0
سبد خرید

سوالی دارید؟

اگـر نیاز به پشتیبانی فنی و راهنمایی دارید، لطفا با تیم پشتیبانی فرش آنلاین تماس بگیرید
021 22619718

پشتیبانی آنلاین

خریدار فرش های دستباف نو و کهنه و فرش ماشینی دست دوم به بالاترین قیمت

تلفن 09122018940(حسن نژاد)

(قبل از فروش فرش های خود، با ما مشورت کنید)

 

برای خرید فرش های دستباف، نیاز به سابقه بلند مدت و تجربه فراوان در خصوص نقشه، نوع نخ، محل بافت و ...است که مجموعه فرش آنلاین با دارا بودن سابقه 50 ساله در امر خرید و فروش فرش دستباف و دارای نماد اعتماد دو ستاره از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت، با اعزام خبره ترین و منصفترین کارشناسان ، فرش های دستباف نو و کهنه و کارکرده ماشینی شما عزیزان را به بالاترین قیمت در مناطق 22 گانه شهر تهران (تمام مناطق غرب - شرق - شمال و جنوب تهران)  خریدار می باشد.

 

آقای حسن نژاد کارشناس خرید فرش دستباف و عضو اتحادیه فروشندگان فرش دستباف، با 36 سال تجربه و سابقه کار در امور ارزیابی و خرید و فروش فرش های دستباف نو و کهنه (کارکرده) دارای مجوز از اتحادیه صنف فرش فروشان دستبافت تهران می باشد.


ساعت کار : 9 صبح الی 20

موبایل : 09122018940(حسن نژاد)

بازار فرش تهران سال 1355

امید است با همراهی شما عزیزان بتوانیم خدمات بی نظیری ارائه دهیم

 

در صورت هرگونه انتقاد و پیشنهاد از نحوه عملکرد کارشناسان فرش آنلاین با شماره های دفتر فرش آنلاین تماس بگیرید

تهران خیابان الهیه پلاک 9 واحد 1 تلفن 22619718

 

 

راهنمای خرید و فروش فرش دست دوم

خارج از مبحث هنری فرش ایران، قالی ایران مشتری های خاص خود را دارد. در ایران و دیگر کشورها در طول دهه ها استفاده از قالی در منزل، و یا چندین بار شستشو، عیوبی در فرش پیدا می گردد و صاحب فرش تصمیم می گیرد آن را عوض کند. تغییر سلیقه در رنگ و طرح و اندازه فرش نیز از دیگر دلایلی است که مزید بر علت فروش قالی می گردد.

فرش های دست دوم به دلیل ارزان تر بودن از فرش نو کالای مناسبی برای صادرات می باشند. به همین دلیل فروشگاه های فروش فرش مردم را تشویق به تعویض فرش نو با کهنه می نمایند. لازم به ذکر است که واقعا مهم نیست فرش کهنه باشد یا نو، حتی گاهی هر چقدر قدیمی تر باشد خواهان بیشتری هم دارد. آنچه قطعی است، فروش فرش خانه به منزله عیب دار یا ارزان بودن آن فرش نیست! چه بسا طرح و رنگ فرش و عدم همخوانی آن با سبک جدید چیدمان منزل علت فروش یک فرش دستباف اعلی و چند ده میلیونی شود. به عنوان مثال سابقا فرش های لاکی همیشه و در هر حال طرفدار داشت، اما در حال حاضر رنگ های ملایم و خنثی همچون طوسی، فیلی، کرم و..است که انتخاب اول صاحبان منازل و یا طراحان دکوراسیون می باشد.

گواه بر آنچه گفته شد، تابلوهای فروشگاه های فرش با عنوان «تعویض فرش کهنه با نو» می باشد. در این بین، با توجه به رنج وسیع فروشندگان فرش های دست دوم دستباف و ماشینی و همچنین خریداران فرش های دست دوم بر آن شدیم یک راهنمای جامع در اختیار شما قرار دهیم. تا در صورتی که بخواهید به بازار خرید و فروش فرش های دست دوم ورود کنید، اطلاعات جامع لازم را داشته باشید. با ما همراه شوید.

