روتختی تنسل یک معجزه طبیعی برای خواب راحت

0

انواع مختلفی از ملحفه و روتختی در بازار وجود دارد و هر کس با توجه به آنچه از یک کالای خواب انتظار دارد، انواع مختلف را می تواند امتحان نماید. انتخاب نوع روتختی یکی از تصمیمات و انتخاب هایی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد، چرا که یک خواب راحت به شما انرژی فوق العاده برای شروع یک روز خوب خواهد داد و در سوی دیگر، بیدار شدن مداوم شبانه و تعریق به دلیل نوع ملحفه نه تنها شما را در طول شب کلافه خواهد کرد، روز بعد را نیز برای شما کسالت بار خواهد نمود. با دانستن ویژگی ها و اثرات جنس پارچه مورد استفاده در تولید یک روتختی، در واقع نصف راه را رفته اید و به جرات به اندازه یافتن محصول و خرید آن اهمیت دارد. این راهنما نگاهی دقیق تر به روتختی های جنس تنسل می اندازد، تا شما انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

شاید برای شما جالب باشد

 

 

روتختی تنسل چیست؟

تنسل (Tencel) یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین پارچه‌های مورد استفاده در انواع روتختی ، ملحفه، روبالشی، لحاف و به طور کل کالای خواب است که به عنوان جایگزینی مناسب برای پارچه‌های کتان شناخته می‌شود.

تنسل در واقع نام تجاری پارچه لیوسل (Lyocell) است که از الیاف گیاهی (بیشتر گیاه اکالیپتوس) تولید شده و الیاف تنسل در واقع الیاف سلولزی طبیعی هستند. این پارچه دوستدار محیط زیست است و در مرحله تولید و بعد از آن آسیبی به طبیعت نمی‌رساند. اما چه ویژگی‌هایی باعث شده تا تنسل تا این حد در کالای خواب مورد استفاده قرار بگیرد و پرطرفدار باشد؟

ظاهر خوب و نرمی الیاف لیوسل باعث شده است که تولید کنندگان کالای خواب به این الیاف طبیعی برای استفاده به عنوان پارچه تشک ، ملحفه ، لحاف ، روتختی و رو بالشی توجه ویژه ای داشته باشند. از دیگر سو، ویژگی های خاص و طبیعی این الیاف باعث می شود که مصرف آب در فرآیند تولید به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند.

ابعاد لحاف دو نفره تنسل 220 در200 و مناسب برای تخت به ابعاد 200در 140 ، 200 در160 و 200در180 است. این لحاف زیبا و ارزنده مناسب برای کاورهایی به ابعاد (200در 220) است وداخل کاور نیز جابجا نمی شود.

این لحاف بادوام و فوق العاده قابل شست وشو با دست و ماشین لباسشویی است و دمای آب مناسب برای شستشوی این لحاف 30 تا 40 درجه بوده ولازم است با مواد شوینده ملایم شسته شود.

انواع روتختی تنسل فرش آنلاین

 

 

روتختی تنسل

 

 

با فرش آنلاین همراه باشید، در این مطلب خصوصیات منحصربه فرد این پارچه را بررسی می‌کنیم.

 

مزایای پارچه تنسل

 

  • پارچه تنسل نرم، لطیف و سبک است. برای یک خواب راحت و آرام چه چیزی بهتر از روتختی و لحافی که در برخورد با بدن حس لطافت و آسایش می‌دهد؟ استفاده کنندگان روتختی‌های تنسل در بسیاری از نظرسنجی‌ها نرمی و لطافت آن را مشابه پارچه‌های ابریشمی توصیف کرده‌اند.

 

  • تنسل پارچه‌ای با تنفس مناسب است. یعنی هوا به راحتی در منافذ آن به گردش درمی‌آید و در زمستان‌ها گرم و در تابستان‌ها خنک است.

 

  • گردش هوای مناسب هوا در منافذ پارچه تنسل علاوه بر تنظیم دمای بدن باعث شده تا این پارچه یک پارچه کاملا بهداشتی، آنتی باکتریال و مناسب برای انواع پوست‌های حساس وغیرحساس باشد.

 

  • ضد حساسیت بودن تنسل از مهمترین مزایای آن محسوب می شود. این پارچه فوق العاده نه تنها نرم است، بلکه فیر طبیعی به کار رفته در آن  پوست های حساس را تحریک نمی کند. همچنین، خاصیت جذب رطوبت تنسل اطمینان می دهد که پارچه کمتر در برابر رشد باکتری حساس است. رشد باکتری در روتختی هایی که جذب رطوبت ناشی از تعریق پایینی دارند باعث ایجاد بوی نامطبوع و واکنش های آلرژیک مانند عطسه و سرفه می شود.

