معرفی جدیدترین انواع فرش‌ وینتیج سال 1401

راهنمای خرید و استفاده از فرش‌ وینتیج در دکوراسیون

0
در بدو ورود به خانه هر ایرانی، اولین چیزی که جلب توجه کرده و نگاه را به سمت خود می‌کشد، فرش خانه است. با توجه به قیمت بالای فرش‌های دستباف و همین طور تنوع پایین‌تر نسبت به فرش ماشینی، امروزه فرش‌های ماشینی رونق زیادی گرفته است. فرش‌های ماشینی آن قدر خوش‌رنگ و لعاب و با کیفیت هستند که به راحتی، فقدان فرش دستباف را جبران کرده‌اند!یکی از انواع فرش‌های ماشینی که توانسته با نرمی و لطافت بی‌نظیر، طرح و رنگ خاص و امروزی، ظاهری دستباف‌گونه و در عین حال کیفیتی بالا، مخاطبان زیادی را مجذوب خود سازد، فرش وینتیج یا فرش کهنه‌نما است.
شاید برای شما جالب باشد

فرش پتینه یا فرش وینتیج به دلیل سبک به‌ خصوص و ترکیبات رنگی جوان‌پسند و امروزی، با استقبال عمومی مواجه شده و توانسته است به‌راحتی به خانه‌های مشکل‌ پسندترین ایرانیان راه یابد.

راهنمای خرید فرش وینتیج

در این بخش به این سوال می‌پردازیم که چه ویژگی‌هایی فرش وینتیج را از سایر فرش‌های ماشینی متمایز می‌کند. همچنین این نکته را مورد بررسی قرار خواهیم داد که خصوصیات فرش وینتیج یا فرش کهنه‌نما در رابطه با فاکتورهایی نظیر تراکم، شانه، جنس نخ خاب و … چیست. پاسخ به این سوال‌ها، کار شما را برای خرید جدیدترین فرش‌های وینتیج فرش آنلاین آسان خواهد کرد.

شانه و تراکم فرش

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر کیفیت و زیبایی یک فرش مستقیما اثر می‌گذارد، شانه و تراکم آن است. فرش‌های وینتیج در صورتی که شانه و تراکم بالایی داشته باشند، شباهت بیشتری به فرش‌های دستبافت یافته و فضا را بیش از آنچه تصور می‌کنید دستخوش تغییر می‌نمایند. از آنجا که این نوع فرش، از نخ های نازک‌تر و ابریشم‌گونه بافته می‌شود، نرمی و لطافت فوق‌العاده‌ای دارد و دستباف‌گونه به نظر می‌رسند.

فرش‌ وینتیج یا فرش کهنه‌نما در انواع 500 شانه، 700 شانه، 1000 و 1200 شانه و در تراکم‌های 2550 الی 3600 تولید و به بازار عرضه شده و از محبوبیت ویژه‌ای هم برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با توجه به توان اقتصادی و نوع کاربری که از فرش وینتیج انتظار دارید، یکی از انواع 500 تا 1200 شانه را انتخاب نمایید. برای مشاهده و خرید انواع فرش پتینه وینتیج در انواع طرح و رنگ‌های بی‌نظیر و امروزی، کافیست به بخش فرش ابریشم‌ ماشینی فرش آنلاین مراجعه کرده و فرش مدنظر خود را انتخاب نمایید.

جنس نخ خاب

برای بافت فرش وینتیج از دو دسته نخ طبیعی و یا مصنوعی استفاده می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کیفیت نخ، مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده کیفیت نهایی فرش است. الیاف طبیعی مورد استفاده برای بافت فرش پنبه، پشم، ابریشم و…می‌باشند که با توجه به هزینه بالا با الیاف مصنوعی جایگزین شده‌اند. الیاف مصنوعی مورد استفاده برای بافت فرش عبارتند از انواع نخ اکریلیک، نایلون، پلی استر، ویکرون، پلی پروپلین و…

در صورتی که کیفیت نخ مورد استفاده در تولید فرش، پایین باشد، قبل از هر چیز لطافت و ظاهر فرش تحت‌ تاثیر قرار گرفته و در نهایت مقاومت، دوام و طول عمر آن نیز دستخوش تغییر شده و کاهش می‌یابند.