 

تشخیص کیفیت فرش دست دوم

 

اصولا نوع پشم و سبک طرح، بافت سالم و رنگ ثابت و مرغوب بر کیفیت فرش می افزاید. اگر فرش دست دوم سالم باشد. و به تعبیر دیگری پوسیده، بیدخورده و ساییده نباشد، از کیفیت بهتری برخوردار 

است. نگهداری از ریشه فرش یکی دیگر از بهترین روش های حفظ کیفیت فرش است.

البته در این میان شناخت پشم اعلا کاری کاملا تخصصی است. ولی طرح و رنگ فرش سلیقه ای بوده و بافت سالم فرش را هم به راحتی می توان با دقت در منظم بودن گره های قالی تشخیص داد.

آنچه مسلم است، بازار خرید و فروش کالاهای دست دوم به قدری گسترده شده است که دیگر نمی توان آن را نادیده گرفت. و این به دلایل زیادی رخ داده است، از کاهش قدرت خرید مردم گرفته تا تنوع طلبی و تغییر سبک های دکوراسیونی. آنچه مسلم است فرش به جرات تنها کالایی است که دست دوم بودن نه تنها از ارزش آن نمی کاهد بلکه به اصطلاح هر چقدر پاخور آن بیشتر می شود ارزشش بیشتر می شود. به همین دلیل است که فروشگاه های زیادی حاضرند فرش کهنه شما را با کمال میل با یک فرش نو تعویض کنند.

همین ویژگی باعث شده است که خرید فرش دستباف صرفا هزینه نباشد. بلکه یک سرمایه گذاری مطمئن باشد، که هر زمان شما بخواهید می تواند نقد شود! در این میان فرش های دستباف به دو دسته تقسیم می شوند. فرش های اعلی و فرش های تجارتی.

 

فرش های اعلی

 

این دسته که کیفیت بالایی دارند و قطعا ارزش بیشتری دارند. در گام اول شستشو شده و با کمی پرداخت و همین طور مرتب کردن آماده صادرات شده و به سایر نقاط جهان و علی الخصوص اروپا صادر می شوند. و دسته دوم هم که کیفیت پایین تری دارند در داخل کشور دست به دست می شوند.

قطعا سالم بودن فرش یکی از مهمترین نکات در انتخاب یک فرش به عنوان فرش اعلا می باشد. در کنار سالم بودن مواردی چون طرح، رنگ، قدمت فرش می باشد. در صنعت فرش دستباف، به فرش های با قدمت 100 سال به بالا فرش آنتیک گفته می شود و به فرش هایی که کمتر از این مقدار قدمت دارند(حدودا 50 سال یا بیشتر و کمتر) شبه آنتیک گفته می شود.

 

فرش های تجارتی

 

این دسته که اصصلاحا فرش های تجارتی خوانده می شوند. فرش هایی هستند که به لحاظ بافت، سالم بودن زمینه و ریشه فرش و همین طور قدمت حائز شرایط قرار گرفتن در دسته فرش های اعلا نبوده اند. و بنابراین پس از شستشو و همین طور پرداخت و مرتب کردن در بازارهای داخلی دست به دست می شوند. و چه بسا که طرفداران خاص خود را نیز دارند.

اما سوال اینجاست که چطور میشه فهمید یک فرش ارزشمند است یا خیر؟ کدام فرش اعلی است و کدام تجارتی؟

نکات زیادی ورای نقشه و نو یا کهنگی فرش وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد تا متوجه شوید فرش ما ارزنده است یا خیر. قطعا مهمترین عامل در تعیین فرش های اعلی و تجارتی سالم بودن فرش و ریشه های آن و سپس قدمت فرش است.

