فرد را مجبور به خرید مجدد روتختی می‌کنند. بنابراین اجازه دهید روتختی‌های ارزان‌قیمت گزینه آخر شما برای خرید باشند.

انواع روتختی از نظر دوخت

به طور کلی روتختی‌ها از نظر دوخت به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • روتختی کاوری
  • لحاف روتختی
  • روتختی پیک

لحاف روتختی شناخته‌شده‌ترین نوع روتختی است، این نوع روتختی به طور معمول در انواع تخت‌ها از هر طرف در حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر افتادگی دارد.

روتختی کاوری نسبت به سایر انواع روتختی ابعاد کوچک‌تری دارد و به اصطلاح جمع و جورتر است. این روتختی با فضاهای کوچک بسیار تناسب دارد.

روتختی پیک بزرگترین ابعاد را نسبت به انواع دیگر روتختی دارد. این روتختی‌ها به طور کامل از لبه‌های تخت پایین افتادگی دارند و اگر از برندهای مناسب و با ابعاد استاندارد تهیه شده باشند به صورت زیبا و آراسته ارتفاع تخت را به طور کامل پوشش می‌دهند. اگر فضای کافی در اختیار دارید خرید روتختی دونفره از نوع پیک می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب شما باشد. این نوع روتختی جلوه و شکوه اتاق خواب را بیشتر خواهد کرد.

روتختی تنسل یک معجزه طبیعی برای خواب راحت

انواع کالای خواب

روتختی تنها یکی از انواع کالای خواب است. در صنعت کالای خواب انواع مختلف محصولات وجود دارند که شناخت و سپس انتخاب درست و مناسب آن‌ها می‌تواند باعث شود فضای اتاق خواب‌تان به شکل معنادارای به یک فضای آرام و زیبا تبدیل شود.

روتشکی، روتختی، پتو، لحاف، روکش لحاف، بالش، روکش بالش، کوسن و روبالشتی از انواع کالای خواب هستند. همچنین لحاف لایت که به عنوان لحاف لایکو نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از انواع کالای خواب است که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع لحاف معمولا به رنگ سفید دوخته می‌شود و از آن برای پر کردن ملحفه یا کاور روتختی استفاده می‌کنند. البته برخی افراد نیز لحاف لایت را به صورت تنهایی و بدون هیچ کاوری مورد استفاده قرار می‌دهند. از جنس الیاف و جنس پارچه تا رنگ و طرح و تزئینات این کالاها می‌توان بی‌نهایت کالای متنوع در بازار مشاهده کرد. گرچه استفاده از تمام انواع کالای خواب همیشه ضروری نیست اما در صورت داشتن فضای کافی استفاده از این اجزا می‌تواند با اضافه کردن جزئیات بیشتر به فضای اتاق خواب‌تان جلوه بهتری به آن ببخشد.

البته که استفاده از انواع کالای خواب تنها مختص فضاهای بزرگ نیست. حتی در فضاهای کوچک هم می‌توان با کمی خلاقیت و انتخاب صحیح محصولات، چیدمان دلخواه‌مان را انجام دهیم و از زیبایی و آسایش بیشتر در فضای اتاق خواب دنج خود لذت ببریم.

خرید روتختی

نحوه مراقبت و شستشوی صحیح کالای خواب

پس از شناخت انواع کالای خواب، انتخاب صحیح کالای موردنظر و خرید آن، حالا باید توجه کنیم که با مراقبت صحیح از محصولی که خریداری کرده‌ایم بتوانیم استفاده بیشتری از آن ببریم. در این میان، آشنایی با نحوه صحیح شستشوی کالای خواب یکی از اساسی‌ترین اقداماتی است که جهت افزایش طول عمر و همچنین حفظ زیبایی و آراستگی آن‌ها باید به آن توجه کنیم.

به طور کلی کالای خواب از هر جنسی که باشد بهتر است به صورت ملایم شستشو شود. اگر خودتان در منزل اقدام به شستن کالای خواب می‌کنید بهتر است از آب با دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد همراه با یک شوینده ملایم و بدون آنزیم استفاده کنید. دور ماشین لباسشویی نباید زیاد باشد و مرحله خشک شدن بهتر است در هوای آزاد و با استفاده از نور خورشید صورت بگیرد. اما در عین حال باید توجه کرد که نور مستقیم خورشید می‌تواند به کاهش عمر کالای خواب منجر شود. بهتر است ابتدا محصول شسته شده را در سبدی بگذارید تا آب آن خارج شود و سپس بر روی بند پهن کنید. به این ترتیب از کشیده شدن و آسیب به محصول جلوگیری کرده‌اید.

شستشوی قطعات بزرگتر کالای خواب مثل پتو و لحاف بهتر است به خشکشویی‌های مطمئن سپرده شود تا شستشو بهتر صورت بگیرد. همچنین جهت شستشو یا لکه‌زدایی تشک، بسته به نوع لک باید از مواد مناسب استفاده کرد. ترکیب سرکه و جوش شیرین همراه با کمی شامپو یا مایع ظرفشویی اغلب گزینه مناسبی برای رفع کثیفی‌های تشک است. باید توجه داشت استفاده از کالای خواب مرغوب و باکیفیت به شما کمک می‌کند حتی شستشوی محصول نیز به سادگی و با چالش کمتری انجام شود. در این صورت مشکلاتی نظیر ترکیب شدن رنگ‌های پارچه، کشیدگی یا خوردگی در هنگام شستشو ایجاد نخواهد شد.