فرش وینتیج برند آرمانی

رنگ‌بندی‌های فرش وینتیج

یکی از دلایل محبوبیت جهانی فرش‌های ایران، کاربرد طیف وسیعی از رنگ‌های طبیعی چون انواع قرمزدانه، روناسی و…بوده و هست. این رنگ‌بندی فرش‌های ایرانی است که در کنار نقشه‌های خاص و کیفیت بالا، به آن عمق و اصالت بخشیده و باعث می‌شود که به عنوان یک اثر هنری ارزنده بر دل جهانیان بنشیند.

تجربه ارزشمند ایجاد بهترین ترکیبات رنگی توسط تولیدکنندگان فرش‌های دستباف، در حال حاضر، در تولید فرش‌های ماشینی نیز به کار گرفته شده است. نتیجه‌ی این کار، تولید کلکسیون‌های فرش ماشینی ارزنده، دستبافت‌گونه و ابریشم‌گونه بوده که نه تنها در ایران که در سراسر جهان می‌درخشد.

در کنار زیبایی‌های بصری و همین‌طور کیفیت تولید، رنگ فرش یکی از مهم‌ترین عناصر تعیین‌کننده در دکوراسیون می‌باشد. چرا که فرش یکی از اکسسوری‌های اصلی و غالب در فضا بوده و می‌تواند به سادگی کل فضا را یک دست نماید. اگر در زمره کسانی قرار دارید که به فرش‌های وینتیج علاقه دارند، باید به رنگ‌بندی و هماهنگی آن نهایت دقت را داشته باشید تا به هارمونی مورد نظر خود برسید.

در صورتی که فضای زندگی شما کوچک است، باید تا جایی که می‌توانید فرش را از تم‌های رنگی روشن انتخاب کنید تا بتواند فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر از آنچه در واقع هست نشان دهد. از سوی دیگر، در صورتی که فرش را برای یک فضای بزرگ انتخاب می‌کنید، دست شما در انتخاب طرح و رنگ بازتر هست. شما می‌توانید در این محیط از طیف فرش وینتیج طوسی یا رنگ‌های تیره‌تری همچون ذغالی، سرمه‌ای و غیره هم استفاده کنید.

 

ایجاد هارمونی رنگ‌ها در استفاده از فرش وینتیج

نکته دیگری که در رابطه با رنگ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، میزان رفت و آمد در فضای مورد نظر و همین‌طور هماهنگی با دکوراسیون می‌باشد. توصیه می‌شود برای نقاط با رفت و آمد بیشتر، از فرش‌های تیره‌تر و یا چرک‌تاب استفاده شود، چرا که در صورت کثیف شدن کمتر آن را نشان می‌دهند.

در صورت تمایل به مشاهده رنگ‌بندی فرش‌های وینتیج، از کلکسیون فرش سیزان که به تازگی وارد کلکسیون فرش وینتیج فرش آنلاین شده بازدید نمایید. این کلکسیون با رنگ‌بندی بسیار خاص و کاربرد انواع رنگ‌های غالب در فرش‌های کهنه‌نما، می‌تواند همان محصولی باشد که به دنبال آن هستید.

به‌عنوان یک اصل کلی ایجاد هارمونی رنگی توصیه می‌شود که برای انتخاب رنگ فرش وینتیج مدنظر خود، از قانون طلایی چیدمان دکوراسیون استفاده کنید. طبق این روش،برای انتخاب رنگ باید 60 درصد به رنگ المان‌ها و اکسسوری‌های غالب فضا نظیر مبلمان، وسایل بزرگ و دیوارها توجه کنید. 40 درصد باقی‌مانده که رنگ‌های مکمل هستند را با توجه به اجزا جزئی‌ترِ فضا مانند پرده و رنگ یکی از دیوارها تکمیل کنید. به این ترتیب می‌توانید خیلی ساده اما اصولی و براساس سلیقه و خلاقیت خود، فضا را چیدمان نمایید.