 

قیمت گذاری فرش دستباف دست دوم

 

چرا یک فرش دستباف 20 میلیون تومان قیمت دارد در حالی که قیمت فرش مشابه 80 میلیون یا بیشتر است؟

دلایل و عوامل مختلفی وجود دارد که قیمت فرش را تعیین می کند. که در ادامه به توضیح بیشتر این عوامل می پردازیم. عواملی چون اندازه فرش، رنگ ها و ترکیبات رنگی هماهنگ، طرح و نقشه زمینه فرش، نوع پشم مورد استفاده برای بافت، تراکم بافت، وضعیت فرش و...همگی بر میزان بهای نهایی که کارشناس اعلام می کند اثر گذار است.

 

اندازه

بافت فرش بزرگتر به زمان بیشتری نیاز دارد و همین امر باعث گرانتر بودن آن نیز می شود.

 

رنگ

اینکه ترکیب رنگی به کار رفته در بافت فرش چقدر مناسب و هماهنگ بوده باشد حائز اهمیت بالایی است. اینکه از چه رنگ هایی در بافت استفاده شده است. اگر رنگ های طبیعی به خوبی هماهنگ شوند، قطعا فرش از ارزش بیشتری برخوردار می شود.

 

منطقه بافت فرش

منطقه بافت فرش حائز اهمیت است. همچنین این شرایط برای فرش تولیدی کارگاهی و فرشی که خانگی یا توسط عشایر بافته شود، هم صادق است. در حال حاضر فرش های ذهنی باف عشایر قشقایی به شدت مورد توجه قرار گرفته و خواهان فراوانی دارد.

 

طرح زمینه فرش

اینکه زمینه فرش پر نقش و شلوغ باشد یا اینکه کف ساده باشد، کاملا بر قیمت فرش اثر گذار است. چرا که بافت یک فرش با طرح پر نقش و شلوغ قطعا زمان بیشتری برای بافت لازم دارد و به نسبت قیمت بالاتری هم دارد.

 

نوع الیاف و نخ به کار رفته در بافت

نخی که در بافت فرش استفاده می شود. هم بر کیفیت فرش اثر دارد و هم بر ارزش نهایی فرش بافته شده. قطعا یک فرش ابریشم گرانتر از انواع پشمی است. و در بین انواع فرش پشمی هم فرش هایی که با پشم مرغوب تولید شده اند ارزشمند تر می باشند.

 

تراکم فرش

یکی از موارد تعیین کننده در ارزش نهایی فرش، تراکم گره ها می باشد. هر چقدر تراکم فرش بالاتر باشد، فرش کیفیت بالاتری داشته و طول عمر بیشتری هم خواهد داشت.

 

سن

یک فرش دستباف عتیقه اغلب گرانتر است، اما سن تعیین کننده نیست. فرش‌های قدیمی‌تر اغلب کمتر یافت می شوند. و در صورت سالم و یافت شدن ارزش بالایی هم دارند.

 

وضعیت نگهداری فرش

اگر فرش سالم و بدون آسیب باشد، البته گران‌تر از فرش فرسوده و سابیده است.

 

هر یک از موارد فوق الذکر می تواند قیمت فرش دستباف شما را کاملا تحت تاثیر قرار دهد. پس با توجه به آنچه گفته شد. نمی توان صرفا براساس یک عامل یک فرش را گرانبها و یا دیگری یا کم ارزش دانست. بلکه مجموعه ای از عوامل است که تعیین کننده قیمت فرش دستبافت شما می باشد. در صورتی که فرش دستبافی دارید که می خواهید به فروش برسانید، کارشناس زبده فرش آنلاین با 34 سال سابقه آماده است که در کلیه مناطق تهران با یک تلفن به محل زندگی شما آمده و آن را کارشناسی نماید.

 

فرش ماشینی دست دوم

 

در حال حاضر و با توجه به بالا رفتن بهای تولید و بافت فرش های دستباف. قدرت خرید مردم برای داشتن این کالای اصیل ایرانی کاهش یافته. و خیلی از خانوارها حتی توان خرید فرش های دست دوم را هم ندارند. بنابراین در این حالت جاذبه فرش های ماشینی دست دوم بالا رفته و بازار این محصولات داغ است.