 

  • کالای خواب در کنار کارکرد اصلی خود، بخشی از دکوراسیون اتاق خواب است و طرح و نقش آن می‌تواند به زیبایی و آرامش محیط کمک کند. پارچه تنسل با تنوع طرح و رنگ بالا به خوبی توانسته از عهده این وظیفه بربیاید. روتختی تنسل در انواع گسترده طرح و نقش مناسب کودک، نوجوان، بزرگسال، روتختی دونفره، یک‌دفره، پسرانه، دخترانه و… تولید می‌شود و برای هرنوع سلیقه و دکوراسیونی مناسب است.

 

  • یکی از مشکلات عمده روتختی با جنس پارچه‌های مختلف، چروک شدن زیاد آن است که باعث می‌شود تا ملحفه روتختی، روبالشی و لحاف بعد از استفاده جلوه و ظاهر زیبایی نداشته باشند اما با استفاده از کالای خواب تنسل این مشکل تا حد زیادی رفع می‌شود. پارچه تنسل نسبت به الیافی مانند کتان، چروک‌پذیری بسیار کمتری دارد و می‌توانیم مطمئن باشیم که ظاهر سرویس خواب ما همیشه مرتب و زیباست.

 

  • پارچه تنسل ۱۰۰% قابل شستشو است و با بعد از شستن آب نمی‌رود. (پارچه تنسل باید با آب سرد شسته شود و برای آن نباید از سفیدکننده‌هایی مانند وایتکس استفاده کرد)

 

  • روتختی از جنس پارچه تنسل طول دوام و عمر بالایی دارد، دچار رنگ پریدگی نمی‌شود و بعد از استفاده فرم و حالت خود را از دست نمی‌دهد.

 

  • در کنار تمامی مزایای این محصول فوق العاده می توان به اثرات زیست محیطی این کالا اشاره نمود. الیاف تنسل به دلیل طبیعی بودن کاملا قابل بازیافت بوده و هیچ نوع اثرات مخرب زیست محیطی ندارند.

 

  • روتختی برای همه فصول. این روتختی تهیه شده از الیاف طبیعی اکالیپتوس برای همه فصل های سال عالی است. شما را در تابستان خنک نگاه می دارد و در فصل زمستان نیز محیط را خشک نگاه می دارد بدون آنکه باعث گرمای بیش از حد شود.

 

پارچه تنسل

برای خرید روتختی دو نفره فروشگاه فرش آنلاین کلیک کنید.

معایب پارچه تنسل

  • پارچه تنسل نسبت به مواد چرب حساس است و آلودگی‌های روغنی به سختی از روی آن پاک می‌شود.

  • روتختی تنسل با توجه به فرآیند تولیدی که دارد به نسبت برخی از انواع دیگر روتختی قیمت بالاتری دارد که البته با توجه به مزایای زیادی که دارد قابل نادیده گیری است.

  • این کالای خواب فوق العاده را نباید با آب داغ شست چرا که ممکن است باعث با توجه به گیاهی بودن الیاف به کار رفته در تولید باعث بروز آسیب به بافت پارچه شود.

 

خرید روتختی تنسل

اگر پوست حساسی دارید، پیشنهاد می کنیم از پارچه تنسل در سرویس خواب و لباس هایتان استفاده کنید چون با خاصیت نرم و لطیف بودن و انعطاف پذیری بالا پوست را محافظت می‌نماید. وقتی از پارچه تنسل استفاده می کنید دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن باکتری ها نخواهید داشت زیرا این الیاف از ساقه درخت اکالیپتوس بدست آمده و رطوبت را جذب و دفع می کند. زمانی که شما در خواب هستید ، پارچه تنسل استفاده شده در لباس می تواند به سرعت رطوبت بدن را جذب و دفع نموده  و خوابی راحت برای شما فراهم نماید . در هر شرایط آب و هوائی قابل استفاده است به خصوص در آب و هوای گرم لباس هایی که با پارچه تنسل تولید شده باشند باعث ایجاد خنکی بیشتر خواهند شد .

به دلیل ویژگی تکنولوژی نانو به کار رفته در تولید الیاف تنسل، این الیاف قادر است رطوبت را انتقال دهد. در ساختار الیاف تنسل شبکه هایی وجود دارد که به سادگی رطوبت را جذب و به محیط بیرون انتقال می دهد و یک حالت بهینه را در انتقال رطوبت ایجاد می کند. بنابراین در آب و هوای گرم و یا استوایی که تعریق بدن زیاد است ، رطوبت را به هوای آزاد منتقل می کند.  به همین صورت در مناطقی که آب و هوا خشک است و پوست خشک می شود، رطوبت محیط را به بدن انتقال می دهد. پارچه های تنسل امروزه جایگاه بسیار خوبی در بخش پوشاک آقایان ، بانوان و حتی پوشاک بچه گانه پیدا کرده است.

روتختی تولید شده از پارچه تنسل در سایزهای یک نفره و دونفره و با طرح و رنگ‌های مختلف و متناسب با سلائق متفاوت تولید می‌شود. انواع روتختی نوزاد، روتختی کودک، روتختی نوجوان و بزرگسال را به راحتی می‌توان از این جنس پارچه تهیه کرد و از نظر قیمت نیز با توجه به مزایا و تنوع فوق‌العاده بالای آن، بسیار مقرون به صرفه است.