فرش وینتیج برند برنتین

طرح‌های مدرن فرش وینتیج

در تولید فرش‌های وینتیج و کهنه‌نما از انواع طرح و نقش‌های مدرن و کلاسیک، بسته به محبوبیت طرح و البته خلاقیت طراح استفاده شده است. به طوری که شما برای هر سبکی از دکوراسیون که قصد خرید یک فرش پتینه را داشته باشید، دست خالی بر نخواهید گشت.

فرش آنلاین به عنوان اولین وبسایت فروش فرش ایران، مفتخر است بهترین و جدیدترین انواع فرش‌ وینتیج را از برندهای برتر تولیدکننده در مجموعه بزرگ خود گردآوری کرده تا امکان بهترین انتخاب برای شما با یک کلیک فراهم باشد. کافیست وارد بخش فرش‌های ابریشم گونه و یا مجموعه فرش سیزان فرش آنلاین شوید، تا مجموعه بزرگ و متنوع طرح و رنگ‌های فرش کهنه‌نما و وینتیج، شما را شگفت زده نماید.

روش‌های کهنه‌نما کردن فرش

یکی از بهترین روش‌های کهنه‌نما کردن و یا ایجاد فرش وینتیج به صورت طبیعی، این است که خیلی ساده فرش خود را در خیابان یا زیر ماشین پهن کنید و صبر کنید تا ماشین‌ها بر روی بافت و رنگ فرش اثر بگذارند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر فرش خیس باشد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

روش دیگری هم برای کهنه‌نما کردن طبیعی فرش وجود دارد که به دواشور کردن فرش معروف است. همان طور که از نام آن پیداست، عبارت است از شستشوی فرش با استفاده از مواد شیمیایی.

نحوه اثر این روش به این شکل است که چون مواد شیمیایی با بافت فرش همخوانی ندارند، باعث ساییدگی و رنگ رفتگی در سطح فرش شده و بافت فرش را کم‌ جلا می‌کنند.

روش سومی هم به نام سنگ شور کردن فرش وجود دارد. لازمه این کار این است که فرش با استفاده از مواد شیمیایی رنگرزی شده باشد.

نکته: سنگ شور کردن فرش باعث از بین رفتن پرزهای فرش می‌شود، به طوری که فقط تار و پود فرش برجا می‌ماند. از آنجا که این روش باعث آسیب کلی به فرش می‌شود، توصیه نمی‌گردد.

فرش وینتیج مدرن برند برنتین

راهنمای استفاده از فرش وینتیج در درکوراسیون

یکی از مناسب‌ترین سبک‌ها برای استفاده در فرش وینتیج، سبک مدرن است. چرا که ظاهر کهنه‌نمای آن تضاد زیبایی با دکوراسیون ایجاد می‌کند که برای مخاطب خوشایند است. اگر فکر می‌کنید دکوراسیون منزل شما یکنواخت شده و نیاز به تغییر دارد، فرش وینتیج خصوصا فرش وینتیج طوسی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

یکی دیگر از سبک‌هایی که با استفاده از فرش وینتیج به کمال می‌رسد، سبک سلطنتی و لوکس است. چرا که فرش پتینه و کهنه‌نما می‌تواند با سبک و سیاق سنتی و در عین حال رنگ و بویی امروزی، جلایی متفاوت و لوکس به فضا ببخشد.

سبک کلاسیک سومین پیشنهاد ما برای استفاده از فرش وینتیج می‌باشد. شما می‌توانید به سادگی و با کمترین هزینه با یک فرش کهنه‌نما، دکوراسیون مد نظر خود را ایجاد و به بهترین شکل ممکن چیدمان نمایید.