البته یکی دیگر از علت های این موضوع جدای از قدرت خرید، می تواند تنوع بالای طرح و نقشه های جدیدی باشد که تولید کنندگان این محصولات استفاده می کنند. به طوری که هر روزه شاهد ورود فرش های ماشینی جدیدتر با نقوش متفاوت و زیبایی هستیم، که خانوارها را به تعویض فرش های قدیمی تر وسوسه می نماید. در این بین برخی از این فرش های ماشینی دست دوم به قدری خوب نگهداری شده اند، که هیچ فرقی با فرش های نو ندارند و بالطبع خرید چنین فرش هایی برای مصرف کنندگان بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

قیمت فرش دست دوم

براساس نظرات کارشناسان فرش آنلاین ارزش فرش کاملا براساس سلامت و کیفیتی که دارد قیمت گذاری می شود. فرض کنید فرشی که ریشه ها ریخته باشد، پوسیدگی داشته باشد، سابیده شده باشد و.....این فرش دیگر کاربردی به عنوان فرش ندارد. بلکه غالبا به کارگاه های تولید صنایع دستی مانند تولیدی های کیف و کوسن و....سپرده می شود. تا بخش های سالم آن را جدا نموده و برای تولید صنایع دستی استفاده کنند و غالبا هم متری 80 الی 100 هزار تومان قیمت دارد. بنابراین قیمت یک فرش دستباف دست دوم از متری 80 الی 100 هزار تومان شروع شده و براساس فاکتورهایی که در بالا گفته شده ممکن است به بالای 200 میلیون تومان برسد.

بر این اساس فرش ها و قالیچه های سابیده، که تار و پود آن ها بیرون زده است. ارزش خرید و فروش به صورت یک فرش ارزشمند را ندارند. قیمت گذاری اصلی یک فرش از فرش هایی شروع می شود که به صورت یکدست پرزهای آن ها رفته و اصطلاحا ذرتی شده اند، ولی کماکان پشت و روی فرش مثل هم بوده و قابل استفاده می باشند. مانند انواع فرش های کاشمر، کرمان، کاشان سرمه ای، کرم سبز، طوسی. پس براساس سلامت فرش، کیفیت بافت، سالم بودن و نقشه فرش و اینکه بافت کجا باشد قیمت گذاری می شود.

فرش های تبریز غالبا 50 رج و چله نخ یا چله ابریشم(ریشه فرش) هستند. و در این فرش ها نقشه فرش تعیین کننده اصلی قیمت می باشد. به طوری که فرش های نقشه شرکتی، جواد قلم، طرح بهشتی قدیم به ترتیب پایین ترین قیمت و به ترتیب طرح هریس، ماهی، علیا، طرح خطیبی و نوین فر قیمت های بالاتری دارند. این فرش های از 4 تا 15 میلیون تومان و حتی تا 20 میلیون خرید و فروش می شوند. برخی از فرش های دستباف تبریز به صورت گلیم بافت بافته می شوند که در این صورت درصدی به قیمت فرش افزوده می شود.

در مورد فرش های بافت اصفهان، انواع فرش های سابیده و ساییده شده خرید ندارد. قابل ذکر است که مقیاس شمارش در مورد فرش اصفهان خفت است. که از 11خفت شروع شده و تا 16 خفت می رسد. و قیمت فرش هم بسته به قدمت بیشتر می شود. به طوری که فرش هر چی کهنه تر و نقشه آن خاص تر باشد از متری 5 الی 15 میلیون تومان تغییر می یابد. و مهمترین نقشه ها هم شامل صیرفیان، لیلی و مجنون و لچک و ترنج نقشه اسلیم می باشد.

فرش های لاکی زنجان نقشه ماهی از رنج قیمت 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان بسته به بافت و سالم بودن نقشه فرش و همین طور کیفیت بافت قیمت گذاری می شوند.