 برای خرید اینترنتی و اطلاع از قیمت انواع روتختی یک نفره و دونفره مناسب تمام سنین از جنس تنسل می‌توانید از طریق لینک زیر وارد فروشگاه کالای خواب فرش آنلاین شوید.

شما تجربه‌ای از خرید و یا استفاده از کالای خواب و روتختی از جنس تنسل دارید؟ در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید سوالات خود را نیز در بخش نظرات ما در میان بگذارید، کارشناسان فرش آنلاین در سریع‌ترین زمان پاسخگوی شما هستند.

 

روتختی نوجوان

 

 

               خرید روتختی نوجوان با مناسب‌ترین قیمت و تضمین کیفیت

 

تنسل چگونه ساخته می شود؟

تنسل کاملا سازگار با محیط زیست بوده و از درخت اکالیپتوس تهیه می شود که یک منبع پایدار می باشد. با استفاده از یک روش خشک کردن منحصر به فرد، خمیر پودر شده چوب اکالیپتوس با یک حلال شیمایی مخلوط شده و پس از آن از سوراخ های ریز یک نازل عبور داده می شود تا الیاف سلولزی چوب ایجاد شود. در نهایت این الیاف قبل از استفاده در بافت پارچه تحت یک سری فرآیندهای دیگر نیز قرار می گیرند.

به طور کلی می توان ۹ مرحله را برای تولید تنسل می توان در نظر گرفت و متصور بود:

  1. آماده سازی خمیر چوب: چوب درخت اکالیپتوس به قطعات کوچکی شکسته می شوند و در درون خمره های هضم کننده مواد شیمیایی بارگذاری می شود تا نرم شده و به خمیر تبدیل شوند.

  2. تمیز کردن خمیر: خمیر به دست آمده در آب شسته می شود و ممکن است جهت ضد عفونی کردن آن از سفید کننده هم استفاده شود. در نهایت پس از اتمام این مرحله خمیر در یک خشک می گردد و در درون ماسوره ها فرستاده می شود.

  3. حل نمودن سلولز: خمیر خشک شده به صورت ورقه های مربع شکل درآمده و در خمره های تحت فشار و گرم شده آمینو اسید قرار می گیرند.

  4. تصفیه: وقتی سلولز در درون این مایع شفاف حل شد، از طریق نخ ریس ها فرآیند تصفیه انجام گرفته و پمپاژ می گردد.

  5. نخ ریسی: زمانی که سلولز تحت فشار نخ ریس ها قرار می گیرد به الیاف بلند و نازک تبدیل می شود.

  6. شستشوی الیاف: الیاف بدست آمده ، در محفظه های رقیق آمینو اسید جهت تنظیم شدن غوطه ور شده و سپس با آب بدون املاح شسته می شوند.

  7. خشک کردن: الیاف تنسل در نهایت خشک می شوند. و به رشته های نخ جدا و سفارشی تبدیل می شوند.

  8. عملیات تکمیلی: در آخر الیاف برش خورده می شوند و برای تبدیل شدن به انواع مختلفی از محصولات آماده می گردند.

 

 

آیا تنسل برای هوای گرم مناسب است؟

اگر حتی در مناطق با زمستان های سرد هم زندگی می کنید، روتختی تنسل می تواند بهترین گزینه برای شروع هوای گرم و تابستان باشد. چرا که فیبرهای خنک به کار رفته در تولید تنسل آن را به یک کالای خواب خوب با قابلیت های فوق العاده تبدیل نموده است.

الیاف با جذب بالا و تنفس و عبور خوب هوای موجود در روتختی تنسل باعث می شود که دیگر با تعریق شبانه از خواب بیدار نشوید.

روتختی تنسل فرش آنلاین

 

آیا تنسل بهتر از پنبه است؟

جواب این سوال کاملا بستگی به نوع خواسته شما از کالای خواب دارد. اگر شما ذاتا طبع گرمی دارید یا در مناطق گرمسیر زندگی می کنید مسلم است که تنسل به دلیل عبور هوای بیشتر خنک تر بوده و مانع از عرق کردن می شود.

از سوی دیگر تنسل به مراتب نرمتر از پنبه بوده و از دوام بیشتری نیز برخوردار است. به گونه ای که شما پس از هر بار شستن روتختی مشکلی در رابطه با کوچک شدن و تغییر شکل یا یا چروک شدن بیش از حد پارچه نخواهید داشت.

به طور کلی تنسل و پنبه هر دو نرم هستند، اما تنسل در هنگام لمس کردن خنک و نرم تر به نظر می رسد.

 

شما تجربه‌ای از خرید و یا استفاده از کالای خواب و روتختی از جنس تنسل دارید؟ در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید سوالات خود را نیز در بخش نظرات ما در میان بگذارید، کارشناسان فرش آنلاین در سریع‌ترین زمان پاسخگوی شما هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.