در استفاده از فرش‌های وینتیج در دکوراسیون باید به چه مواردی توجه کرد؟

در استفاده از فرش وینتیج یا فرش پتینه برای دکوراسیون منزل باید به تناسب رنگ فرش با سایر اکسسوری و المان‌های موجود در فضا توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر رنگ فرش، خنثی است، می‌توانید به سادگی با ترکیبی از رنگ‌های خنثی و گرم و سرد، فضا را به بهترین شکل ممکن از یکنواختی درآورده و چیدمان نمایید. اما چطور؟

در کنار کاربرد انواع فرش وینتیج طوسی، مبلمان‌های ساده و تک‌رنگ یا پرده‌هایی با نقوش ساده و هندسی، استفاده از رنگ‌های گرمی مانند طوسی، زرد، قرمز یا حتی بنفش و یاسی، می‌تواند به بهترین شکل، فضای زندگی شما را با تغییرات گسترده بصری روبرو نماید.

نکته دومی که باید مد نظر قرار دهید تناسب چیدمان با نوع رنگ‌ها و عناصر انتخابی است. برای مثال بهترین گزینه برای دکوراسیون‌های مدرن، عناصر و المان‌هایی با طرح و رنگ ملایم است که حتی‌الامکان فضا را مینیمال و ساده‌تر به نمایش بگذارد. یا فرضاً برای فضاهای کوچک، کاربرد فرش، پرده و یا مبلمان طرح‌دار با رنگ‌های سیر و سنگین، می‌تواند زیبایی دکوراسیون را به خطر بیندازد و حجم فضا را هم کوچک‌تر جلوه دهد.

معرفی جدیدترین فرش‌های وینتیج 1401

در ادامه به معرفی 10 طرح از مجموعه جدید وینتیج می‌پردازیم که می‌توانید آن را در بخش فرش ابریشم‌گونه فرش آنلاین و در مجموعه فرش سیزان مشاهده نموده و سفارش دهید.

فرش ماشینی سیزان کد 41949 نقره ای

فرش وینتیج

اگر به دنبال یک فرش خوش قیمت و در عین حال کاملا امروزی هستید که بتوانید با استفاده از آن رنگ و لعابی امروزی به دکوراسیون منزل خود بدهید، این محصول خوب فرش آنلاین را از دست ندهید. با این فرش وینتیج زیبا، شما با مناسب‌ترین قیمت، صاحب یک فرش 500 شانه با تراکم 1500 می شوید که نخ خاب ویکرون آن بسیار نرم و ابریشم‌گونه است.

 

فرش ماشینی سیزان کد 41945 نقره ای

فرش کهنه نما

ترکیب رنگ و فضای بی‌نظیر این فرش کهنه‌نمای زیبا، آن را به یکی از خاص‌ترین محصولات فرش آنلاین تبدیل کرده‌است. چرا که آنچه پیش روی شماست، ترکیب بی نظیری است از مدرنیته، رنگ‌های امروزی و محبوب و در عین حال فضایی خنثی که به سادگی و با توجه به معیارها و علایق شما، با هر سبک و سیاقی هماهنگ شده و فضای دلخواه را به وجود می‌آورد.

فرش سیزان کد 41929 نقره ای

فرش پتینه

ترکیب خشتی و در عین حال ساختار منظم و ایرانی این فرش به قدری خاص و متفاوت است که هر بیننده ای را به تامل وا می‌دارد. یک محصول همه چیز تمام از فرش سیزان، با تنوع بالای سایز و قیمت بسیار مناسب(به نسبت کیفیت مواد اولیه و شانه و تراکم خوبی که دارد). مهم ترین حسن فرش‌های طرح خشتی این است که به سادگی با هر فضایی هماهنگ شده و با وجود استفاده از انواع المان‌های ایرانی مانند گل و اسلیمی و ختایی، به هیچ عنوان باعث شلوغی فضا نمی‌شود.

فرش سیزان کد 41127 کرم

فرش وینتیج طوسی

آنچه پیش روی شماست فرشی است که در عین مدرن بودن و ترکیب رنگ زیبایی که دارد، ابریشم‌گونه بوده و فضایی بسیار خاص و ایرانی دارد که ناخودآگاه انسان را به تحسین وا می‌دارد. محصولی 500 شانه با تراکم 1500 از فرش سیزان که در هر سبکی از دکوراسیون به بهترین شکل جلوه‌گری خواهد نمود.