فرش های بیجار از متری 2 میلیون الی 6 میلیون.

قیمت فرش کاشمر بستگی به کرک و پشم آن دارد. 12 متری از 8 میلیون تا 15 میلیون خریداری می شود. و قالی های پشم کاشمر از 6 الی 12 میلیون قیمت می گیرد. برخی نقشه های فرش کاشمر مانند لچک و ترنج و نقشه منظره یا کاسه کوزه که کرک آن مرغوبیت بیشتری دارد از 15 تا 20 میلیون قیمت دارد. البته همه اینها مشروط به سلامت فرش و پرزدار بودن آن است و همین طور روئیت فرش توسط کارشناس.

فرش های کاشان اردکان به شرط سالم و اصطلاحا گوشت دار بودن فرش قیمت گذاری شده و در این فرش ها رنگ کرم گران تر از انواع لاکی است. فرش کاشانی که یک بار شسته شده و نیاز به شستشو داشته باشد دست دوم محسوب شده و 12 متری آن از 5/6 الی 7 و حتی 15 میلیون تومان قیمت دارد. فرش کاشان اردکان کرم که به صورت جفت 6 متری و جفت 9 متری باشد غالبا مرغوب تر و پر طرفدار تر از 12 متری است. فرش کرک کاشان از متری 5/2 تا 5 میلیون تومان قیمت دارد.

فرش های بافت مشهد بسته به میزان کهنگی و تعداد دفعات شستشوی فرش(فرش شسته شده دست دوم محسوب می شود، فرشی هم که شسته نشده باشد ولی کثیف باشد و نیاز به شستشو داشته باشد دست دوم است) و قابلیت استفاده مجدد آن توسط مصرف کننده، قابل خرید و فروش است. به طوری که یک 12 متری از 1 تا 6 میلیون قیمت دارد.

با توجه به آنچه گفته شد، قیمت فرش های دست دوم بسیار متغییر است. و فرآیند قیمت گذاری نیاز به کارشناسی دقیق و روئیت آن توسط کارشناش دارد. در صورتی که فرش دست دومی دارید که می خواهید آن را به فروش برسانید. میتوانید همین امروز با فرش آنلاین تماس بگیرید. تا کارشناسان زبده ما در محل (کلیه بخش ها و مناطق تهران) حاضر شده و فرش شما را با قیمتی مناسب و کارشناسی شده خریداری نمایند.

کارشناس فرش آنلاین: جناب آقای سیف محمدی 09126127226

 

آماده کردن فرش برای فروش!

 

قبل از اقدام به فروش بهتر است کمی فرش را تمیز و مرتب کنید تا به ارزش ذاتی که دارد به فروش برسد. به عنوان اولین قدم توصیه می شود فرش را خوب غبارگیری کنید. می توانید از یک چوب استفاده کنید و با زدن به پشت فرش آن را گردگیری کنید. البته این کار مشروط به آن است که فرش پوسیده و قدیمی نباشد و حین این کار پاره نشود.