خرید روتختی

مزیت خرید اینترنتی کالای خواب

خرید آنلاین کالای خواب همیشه می‌تواند یک روش عالی برای خرید آسان و کم‌دردسر باشد. به طور معمول خرید حضوری از ما وقت و انرژی بیشتری می‌گیرد. برای انجام خرید حضوری همه ما نیاز داریم زمانی طولانی برای سر زدن به فروشگاه‌های مختلف در نظر بگیریم. در این مراجعه زمان‌بر اغلب فرصت کافی برای بازدید و بررسی دقیق محصولات مختلف فراهم نمی‌شود. شلوغی مراکز خرید و کمبود وقت فروشنده جهت پاسخگویی مناسب به مشتریان از یک سو و محدود بودن وقت مشتری از سوی دیگر باعث می‌شود مشتری در نهایت نتواند محصول موردنظر خود را به درستی انتخاب کند.

در مقابل اما خرید اینترنتی کالای خواب می‌تواند در زمان کمتر و با آرامش بیشتری صورت بگیرد. مشتری در این صورت با مراجعه به سایت‌های مختلف در هر ساعت از روز یا هر روز از هفته که فرصت آن را داشت به سادگی می‌تواند صدها نوع مختلف کالای خواب را ببیند، با فرصت کافی آن‌ها را بررسی و مقایسه کند و در نهایت یک خرید بدون عجله و شتاب‌زدگی را تجربه کند.

امکان پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، امکان پرداخت درب منزل، امکان مرجوع ساختن کالا در صورت وجود مغایرت، نداشتن مشکل حمل کالا به خانه از دیگر مزیت‌های خرید اینترنتی کالای خواب هستند.

خرید آنلاین انواع روتختی و کالای خواب از فرش آنلاین

فرش آنلاین با داشتن نماد اینماد (اعتماد الکترونیک) و سابقه 12 ساله فروش اینترنتی و همچنین موجودی بیش از 1000 طرح و مدل مختلف روتختی، یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها جهت خرید انواع کالای خواب است. شما می‌توانید برای خرید روتختی ، بالش، انواع کوسن، لحاف و سایر کالای خواب به وبسایت فرش آنلاین سر بزنید، با فرصت کافی و با استفاده از اطلاعات کاملی که برای هر محصول وجود دارد آن‌ها را بررسی کنید و در نهایت خرید خود را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید هزینه محصول مورد نظر خود را پس از تحویل درب منزل و بررسی آن پرداخت کنید.

فرش آنلاین با ارائه تنوع وسیع و کیفیت بالای انواع کالای خواب، استفاده از پارچه‌های جدید و مرغوب همچون میکروتنسل و همچنین امکان دریافت مشاوره نامحدود درمورد خرید روتختی دخترانه ، روتختی پسرانه ، روتختی بزرگسال و سایر انواع کالای خواب به شما کمک می‌کند خریدی مطمئن و عالی را تجربه کنید.

خرید روتختی

از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کالاهای خواب فرش آنلاین می‌توان به روتختی‌های این مجموعه اشاره کرد. روتختی‌های یک و یک و نیم نفره ۴ تکه و روتختی‌های دو نفره ۶ تکه هستند. اقلام تشکیل‌دهنده روتختی فرش آنلاین در ست یک و یک و نیم نفره شامل دو عدد روبالشتی، کاور و لحاف لایت یک تکه و ملحفه روکش‌دار هستند. اقلام موجود در ست دو نفره نیز شامل چهار عدد روبالشتی، لحاف لایت و ملحفه کش‌دار می‌شود.

در بعضی از طرح‌های روتختی موجود در فرش آنلاین، لحاف از کاور جدا می‌باشد و در برخی دیگر از طرح‌ها لحاف و کاور به هم دوخته شده است. مزیت جدا بودن کاور از لحاف این است که برای شستشو نیازی نیست لحاف را به خشکشویی ببرید و با جدا کردن کاور می‌توانید به راحتی آن را داخل ماشین لباسشویی بگذارید. اما یکی از معایب جدا بودن کاور و لحاف، ثابت نشدن لحاف درون کاور است که باعث می‌شود لحاف لیز بخورد. البته این مشکل را می‌توان با دوخت دو لبه کاور به لحاف حل کرد.

سایز حدودی روتختی فرش آنلاین برای تختخواب‌های دو نفره ۲۲۰*۲۳۰ است که برای تخت‌هایی با عرض ۱۶۰ تا ۱۸۰ بسیار مناسب هستند. همچنین روتختی‌های یک و یک و نیم نفره ابعادی ۱۷۰*۲۲۰ دارند که مناسب تختخواب‌هایی با عرض ۱۲۰ محسوب می‌شوند. روتختی یک نفره با ابعاد ۲۲۰*۱۵۰ نیز متناسب با تختخواب‌هایی با عرض ۸۰ الی ۱۰۰ سانت موجود هستند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.