فرش ماشینی سیزان کد 41124 طلایی

فرش پتینه وینتیج

ترکیب بی‌نظیر طوسی خنثی و طلایی سراسر گرمی و حرارت، این محصول را به قدری خاص و متفاوت کرده ‌است که زیبنده شاهانه‌ترین و لوکس‌ترین فضاهای دکوراسیونی می‌باشد. می‌توانید در کنار ترکیب خاص این محصول و با توجه به علاقه و سلیقه خودتان، از انواع اکسسوری و المان‌های طلایی و نقره‌ای استفاده کرده و به دکوراسیونی خیره کننده دست یابید.

فرش ماشینی سیزان کد 41122 نقره ای

فرش وینتیج ارزان

یک طرح خاص و گیرا که برگرفته از نمادها و المان‌های کاملا ایرانی بوده و در عین سادگی می‌تواند دکوراسیون منزل شما را بسیار خاص و متفاوت نماید. در کنار این اشکال هندسی زیبا که بر زمینه فرش نقش بسته است، می‌توانید به سادگی از هر نوع اکسسوری و المان که هندسی بوده و به رنگ‌های گرم و گیرا می‌باشد، استفاده کرده و فضایی خاص ایجاد نمایید که مابین دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک باشد.

فرش ماشینی سیزان کد 41110 بژ

فرش وینتیج سنتی

طرحی بسیار خاص و متفاوت برای طرفداران تاریخ ایران. یک فرش ماشینی زیبا و کاملاً امروزی که به خط میخی و مشابه منشور کورش مزین شده و نتیجه کار، فرشی شده است که از هر حیث متفاوت بوده و می‌تواند زینت بخش دکوراسیون‌های مدرن و امروزی باشد. در کنار چنین محصولی هر انتخابی و هر رنگی قابل استفاده بوده و نتایج خوبی عاید شما خواهد نمود.

فرش ماشینی سیزان کد 41100 کرم

فرش وینتیج ساده

فرشی بسیار ساده و در عین حال پرطرفدار که آن را تقدیم طرفداران دکوراسیون‌های مدرن و امروزی می‌نماییم. کادر ساده اطراف زمینه این فرش و رنگ کرم بی‌نظیر آن می‌تواند به راحتی با هر نوع المانی هم ساز شده و کامل کننده نوع چیدمان مد نظر شما باشد. کافیست در کنار این همه سادگی و زیبایی، انتخاب های دقیق و درستی انجام دهید تا به مطلوب ترین نتیجه برسید.

فرش ماشینی سیزان کد 41063 نقره ای

فرش وینتیج مدرن

طرحی مملو از اشکال هندسی که اگر دقت کرده باشید بارها بر روی اشیا و اکسسوری‌هایی با نماد ایرانی اعم از فرش، پارچه، ظروف قدیمی و عتیقه، آن را مشاهده کرده و از جزئی‌نگری بی‌نظیر به کار رفته در آنها لذت بصری برده‌ایم. در کنار ایرانی بودن طرح، این محصول درجه یک، ساختاری کاملا منظم و هندسی دارد که می‌تواند به دور از هر نوع احساس شلوغی و به هم ریختگی، منزل شما را به بهترین شکل بیاراید.

فرش ماشینی سیزان کد 41061 کرم

فرش وینتیج جدید

یک محصول جذاب با طرحی خاص و دلنشین که آماده است هر فضایی را همین‌قدر متفاوت کند. کافیست با یک کلیک، این محصول خوب فرش آنلاین را انتخاب و به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید تا نتیجه کار، شما را شگفت‌زده نماید. توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد در کنار چنین طرح ساده، هندسی و گیرایی، از المان‌های خیلی طرحدار و شلوغ استفاده نکنید (مگر در پرده و یا ابعاد کوچک) تا هارمونی فضا حفظ شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظرات خود را برای ما بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.