سپس فرش را بشویید. توصیه می شود این کار را به افراد متخصص بسپارید. علی الخصوص اگر فرش با نخ و رنگ های طبیعی بافته شده باشد. در غیر این صورت می توانید خودتان دست به کار شوید. فقط به به یاد داشته باشید که شما صرفا مجاز به روشویی فرش خود هستید و شستشوی کامل فرش را باید قطعا به قالیشویی ها بسپارید. اما چرا؟ ممکن است نتوانید گرد و غباری که لابه لای پرزهای فرش است را کاملا خارج کنید. بنابراین پس از ریختن آب جهت شستشو این گرد و خاک تبدیل به گل شده و همان جا ماندگار می شود. و به مرور زمان باعث پوسیده شدن و آسیب به بافت و زمینه فرش می شود. بنابراین تا جایی که امکان دارد و در صورت اعلا بودن فرش بهتر است کار تمیز و مرتب کردن فرش را به قالیشویی بسپارید. اما برای روشویی و تمیز کردن سطحی فرش چه باید کرد؟ سعی کنید از آب ولرم استفاده کنید، برای این کار شامپو فرش گزینه مناسبی است. شامپو فرش را در داخل آب رقیق نموده و با یک تکه پرده توری ساده و مستعمل یا یک تکه از گونی برنج، کف شامپو فرش را بر روی فرش کشیده و آن را تمیز یا اصطلاحا روشویی کنید. پس از این کار با یک تکه پارچه تمیز به سمت خاب فرش، پشم و پرز فرش را بخوابانید. روی فرش راه نروید تا به طور کامل خشک شود. چون اگر راه بروید و تعدادی از پشم ها رو به خاب باشد و بعضی ها در جهت عکس باعث دو رنگی فرش و لکه دیدن فرش حین رفلکس نور در زمان خشک شدن فرش خواهد شد. اگر چنین اتفاقی افتاد باید دوباره دستمال نم دار بکشید. و دوباره پشم فرش را در جهت خاب فرش بخوابانید تا این حالت برطرف شود و این بار تا خشک شدن کامل فرش اصلا روی آن راه نروید. در هر صورت این را به یاد داشته باشید که برای فروش خوب فرش باید تمیز، رفو شده و تا حد ممکن بدون مشکل باشد.

 

سوالات پر تکرار

 

آیا کارشناسی در محل به صورت رایگان صورت می گیرد؟

خیر. توصیه می شود اول از فروش فرش خود مطمئن شوید. سپس با کارشناس برای انجام مراحل فروش هماهنگ شوید.

کارشناسان فرش آنلاین فقط فرش های دستباف را خریداری می کنند؟

خیر. در صورتی که شما فرش ماشینی سالم و کم کارکردی داشته باشید که مایل به فروش آن هستید. کارشناس ما آن را قیمت گذاری و در صورت رضایت شما خریداری خواهد نمود.

در صورت عدم رضایت از عملکرد کارشناس باید با چه کسی تماس بگیرم؟

تهران خیابان الهیه پلاک 9 واحد 1 تلفن 22619718

آیا کارشناس فرش آنلاین دارای مجوز بازرسی اتحادیه می باشد؟ 

آقای سیف محمدی کارشناس خرید فرش دستباف و عضو اتحادیه، با 34 سال تجربه و سابقه کار در امور ارزیابی و خرید و فروش فرش های دستباف نو و کهنه (کارکرده) دارای مجوز از اتحادیه صنف فرش فروشان دستبافت تهران می باشد.

 

نظرات مشتریان

 

فاران می گوید:

سلام یک فرش 4 در 4 ترکمن و دو تا فرش 6 متری اردکان دارم، برای فروش چه کار کنم؟

 با کارشناس خریدار فرش های دست دوم دستباف فرش آنلاین تماس بگیرید. آقای سیف محمدی 09126127226

محمد رضا:

 فرش من کمی سابیده و پوسیدگی اندکی دارد، آیا می توانم آن را به قیمت مناسبی بفروشم؟

دوست عزیز همان طور که ذکر شد، یکی از مهمترین بخش های قیمت گذاری سلامت فرش است. در صورتی که فرش شما عیب های گفته شده را دارد به عنوان یک فرش سالم و با کیفیت قیمت گذاری نخواهد شد. هر چند این موضوع در مورد فرش های آنتیک صادق نیست.

پرداخت در محل

پرداخت در محل برای تمام سفارشات تهران

۷ روز ضمانت بازگشت

تعویض یا بازگشت محصول در صورت مغایرت

ارسال سریع و رایگان

ارسال رایگان در تهران (خریدهای بیش از 4۰۰ هزار تومان)

تضمین بهترین کیفیت و قیمت

محصولات درجه یک با بهترین قیمت و کیفیت

محصولات پیشنهادی

0 محصول در لیست مقایسه شما قرار دارد. مقایسه کنید »